Hafiz As Syaibani di sebelah yang sudah terlena mungkin akibat penat membantu Citra mengemas apa yang patut di rumah baru mereka diperhatikan Citra lama. Dalam hati takpayah cakap terharu benar dengan layanan si suami. Bayangkanlah baru pindah sahaja tapi dari A sampai ke Z semua suaminya yang buat sendiri without bantuan sapa sapa pun . Dari design rumah sampailah masuk kan semua barang ke rumah. Mesti dia penat. ' rehatlah biy ' bisik Citra perlahan sambil pipi lelaki itu diciumnya. eh eh jangan sedar . Tangan di goyang goyangkan ke muka suaminya . " nice tak sedar , line clear hihi ! tidur ya biy i love you" usai memastikan Hafiz As Syaibani telah tidur Citra pun pantas turun ke bawah. jam di dinding di perhatikannya. 'dah pukul 10. cepatnya masa berlalu. semoga sempat' bisik Citra perlahan dalam hati. Niat memang nak suprise kan Hafiz As Syaibani.
Pintu yang berbunyi terus di buka Citra " thankyou Sofea , sebab tolong kak Citra. tempahkan kek semua . " Sofea hanya tersengih. ya, Citra dah plan everything dengan adik iparnya , Sofea serta abang dan semua kakak iparnya untuk membantu mendecorate rumah mereka tak kurang dalam masa sejam.
💫💫💫💫💫💫💫💫💫😍😍😍😍😍😍
Hasil daripada kerjasama Citra dengan adik iparnya serta abang dan kakaknya maka rumah yang tadinya masuk kosong sudah siap di decorate untuk Hafiz As Syaibani. " thankyou semua . nanti Citra belanja eh " ujar Citra terharu benar sebab ada keluarga yang betul betul membantu. " my pleasure sayang angah " balas Putera Aryan Mikhael kepada si adik. " good luck eh " pesan Kak Dania Danielle pula sambil si adik ipar di tariknya ke dalam pelukan.Usai berpelukan dengan semua ahli keluarga yang membantu tadi , Citra terus naik ke atas untuk membersihkan diri kemudian sehelai strapless jumpsuit dikenakan ke tubuh bersama cardigan.
(imagine ada cardigan)
Malas nak make up atau apaa sebab jam dekat dinding dalam bilik tidur mereka dah menunjukkan angka 11:58 dan pantas sahaja Citra menuju ke arah Hafiz As Syaibani di atas katil. Puas Citra bermain dengan telinga lelaki itu , namun masih tetap tak bangun.
" biy bangunlah " panggil Citra perlahan. Hafiz As Syaibani masih tak jaga juga. Citra pun terus mencium pipi lelaki itu . " biy bangun" sambil ciuman sudah turun ke leher lelaki itu. Hafiz As Syaibani yang merasa geli di leher terus bangun . terkejut bukan ke palang lelaki itu melihat tubuh Citra yang dekat sangat dengannya. " kenapa tak tidur lagi ni sayang ? " tegur suara serak lelaki itu sambil dahi Citra dipegangnya risau benar dengan Citra demam ke?Citra hanya tersengih " happy birthday biy" bisik Citra perlahan pada telinga lelaki yang baru dinikahinya semalam. " harini berapa hari bulan? " tanya Hafiz As Syaibani lagi masih mamai. " 4 april." balas Citra sambil pipi lelaki itu di cium Citra. " jom turun" Hafiz As Syaibani memerhati Citra , pelik. Namun pantas sahaja tangan Citra menarik Hafiz As Syaibani mengikuti langkahnya. " pejam mata biy" ujar Citra lagi mengatur arahan. Lelaki itu hanya menurut , tak nak menghampakan Citra.
" suprise" jerit Citra . Hafiz As Syaibani pantas membuka mata , terkejut benar dengan apa yang Citra buat dan pantas sahaja Citra terus di tariknya ke dalam pelukan . " terima kasih sayang untuk suprise ni , sweetnya isteri biy. biy bersyukur sangat sebab Allah kenalkan biy dengan sayang. " ucap Hafiz As Syaibani sambil dahi Citra di ciumnya.
Citra yang tersedar masih ada lagi kejutan
untuk Hafiz As Syaibani terus menarik tangan lelaki itu keluar daripada rumah " enjoy ur birthday biy" Hafiz As Syaibani terkedu melihat meja yang dihias cantik dengan belon semuaa dengan makanan atas meja. Dia tak tahu nak cakap apa benar benar terharu dengan layanan Citra dan semestinya bersyukur dikurniakan isteri sehebat Citra. Kerusi di tarik Hafiz As Syaibani buat Citra . " silakan duduk sayang" Citra hanya menurut .
Tangan Hafiz As Syaibani di atas meja di capai Citra " Biy harini , tuhan hadiahkan sayang a smart, awesome, handsome and interesting person dalam hidup sayang. bukan untuk harini sahaja tapi untuk selamanya mengiringi setiap langkah dalam hidup sayang. " Ucap Citra menyusun ayatnya. Hafiz As Syaibani hanya mendengar . langsung tak memotong bicara Citra.
" sayang memang tak sweet macam orang lain tapi Happy Birthday husband, who is a special blessing for me , I want to wish you a happy birthday filled with love, laughter, and fun. On your Birthday today , i wish May god bless you with happiness and prosperity. You are half of my heart now who is always with me to support me and encourage me. You are the one who was always with me to listen to all my problems and best things happen in my life. My wish for you is enjoy your life and chase your dreams. stay healthy and happy. From the bottom of my heart, Happy Birthday biy" ucap Citra dan pantas sahaja tangan Citra dicium Hafiz As Syaibani." sayang , thankyou for everything. I tak tahu nak cakap apa sebab I terharu sangat dengan semua yang you buat. I janji sayang I akan jaga you sampai kita tua , sampai Tuhan ambil nyawa I . I sayangkan you sayang li lahi taala. " balas Hafiz As Syaibani pula sambil bibir Citra di ciumnya . Tak fikir dah kalau jiran sebelah nampak pun tapi memang tak nampak sebab kawasan penthouse situ memang semua terlindung sebab jauh jauh pada orang.
" you buat semua ni sorang sorang? " tanya Hafiz As Syaibani pula. Citra menggelangkan kepala " tak , our family tolong " Hafiz As Syaibani mengangguk " oh nasib baik , tidak habislah tenaga sayang malam ni kan kita nak kena lunaskan apa yang family kita nak , biy tak nak lah hampakan harapan papa , mama dengan daddy biy. " Citra hanya membuat muka blur , tak boleh tangkap lagi apa Hafiz As Syaibani tapi lepas lihat senyuman ' miang' Hafiz As Syaibani tu terus cubitan ketam berbisa hinggap dekat lengan lelaki itu. " gatal kan. " ujar Citra .
" bukan gatal lah sayang, biy cuma nak pastikan apa harapan family kita tercapai. biy tak naklah hampakan mereka . " Citra hanya tersengih juga akhirnya. Dia rela jalankan tanggungjawabnya sebab dia tahu itu semua hak Hafiz As Syaibani. " so sayang macam mana? " tanya lelaki itu. Citra mengangguk " im yours and you are mine " balas Citra. Dengar Sahaja jawapan Citra terus tubuh Citra di cempungnya naik ke atas bilik tidur mereka . Mereka ada misi yang harus diselesaikan .
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...