„Ak niekoho miluješ, robíš šialené veci,
zmení to celý tvoj život.
Ak niekoho miluješ, vidím to v tvojich očiach,
v tele a aj na duši.
Ak niekoho miluješ, stávaš sa znova dieťaťom,
po celú dobu plávaš vo vzduchu.
Áno, miluješ tak, ako ja milujem teba."
(Noel Schajris – Cuando amas a alguién)
15. december 1977
„Čože?" vykríkla Alice medzi prvými.
„Ale prečo?" spýtal sa niekto iný.
„Pretože profesor Dumbledore tak rozhodol. Tento rok sa nebude konať vianočný ples," odvetila im profesorka McGonagallová. „Nič viac vám k tomu nepoviem, lebo neviem. Iba toľkoto. Tak to, prosím, rešpektujte a nerobte hanbu."
„Toto je náš posledný ročník," riekla Alice. „Tešili sme sa na vianočný ples. To je proste neuveriteľne."
„Slečna Stevensová, myslím si, že vaše oslavy vo Chrabromilskej klubovni sú také časté, že jeden ples všetci oželiete," riekla profesorka a všetkých si ich premeriavala pohľadmi. „Nemám pravdu?"
„Naše oslavy v Chrabromilskej klubovni nikdy nie sú oficiálna zábava," zapojil sa Sirius.
„Potrebujete oficiálnu zábavu, pán Black?" spýtala sa ho a zamračila sa.
„Nie, len som pochopiteľne sklamaný. Chcel som si nahodiť svoj najkrajší oblek a pretancovať celú noc so svojou láskou. Náš posledný vianočný ples. Som z toho smutný, pani profesorka," vravel Sirius celkom smutne.
„Tak sa pozviechajte, pán Black," poradila mu. „A môžeme už, prejsť k učivu?"
Triedou sa ozvalo zamrmlanie, ktoré si vyložila ako ich svorné áno. Na tabuli sa zjavili rozsiahle poznámky a ona začala s vysvetľovaním. Alice sa pozrela sklamane na svoje dve priateľky a potom začala písať na pergamen. Sirius nepísal vôbec nič. Iba hľadel na tabuľu. James zatiaľ poslal nejaký lístoček Lily.
„Čo píše James?" nahla sa k nej Kaitleyn.
„Že si urobíme súkromný vianočný ples," uškrnula sa na ňu Lily. „Ak porušovať pravidlá, tak poriadne."
„Povedala hlavná prefektka. Chodenie s Jamesom Potterom ťa fakt kazí, moja," zasmiala sa Kaitleyn potichu. „Ale dobre, som za. Napíš mu, že som súhlasíme."
„Ako povieš, kamoška," žmurkla na ňu Lily a napísala z druhej strany odkaz, ktorý nenápadne poslala smerom k Jamesovi. Ten si ho prečítal a zodvihol palce.
„Mama nás zabije," šepla Kaitleyn.
„Možno to bude stáť za to. Vieš si predstaviť posledný ročník bez plesu? Hlavne, keď ten minulý bol taký chaotický?"
„Máš pravdu, Lily, neviem si to predstaviť. Bude to super, keď nás potom mama zabije, aspoň budeme vedieť, že sme si to užili," prikývla Kaitleyn.
„Dievčatá, nevyrušujem vás?" spýtala sa ich Minerva a postavila sa priamo pred ne.
„Prepáčte, pani profesorka," ospravedlnila sa Lily. „Už sme ticho, naozaj."
„Ehm," prikývla aj Kaitleyn.
„Ešte slovo a strhnem Chrabromilu 10 bodov," upozornila ich prísne a potom ďalej pokračovala vo vysvetľovaní zložitých poznámok. Dievčatá si povzdychli a pustili sa do písania.
ESTÁS LEYENDO
Frozen Moments [HP Fanfiction]
Fanfic*** Svet čakal na to, kedy sa do seba zamilujú, svet čakal na to, kedy sa znova stretnú, svet vždy čakal na to, keby budú môcť byť znova šťastní *** Poviedka "Frozen Moments" sa odohráva od tretej knihy - Harry Potter a väzeň z Azkabanu, ale prelína...