shopping 🛍🛒

924 25 0
                                    

Turun dari kereta , tangan Citra terus digenggam Hafiz As Syaibani erat langsung tak nak budak kecil ni hilang dari pandangan. orang - orang yang melihat langsung tak dihiraukan. biarlah suami kita !

First kedai 'adik adik 'di tuju mereka " pilihlah mana sayang berkenan ke nak biy tolong pilihkan " Citra sudah menundukkan kepala , malu benar dia . tengok kakak kakak dalam kedai tu semua usya dia semacam . yalah Hafiz As Syaibani punya tangan tu pun gedik bukan reti duduk diam ada ka patut dia pi angkat satu satu 'adik adik' tu letak dekat dada dia . masyaAllah biy.

" biy tunggu dekat depan . sayang pilih sendiri" ucap Citra , malu benar dia kalau Hafiz As Syaibani ada dekat sebelah dok tolong pilihkan. Hafiz As Syaibani mengangguk , terpaksa okay lepaskan bini diaa beli sendiri. Dahi Citra di ciumnya " biy tunggu dekat depan"

Citra yang dah siap pilih terus meletakkan semua 'adik adiknya' di kaunter untuk membuat bayaran. kad yang dihulurkan Hafiz As Syaibani terus di capai oleh cashier muda tu sambil mata sibuk menilik Hafiz As Syaibani. Citra yang perasan sudah geram, kenapa sibuk tilik suami kita ni. pantas sahaja pipi Hafiz As Syaibani di ciumnya depan cashier tu. Hafiz As Syaibani yang terkejut hanya tersenyum. yalah citra kan malu sikit mana pernah cium dia depan public.

" kenapa sayang? " tanya Hafiz As Syaibani sambil tangan Citra di tarik untuk keluar dari kedai itu. " biy ni kenapa segak sangat " luah Citra sambil dada Hafiz As Syaibani di pukulnya. dia sudah menangis teresak- esak di dada suaminya. " aduhai sayang kenapa sejak mengandung kerap menangis nanti baby- baby cengeng macam mama. jenuh biy nak jaga" ucap Hafiz As Syaibani . Citra lagi lah menangis bila dengar Hafiz As Syaibani cakap macam tu. " dah sayang jom sambung shopping. kita beli barang baby pula " ujar Hafiz As Syaibani. genggaman tangan Citra tetap tak dilepaskan.

Citra hanya menurut langkah si suami, baju baju bewarna putih di masukkan Citra ke dalam bakul yang dipegang Hafiz As Syaibani. bukan baju sahaja dari baju sampai ke kasut yang dipilih Citra , Hafiz As Syaibani perasan semua tu dari warna putih. nak kata Citra suka warna putih tak sebab dia tahu bini dia ni seorang penggemar warna pink tak percaya tengoklah rumah mereka .

" kenapa semua putih? " tanya Hafiz As Syaibani juga akhirnyaa, nak juga dia tahu. " saja. suka baby ni kan suci. putih tu kan kesucian. " jawab Citra ringkas . Hafiz As Syaibani mengangguk sambil tangan turut mencapai benda yang dia rasa dia nak beli untuk baby mereka dan warna pasti bertentangan dengan Citra haha. jahat kau syaibani satlagi Citra tengok ada warna lain confirm dia mengamuk.

" sayang dah scan baby girl ka boy? " Citra menggeleng , dah tekad tak nak bagitahu. biarlah suprise . " tak tengok. biarlah rahsia . janji mereka sihat . " tutur Citra lagi tersenyum. Hafiz As Syaibani menarik Citra ke dalam pelukan " betul tu biy pun tak kisah janji mereka sihat. sayang pun sihat itu pun dah cukup buat biy rasa bahagia sangat. terima kasih sayang sebab sudi jadi ibu untuk bakal anak - anak kita " luah Hafiz As Syaibani sambil tangan Citra diciumnya. dia beruntung sangat sebab kenal Citra. alhamdulillah terima kasih Allah untuk anugerah ini.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

Selesai shopping , Hafiz As Syaibani terus membawa Citra ke rumah daddynya . lama tak melawat daddy. Pintu kereta di buka Hafiz As Syaibani buat Citra sambil tangan Citra turut dicapai untuk sama - sama masuk ke dalam rumah daddynya.

Melihat Sarah As Sofea di luar rumah terus Citra berlari ke arah adik iparnya . rindu! Hafiz as Syaibani sudah menggelengkan kepala melihat aksi si isteri " sayang , jangan lari jatuh satlagi" Citra tersengih . tak menghiraukan si suami. Adik ipar di depan mata ni lagi menarik perhatian " rindunya kak Citra dengan sarah" ujar Citra sambil Sarah ditariknya ke dalam pelukan.

" sarah pun rindu kak citra . " ujar Sarah , dia teruja tengok kakak ipar dia . tambah tambah bila tengok Citra mengandung ni . " sarah akan dapat anak menakan kan? " tanya sarah meminta kepastian . Citra mengangguk " ya sarah akan jadi mak usu paling tak comel" usik Hafiz As Syaibani sambil pinggang Citra dipeluknya . " angah jeles lah tu" balas Sarah turut menganjing angahnya . " buat apa nak jeles kalau angah tak ada tak adanya Sarah nak dapat anak menakan " usik Hafiz As Syaibani lagi. Citra yang mendengar dua beradik macam nak bergaduh , terus mencubit lengan Hafiz As Syaibani " dah dah biy takpayah mengarut sangat eh. jangan ajak budak budak pelik pelik. " balas Citra. Sarah yang mendengar kak Citra back up dia terus mencium pipi Citra. Hafiz As Syaibani juga tak nak kalah turut mencium pipi Citra " jom masuk sayang daddy cakap
ada benda nak cakap" Citra hanya akur , turut masuk ke dalam dengan Hafiz As Syaibani.

Sofa di sebelah Hafiz As Syaibani diduduki Citra. Hafiz As Syaibani memandang daddynya lamaa, daddy macam tak sampai hati nak cakap. kenapa ni? Citra meminta izin untuk ke dapur untuk membantu sarah . dalam masa yang sama bagi ruang dekat dua beranak ni nak cakap.

Sarah yang memerhati dari dapur juga sudah takut- takut. nak tahu apa daddy nak cakap dekat abang. " ha sarah ngendap apa tu . tak baik sayang dengar orang tua tua nak cakap" tegur Citra lembut . sarah hanya mengangguk . dalam masa yang sama turut membantu kak Citra membancuh air dan di bawa ke dapur.

" duduklah Citra sofea " tegur daddy Hafiz As Syaibani. Citra mengambil tempat di sebelah suaminya. " Citra sihat? " tanya daddy . Citra mengangguk " alhamdulillah daddy" sambil tersenyum.

daddy Hafiz As Syaibani juga tersenyum , anak - anak nya dipandang " daddy nak kahwin lain" ujar Daddy Hafiz As Syaibani tiba- tiba. Hafiz As Syaibani yang mendengar terkejut terus membentak " no daddy. angah tak setuju! " ujar Hafiz As Syaibani. dia tak boleh terima daddy nak duakan mummy. no !

daddy Hafiz As Syaibani juga terkejut , tak sangka niat baik dia tak diterima oleh anak- anaknya. sedangkan anak sulung dia dah setuju. tinggal angah dengan yang bongsu sahaja tapi sayang jawapan dari mereka hampa .

" sayang jom siap balik" arah Hafiz As Syaibani. dia tak boleh duduk lama - lama. Citra hanya mengangguk meminta izin dekat daddy dengan Sarah untuk pulang. " Citra minta maaf ya daddy" sempat Citra memohon maaf kepada ayah mertuanya . " nanti Citra cuba cakap dengan syaibani ya . daddy sabar daddy rehat jangan fikir banyak nanti daddy sakit " pesan Citra dan segera mengikuti langkah Hafiz As Syaibani keluar dari rumah daddynya.

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now