" Biy " panggil Citra perlahan dari pintu bilik office mereka, tak nak lah kuat sangat takut dengar dek staff Hafiz CO . Buat malu ja , Co- founder Hafiz CO asyik nak berkepit dengan CEO Hafiz CO. lagipun semua dekat Hafiz Co bukan tahu lagi Citra tengah pregnant dan baby yang nak dekat sangat dengan papa dia hihi.
" ya sayang ? " jawab Hafiz As Syaibani sambil keningnya di angkat walau mata masih lagi sibuk menghadap file kes. Citra sudah takut- takut. yalah takut menganggu suami nak buat kerja. entahlah sejak mengandung ni dia macam malas sikit nak buat kerja , dia pun tak tahuu kenapaa. makaaa , dia datang lah ke bilik office suaminya dan kerjanyaaaa yang bertimbun- timbun hanya dibiarkan di dalam biliknya. entah bila boleh settle kalau susah sangat nanti minta tolong Hafiz As Syaibani yang siapkan hihi.
Citra mengambil tempat di kerusi empuk depan meja Hafiz As Syaibani sambil mata sibuk menilik Hafiz As Syaibani yang sedang khusyuk menghadap file file kes klient nya. akhirnyaaa Hafiz As Syaibani tewas juga dengan pandangan mataa isterinya " kenapa sayang? asyik tenung biy ja memang tak ada kerja ka harini ? " tanya Hafiz As Syaibani. Namun citra hanya diam. langsung tak dengar respon Citra , Hafiz As Syaibani terus mengambil tempat di sebelah Citra, risau juga takut Citra kenapaa - kenapa " sayang nak cakap apaa - apa ke atau sayang nak apa - apaa ke? " tanya Hafiz As Syaibani lagi lembut benar , sumpah sepanjang Citra mengandung ni kesabaran dia memang banyak sangat untuk Citra . yalah sayang bini punya pasal ! takut nak marah , takut nak buat Citra kecewa kang tak pasal pasal effect anak diaa.
citra merapatkan diri ke arah Hafiz As Syaibani. Tangan dilingkarkan ke pinggang Hafiz As Syaibani. Kepala disandarkan ke dada bidang Hafiz As Syaibani dan pelukan dieratkan. tak nak lepas ! Hafiz As Syaibani sudah terkedu , bukan tak biasa sebab sejak mengandung ni , Citra asyik nak melekat ja dengan dia tapi dia sukaa. " kenapa ni sayang? bagitahu biy. sayang sakit ke ?" ujar Hafiz As Syaibani sambil tangan Hafiz As Syaibani mula memeluk bahu Citra.
Citra mula mengangkat muka , cuba memberanikan diri meluahkan keinginannya" jom tengok kdrama " ujar Citra takut- takut. Hafiz As Syaibani mengeluh. Dia ingat kan kenapa , Citra sakit ke. " allahu sayangg awak benar - benar buat biy risau lahh , nak ajak tengok kdrama pun macam nak ajak gaduh thennn macam takut sangat kenapa ? " bebel Hafiz As Syaibani. Citra hanya mendengar sahaja sambil sebaris senyuman di hadiahkan kepada Hafiz As Syaibani.
Bebel punya bebel , Citra yang geram terus mencium bibir Hafiz As Syaibani. jadi , suaminya dah tak membebel . yeah . " wah baiknya mama baby harini pagi pagi dah kiss papa baby " puji Hafiz As Syaibani dalam senyuman. Dia suka Citra mengandung sebab makin manja. thankyou baby !
Citra hanya tersengih " jom teman sayang tengok kdrama. baby yang nak tengok . " Hafiz As Syaibani yang mendengar terus mengangguk " pandai eh sayang sekarang semua guna nama baby. baby nanti keluar tolong papa buli mama eh" usik Hafiz As Syaibani sambil tangan mengemas semua file kes dan macbook apple dimasukkan ke dalam briefcase nya. nampak gaya buat kerja nanti sahaja. tertunda lagi kerja , nasiblah sayang bini!
✨✨✨✨❤️❤️✨✨✨✨❤️❤️❤️❤️✨
Citra yang dah ready depan TV dengan patung beruang besar di tangan diperhatikan Hafiz As Syaibani lama. memang menarik pandangan mataa dia untuk terus tatap budak kecik depan mata dia tu. alahai sayang comelnya ! " ni kenapa tak tengok lagi? " tanya Hafiz As Syaibani. " tunggu biy bukakan TV lah. " balas Citra . Hafiz As Syaibani hanya mengangguk , manjanya Citra . Dari bukakan Tv sampai selesakan Citra atas sofa pun suami dia yang buat." terima kasih biy sebab sabar layan sayang waktu mengandung ni. sayang tak tahu kenapa bila mengandung ni hormon lain sangat. asyik nak dekat dengan biy ja. " luah Citra perlahan, dia sedar semua tu yalah diri dia kan yang mengandung. Hafiz As Syaibani menggeleng, Citra ditariknya rapat ke pelukan " jangan cakap macam tu sayang. biy sayangkan sayang, biy sayang baby kita. jadi apaa ja sayang nak waktu mengandung ni bagitahu biy. biy janji kalau boleh sedaya upaya biy, biy akan tunaikan. biy akan cari untuk sayang okay? " balas Hafiz As Syaibani lembut. Dia sayangkan Citra apa sahaja sanggup dia korbankan untuk Citra.
Citra yang mendengar sudah nangis tersedu- sedu. Tak tahu bila mengandung ni makin tersentuh, kadang tengok kdrama pun berkotak tisu dia letak tepi sebab satg dia nak guna waktu nak nangis. " dah sayang jangan nangis . nanti sayang letih. " ujar Hafiz As Syaibani sambil kedudukan Citra dibetulkannya , nak Citra selesa waktu tonton drama dan akhirnyaa mereka sama - samaa menonton kdrama sambil Citra rapat dalam pelukan Hafiz As Syaibani.
Sedar tak sedar jam dah menunjukkan angka 3 pagi. Hafiz As Syaibani yang baru tersedar dari tidur atas sofa dengan kedudukan Citra tidur atas dada dia cuba untuk bangun perlahan lahan tak nak ganggu Citra. tubuh Citra di cempung Hafiz As Syaibani naik ke bilik mereka sambil sambil perut Citra diusap dan dibacakan ayat- ayat suci al - quran dengan harapan baby dalam perut duduk diam- diam tak kacau Citra tidur. amin. ' baby duduk diam- diam eh jangan kacau mama tidur. mama dah penat sangat harini' ucap Hafiz As Syaibani perlahan sambil dahi Citra turut diciumnya lama. Selimut juga ditarik Hafiz As Syaibani ke tubuh Citra " sweet dreams sayang. love you."
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...