105. Casper Fenwick

796 90 17
                                    


„V tebe som znova našiel vieru

a ak je môj život rozbitý na kúsky,

ty mi ho pomôžeš znova spojiť.

Pre teba žijem.

S tvojimi kúskami,

v tvojich rukách,

mi pomôžeš žiť."

(Christián Chávez – Pedazos)

16. marca 1978

Kaitleyn bola doslova unesená nemocnicou u sv. Munga na čarovné choroby a zranenia. Vstupná hala bola obrovská, bola tam recepcia a veľmi veľa čarodejníkov. Tí, čo mali citrónovo-zelené habity boli liečitelia a ostatní buď pacienti, alebo členovia rodiny a priatelia, ktorí ich prišli navštíviť.

Profesorka Vectorová ich nahlásila na recepcii a o chvíľku sa ich ujal jeden z liečiteľov. Bol sympatický, mladý a stále sa na niečo vypytoval a to hlavne na to, prečo sa chcú stať liečiteľmi. Viedol ich po rôznych oddeleniach a vysvetľoval, čo sa kde lieči. Kaitleyn ho prevažne počúvala a snažila sa všetko zapamätať si.

Zapamätala si, že na prízemí sa liečia nehody, ktoré boli spôsobené ľudskými výtvormi, ako napríklad výbuchy kotlíkov, havárie metiel, alebo spätné reakcie prútikov. Na prvom poschodí ležali pacienti, ktorým zranenie spôsobili nejaké tvory a liečili sa hlavne uhryznutia, bodnutia, popáleniny a iné. Tu sa nachádzala aj izba Dai Llewellyna, kde ležali pacienti s vážnymi uhryznutiami, napríklad od vlkolaka. Druhé poschodie bolo venované čarovným baktériam, kde sa liečili nákazlivé choroby ako dračie kiahne, miznúca choroba, alebo tuturkolóza. Na štvrtom poschodí sa nachádzali pacienti, ktorí sa otrávili elixírmi, ale rastlinami a to sa potom prejavovalo zvracaním, vyrážkami, alebo dokonca aj neovládateľným smiechom.

Kaitleyn však najviac zaujalo piate poschodie, kde sa liečili škody, ktoré boli spôsobené kúzlami, ako nesnímateľné kliatby, pobosorovanie, nesprávne použité kúzla a podobne. Nachádzala sa tam aj izba Janusa Thickeyho, kde ležali dlhodobí pacienti. Medzi nimi bol aj drobný, asi desaťročný chlapec.

„Čo sa stalo tomu chlapčekovi?" spýtala sa Kaitleyn liečiteľa.

„Bol zasiahnutý neodpustiteľnou kliatbou," odvetil jej potichu. „Niekoľkokrát a preto má narušenú myseľ, ani len nevie, kým je."

Pozrela sa na chlapca, ktorý ležal v posteli a síce sa pozeral priamo na nich, jeho pohľad bol taký sklenený, ale zároveň veľmi smutný. „To je hrozné, veď je to len dieťatko. Kto by urobil niečo také hrozné?"

„Naozaj vás nikto nenapadá, slečna...?"

„McGonagallová," predstavila sa. „Veru, napadá," dodala smutne, pretože jej bolo hneď jasné, koho je to práca. „Ako sa volá ten chlapec?"

„Casper Fenwick," odvetil jej liečiteľ.

„Môžem?" spýtala sa.

„Nech sa páči," usmial sa na ňu.

Kaitleyn podišla ku chlapčekovi a sadla si na roh jeho postele. Usmiala sa na neho a dotkal sa jeho ruky. „Ahoj, Casper, ja som Kaily," žmurkla na neho. „Ako sa máš?"

Chlapček ani neotočil svoju hlavu smerom k nej. Nevzdala sa a na nočnom stolíku si všimla, položenú knižku. Siahla po nej a zistila, že je to veľmi staré vydanie rozprávok Barda Beedla. „Chceš, aby som ti prečítala? Milujem tie rozprávky. Máš rád Fantastickú fontánu?"

Frozen Moments [HP Fanfiction]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora