citra nurafilya dihuni rasa bersalah , pandangan di atur ke luar jendela tingkap banglo 3 tingkat Tan Sri Farid dan Datin Sri Tifany. Dari jauh dia dapat melihat Tengku Faiz Fikri berjalan keluar dengan kemeja polo bersama jeans hitam . rambutnya disikat rapi , look likes so handsome ✨ . ke mana dia nak pergi ? mahu menegur tapi egonya menghalang , biarkanlah buat apa aku nak kisah bisik citra nurafilya dalam hati. kereta ferrari fz458 milik Tengku Faiz Fikri berlalu pergi .
Tengku Faiz Fikri POV ,
" sorry late guys ! " sapa tengku faiz fikri perlahan ke arah geng - gengnya. " sokaylah kitaorang baru sahaja sampai . " bidas puteri nur amalia lembut . ya , dia mengajak kembar citra kerana ada plan mereka mahu lakukan dan dia memerlukan khidmat kembar citra itu. " aku belanja makan dulu . orderlah ! " ucap Tengku Faiz Fikri menghadap rakan rakan citra nurafilya. usai makan mereka semua berjalan memasuki kedai bertulis ' truelove present ' Tengku Faiz fikri yang masuk dan memilih hadiah untuk kekasih hatinya itu sambil dikomen oleh sahabat sahabat citra nurafilya sama ada hadiah itu bersesuaian atau tidak. " weh fikri , aku rasa kau patut beli lolipop besar tu sama . dia suka lolipop. " tengku faiz fikri mengangguk hanya mengikut arahan . dalam fikiran pelbagai strategi sudah dirancang untuk menyambut hari kelahiran si kekasih hati sekaligus memujuk si kekasih hati yang sedang merajuk kerana seorang perempuan yang memerli mereka berdua. ( nanti author cerita siapa perempuan tu). " okay guys , thankyou . korang sambunglah dating . aku kena balik lagipun dah lewat nanti apa pulak auntie dengan uncle aku cakap . bye ! " Tengku Faiz Fikri berlalu pergi . ferrari 458 meluncur laju ke arah banglo 3 tingkat Tan sri farid dan datin sri tifany. lagu alone nyanyian Alan Walker berbunyi nyaring pantas iphone 7 miliknya di angkat' yes pa Fikri yang kacak speaking '
' amboi . ' gelak Tengku Iskandar di hujung talian. ' macam mana dekat sana okay ? '
' yes pa everything okay . '
' okay handsome boy take care .'
' okay pa take care too . kirim salam dekat mama cakap Fikri rindu . '
talian diputuskan 💢 .langkah kaki diayun Tengku Faiz Fikri memasuki banglo 3 tingkat itu. " assalamualikum . " " waalaikumusalam " jawab Datin sri tifany lembut . " Citra mana auntie ? " tanya Tengku Faiz Fikri. " citra tak balik lagi . keluar training olahraga tadi . kejap lagi sebelum maghrib dia baliklah . mari duduk Fikri teman auntie minum petang . " Tengku Faiz Fikri hanya mengangguk , tidak sampai hati mahu menolak . " teh Fikri ? ". " takpa auntie biar Fikri tuangkan auntie duduk lah . " tangan Tengku Faiz Fikri pantas menuangkan secawan teh ke dalam cawan milik Datin Sri Tifany. mereka menikmati minum petang sambil berbual - bual , bagi Tengku Faiz Fikri Datin Sri Tifany ni sangat cantik dan peramah seperti mamanya . " Fikri , nak tengok gambar citra waktu kecil kecil dulu ? " tanya Datin Sri tifany lembut . tengku Faiz Fikri mengangguk bersama senyuman. satu persatu album dibelek Tengku Faiz Fikri sambil datin sri tifany disebelah sibuk bercerita tentang kejadian setiap gambar tersebut. " auntie memang ada kacukan melayu inggeris ka ? " tanya Tengku Faiz Fikri kerana si gadis pujaan hatinya itu memiliki wajah kacukan yang sangat cantik . " ha , aa ayah auntie mak saleh peluk islam . " jawab datin Sri tifany yang ramah bercerita tentang asal usul keluarganya . toing toing .
' plan esok done ' - puteri
' cake dah tempah ' - aizat
' belon helium aku dah beli ' - jaja
' lagu dah settle' - moah
tangan tengku faiz fikri mula menaip
' thankyou guys keep the changes. '- mula bab ni author akan mula main POV ✅💟 - @berrynurul on instagram.
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...