12. Mama

2.1K 215 13
                                    

„Mama, ďakujem ti za to, kým som,

ďakujem ti za všetko, čím nie som. 

Odpusť mi slová nevyslovené,

za časy, kedy som zabudla."


(Il Divo – Mama)



7. január 1973


Na druhý deň sa Kaitleyn podarilo na hodine odzbrojiť svojho protivníka. Bol ním Sirius a hoci ho troška upodozrievala, že jej pomohol, zabralo to. Profesorka Trimmelová ju síce nepochválila, ale aspoň celú hodinu sa k nej nesprávala ako k menejcennej. 


Keď vyšli z triedy, chcela sa Siriusovi za všetko poďakovať, ale pred triedou postávala jej mama, profesorka McGonagallová. „Môžeme si spolu pohovoriť?" spýtala sa jej. 


„Samozrejme, mami," prikývla Kaitleyn a Minerva ju viedla do svojho kabinetu. Ukázala jej na stoličku a tiež aj na keksíky v miske. 


„Čo sa deje, mami?" pýtala sa jej Kaitleyn prekvapene, lebo to muselo byť niečo dôležité, inak by to isto počkalo až do večere.


„Prečo si mi nepovedala, že profesorka Trimmelová sa k tebe správa tak nepekne?" spýtala sa jej Minerva a tvárila sa veľmi vážne.


„Ja neviem, mami, ona nie je moc dobrá na nikoho. A okrem toho, ty vieš, že mi tá Obrana proti čiernej mágií skoro vôbec nejde, tak som si myslela, že je na mňa taká preto, lebo som drevo," vysvetľovala jej Kaitleyn a vzala si jeden keksík z misky. 


„Je na teba odporná iba preto, lebo si moja dcéra," odvetila jej matka, „a ešte si ma vypočuje, hoci je profesor Dumbledore proti, ale jednoducho nikto ti nebude bez dôvodu ubližovať!"


Kaitleyn mala pocit, že jej mama sa pokúša potlačiť slzy. „Mami, ty si s ňou mala nejaký konflikt? Pretože nehovorí o tebe veľmi pekne."


„Áno, zlatko," prikývla Minerva, „vieš, že Beatrice a ja sme spolu chodili do školy a povedzme, že sme sa nemali veľmi v láske. A tak sa to stupňovalo, samozrejme, že medzi to sa ešte zaplietli problémy s chlapcami," spomínala a mierne sa uškrnula, „keď sme boli v piatom ročníku, tak som jej prebrala frajera."


„Môjho ocka?"


„Nie," pokrútila hlavou Minerva, „to bolo až o dosť neskôr. Toto sa stalo ešte na škole a myslím si, že Beatrice mi to nikdy neodpustila. A okrem toho vždy chcela učiť na Rokforte a uchádzala sa v tom isto roku ako ja o post profesorky Transfigurácie a profesor Dumbledore vybral mňa. A to už bolo na ňu asi moc. A teraz  keď sem prišla, som zistila, že je stále slobodná a nemá ani deti. A myslím, že aj to jej vadí, že ja mám teba. Že aj toto je záležitosť, v ktorej som nad ňou, akoby som to povedala, no, vyhrala."


„Chápem," prikývla Kaitleyn, hoci svoju mamu ešte nikdy nepočula takto hovoriť. 


Frozen Moments [HP Fanfiction]Where stories live. Discover now