makan sekali 💑🍜

2.6K 71 1
                                    

Penantian itu satu yang menyakitkan . dan Akhirnya kelas yang hampir 2 jam pun berlalu . Baru sahaja langkah kaki mahu melangkah keluar melarikan diri daripada jejaka pelik bernama Tengku Faiz Fikri . Tidak lah pelik mana , sebab sebelum ni dia pernah juga dengar tentang jejaka bernama Tengku Faiz Fikri ni tapi langsung tidak dipedulikannya kerana dulu mereka tak pernah bercakap atau apa . jadi malas nak ambil tahu. baru langkah kaki mahu melangkah pergi namun terasa beg sekolahnya ditarik dari belakang dan hampir menyebabkan Citra Nurafilya jatuh tersadung ke hadapan . " maaf " ucap Tengku Faiz Fikri lagi. " kenapa tarik tarik ni ? Can you stop follow me ? stop kacau allahu , memang tak ada kerja nak buat ke ?orang nak balik ni" ujar Citra geram .amarahnya masih cuba di sabar .

Tengku Faiz Fikri masih merayu rayu supaya dimaafkan. " maafkan aku please ! Aku tak berniat pun . Lunch jom ? Aku belanja . Kau cakap ja dekat aku kau nak makan apa , sebagai tanda minta maaf aku dekat kau . " citra Nurafilya menggeleng perlahan , tak nak . no a big no . " Citra kenapa kau ni jual mahal sungguh , kau tahu tak kau perempuan pertama yang berani tolak ajakkan aku . " ucap Tengku Faiz Fikri perlahan.  Namun Citra hanya buat buat tak dengar walau dalam hati dah rasa sedikit aura aura nak kenal lelaki itu.

" citra Nurafilya yang cantik manis sudikah awak keluar makan tengah hari dengan saya ? " balas Tengku Faiz Fikri lagi masih tidak mahu mengalah . ' maaflah citra nurafilya this is Tengku Faiz Fikri aku tak senang senang nak mengalah dengan apa yang aku nak . aku kalau dah nak aku akan tetap nak. dan aku akan usaha juga untuk tambat hati kau walau apa juga cara sekali pun dan aku janji one day kau akan jatuh sayang juga dekat aku itu janji akuu' guman Tengku faiz fikri perlahan.

"okay Fine ! " akhirnya Citra nurafilya akur, dia mengalah. dia kesian lagi tengok Tengku Faiz Fikri okay Citra pun ada sifat peri kemanusiaan tu. dia tak kejam okay. Malas nak panjang kan kisah diaorang ni. memalukan juga . Kesian melihat kesungguhan Tengku Faiz Fikri memujuk. " so nak makan dekat mana ? " tanya Tengku Faiz Fikri ringkas huh . " up to u ". Pantas sahaja beg Citra nurafilya ditarik sekali lagi supaya Citra Nurafilya berjalan berdampingan dengan dirinya. Citra Nurafilya hanya menurut malas sudah untuk membantah.

" makanlah princess satg awak sakit pulak" lembut suara Tengku Faiz Fikri memujuk. " takpalah saya teman awak saja . " balas Citra nurafilya. " ala teman lah saya mana kenyang kalau awak tengok macam tu , makanlah sekali eh . Awak nak saya suap erk ? " citra nurafilya menggeleng kan kepala. " yalah yalah saya makan . " citra nurafilya mengalah lagi entah kenapa tidak sanggup dirinya membiarkan lelaki itu terus memujuknya hatinya yang keras bagaikan ketul ais beku sudah lebur dengan lelaki di hadapannya . ' no Citra no , hati kau tolong jangan hadirkan perasaan macam ni . kau tak boleh suka dia. jangan Citra kawal perasaan kau ' pesan Citra perlahan kepada hatinya.dia dah rasa satu perasaan janggal dalam hati hm. Iphonenya di dalam poket bergetar terus di capai.

Papa is calling 📲
' hello , ya pa ! Adik ada dengan kawan kejap lagi adik balik . '
' jangan lewat sgt kawan papa nak datang lepas maghrib . '
' okay pa assalamualaikum. '

" kenapa ? Anything wrong ?" Tanya Tengku Faiz Fikri perlahan . " nope. Papa saya call. I think i should go now. Thank you for today. Bye " . Tengku Faiz Fikri hanya mengangguk menghantar langkah Citra . ' till we meet again Citra " ujar Tengku Faiz Fikri perlahan.

done edit ✅ ✅
- 22 may 2019 -
17 ramadhan 1440H
P/s : so how ? Sila lah komen . Salam sayang , - @berrynurul 💞

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now