BAB 36

5K 152 0
                                    

Coursework.

The Discipline of Surgery offers four coursework programs at postgraduate level: Master of Surgery, Graduate Certificate in Surgical Sciences, Graduate Certificate in Advanced Clinical Skills (Surgical Anatomy) and the Graduate Certificate in Surgery (Breast Surgery). The Master of Surgery aims to offer clinicians the opportunity to learn the principles of applying the best available research evidence to surgical patient care and offers a range of elective units of study. The Master of Surgery also requires research stream students to submit a research dissertation on their specialityThe Discipline of Surgery offers four coursework programs at postgraduate level: Master of Surgery, Graduate Certificate in Surgical Sciences, Graduate Certificate in Advanced Clinical Skills (Surgical Anatomy) and the Graduate Certificate in Surgery (Breast Surgery). The Master of Surgery aims to offer clinicians the opportunity to learn the principles of applying the best available research evidence to surgical patient care and offers a range of elective units of study. The Master of Surgery also requires research stream students to submit a research dissertation on their speciality

"akhirnya!!" dia mengeliat. Selepas sahaja menyelesaikan tugasan research, terus dilepaskan segala kepenatan.

"are you okay Haifa?" Jane terus berlari mendapatkan Haifa selepas dia mendengar suara Haifa seperti menjerit.

Haifa menggosok belakang tengkuknya yang dilitupi dengan tudung.

"I only did stretching. sorry if disturb you" salah dia pula.

"it's okay, just keep doing your job. then, do not forget to eat. I had cook something special" beritahunya sebelum keluar dari bilik Haifa.

Haifa mengangguk dan menyambung semula kerjanya.

Setahun bertungkus-lumus dinegara orang. akhirnya, dia sudah menamatkan pengajiannya di Sydney Medical School selama setahun. Pada mulanya, dia akan menamatkan pengajian setahun lagi tetapi dia ialah full time dan bukan part time.

"Congratulations on the success that has been achieved" Jane memeluk erat rakan serumahnya.

Hari ini, mereka akan majlis penganugerahan kepada semua pelajar yang sudah berjaya menamatkan pengajian dalam bidang master. Haifa dan Jane, masing-masing sudah menamatkan pengajian dalam bidang master. Semoga, ilmu yang diperoleh dijadikan manfaat yang berguna.

"you too!!" mereka berpelukan. Erat.

"four days later you will be back in Malaysia. I am lonely here" Jane membuat suara sedih. Dia akan terpisah dengan rakan serumahnya yang hampir setahun mereka hidup bersama.

Haifa memeluk erat Jane.

"pity my baby. don't worry, we will meet again. In my marriage day maybe? who's know. I will invite you to come to my wedding days. or other else, I will come here and visit you?" belakang badan Jane digosok-gosok.

Seminggu lagi.

"Let us spend time visiting Sydney" mereka berjalan-jalan di sekitar Sydney sementara masih ada empat hari untuk Haifa.

Vaucluse House. Tempat ini merupakan sebuah villa mewah yang memang berada di lingkungan orang kaya dan telah mengalami pemulihan dari masa kolonial. Villa yang dibangun di tahun 1803 ini bergaya Gothic Revival di mana terdapat juga menara kecil serta benteng yang membuat rumah ini tidak tampak seperti rumah pada umumnya, namun lebih ke bentuk istana. Rumah ini menjadi salah satu tempat bersejarah terkenal di Sydney kerana betul-betul luar biasa cantik dengan taman-taman yang mengelilinginya.

BIDADARI DUNIAWhere stories live. Discover now