87. Slová, slová, slová

1.1K 108 33
                                    



„Užívaj, spievaj,

a naplň sa inšpiráciou.

Ži s úsmevom každý jeden okamih.

Bojuj, miluj,

a používaj svoje srdce.

So silou nádeje a lásky.

Ak je v živote niečo zlé,

nie je to navždy.

Búrky odídu a vráti sa slnko."

(Naidelyn Navarrete – Con la esperanza y el amor)

25. december 1977

Vianočný maškarný bál bol v plnom prúde. Kaitleyn a Sirius tancovali skoro na každú pieseň a Lily s Jamesom rovnako. Alice s Frankom sa vytratili niekam von už dávnejšie, ale akosi nebol čas myslieť na to, kam sa asi stratili. Kaitleyn si užívala Siriusovú prítomnosť. Všetko bolo také pokojné a pekné, že si ani len nespomenula na to, že pred pár dňami ich v Rokville napadli stupenci Veď-Viete-Koho. Ostatní na tom boli podobne ako ona. Chceli si užiť tento magický večer, ich posledný ples na Rokforte.

„Dôležité," Alice dobehla do Veľkej siene a stiahla so sebou Kaitleyn i Lily a vyrušila ich počas tancovania.

„Čo sa deje?" spýtala sa ako prvá Lily, trocha sa na Alice mračila, lebo momentálne hrala jej obľúbená pieseň a ona sa chcela túliť k Jamesovi Potterovi.

Alice pred nich natiahla ruku. Leskol sa jej tam prsteň. Rozhodne bol drahý, ale nie gýčový. Bol krásny. Obe dievčatá na ňu vyvalil oči.

„Prišiel, aby bol so mnou a aby ma požiadal o ruku! Budem sa vydávať. Bude zo mňa čoskoro pani Longbottomová!" vykríkla Alice. Hudba hrala tak hlasno, že ju vlastne aj tak nikto okrem jej priateliek nepočul.

„Merlinové gate, to je paráda, Alice," silno ju objala Lily. „Tešíme sa veľmi s tebou."

„Gratulujem ti, Alice, veľmi, veľmi, veľmi," objala ju aj Kaitleyn.

„Budete moje družky," tešila sa stále ich priateľka. „Pred pár hodinami som bola ešte nahnevaná, že som od neho nedostala nič na Vianoce a pozrite sa teraz. Došiel za mnou až sem a ešte k tomu všetkému ma požiadal o ruku. Bolo to také romantické. Kľakol si do snehu a požiadal ma. Skoro som sa roztopila! Chápete to?" nadšene im rozprávala.

„Sme šťastné s tebou," prikývla Kaitleyn. „Naozaj veľmi."

„Samozrejme," prikývla aj Lily. „Takže Alice sa nám bude vydávať. Bude to určite krásna svadba. Juj, ja sa tak teším!"

„Nemôžem tomu uveriť," prezerala si Alice svoj prsteň. „Štipnite ma!"

Kaitleyn i Lily sa rozosmiali. Obe boli naozaj veľmi šťastné za ich priateľku. Alice žiarila šťastím, sledovala svoj prsteň a potom sa obe znova usmiala. Rozhodne si tento vianočný maškarný bál zapamätajú navždy.

***

„Takže Alice a Frank budú mať v lete svadbu?" pýtal sa Sirius a doniesol pre Kaitleyn pitie.

„Áno, požiadal ju o ruku," usmiala sa. „Budem družička. A Lily tiež."

„Výborne," prikývol Sirius a napil sa. „Takže máme veľký dôvod tešiť sa na leto, áno?"

„To znamená, že budeme o niečo menej smutní, že odchádzame z Rokfortu?" položila mu otázku ona.

„Určite," chytil ju za ruku.

Frozen Moments [HP Fanfiction]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora