sabar

638 24 0
                                    

Citra bangun awal pagi , beza waktu antara Paris dengan Malaysia cuba ditelitinya melalui iphone . " achik , kalau sini pagi dekat Malaysia malam? " tanya Citra kepada achiknya yang waktu itu baru selesai menunaikan solat subuh berjemaah dengan Citra. " ya citra sayang . " ucap Putera Anas Mikhael lembut. katil adiknya didudukinya. " so apa plan harini?" tanya Putera Anas Mikhael lagi. " just stay and relax . memang itu reason citra datang sini. " balas Citra. " amboi , tak bosan ka? achik tak naklah Citra datang sini sekadar duduk dalam penthouse achik ni saja . kesian citra ! " Citra menggeleng " ikut achiklah nak bawa pergi mana , citra tak tuisyen kan harini? " tanya Citra lagi. " tak , esok baru ada . " balas Putera Anas Mikhael . " achik , i miss Malaysia so much . " ucap citra tiba tiba dan automatik air matanya mengalir . " rindu Malaysia ka orang dekat Malaysia ? " sakat Putera Anas Mikhael . " both achik both" sambil adik bongsunya di dakap erat . " stay strong ! nanti citra dah okay baru citra balik okay? " dia pun sedih tengok adik bongsu dia macam ni sebab malam malam adik dia bukan boleh tidur sangat , bayang bayang cikgu Haris selalu datang dan selalu kacau Citra . sampai satu tahap Citra hanya bergantung pada ubat tidur untuk tidur . really hurts! . depan memang kita nampak citra okay tapi dalam hati ? apa yang dia rasa memang perit? kalau dia pun diperlakukan begitu mesti trauma. iphonenya berdering ! face time dari puteri . accept or decline? button hijau pada iphone di tekan.

' hai babe ' lembut suara diseberang sana
' hai put ya Allah i miss you'
' i miss you more Citra'
' sihat? '
' alhamdulillah. you? '
'getting better alhamdulillah '
' bila nak balik? Fikri dah macam orang tak betul. dia tak boleh fokus bila you tak ada Citra. main basketball pun dia langsung tak boleh shoot bola. '
' i will back soon puteri. kirim salam dekat diaorang semua . got to go bye '
' hm bye take care '

panggilan dimatikan . 'sorry babe' baru sahaja Citra mahu bangun turun ke bawah ada pula panggilan lain masuk. hampir terjatuh iphone ditangan. ya Allah ! pantas tangan menekan button hijau dan sempat jugak camera dioffkan . dapat Citra lihat wajah Tengku Faiz Fikri diseberang sana , mukanya pucat sahaja . panggilan sepi dan akhirnya ego Citra di buang jauh jauh. 'you kenapa sihat tak? ' Tengku Faiz Fikri menangguk
' kalau sihat kenapa muka you pucat? '
Tengku Faiz Fikri menggeleng. air mata cuba di tahan.
' you jangan buat I takut. Jaga diri you as soon as possible . kalau you sakit , i tak nak balik sana terus ' ugut Citra perlahan
' Citra ' mendayu dayu suara di seberang sana memanggilnya
' i'm sorry . i'm not be gentle ! mesti you kecewa dengan I kan? patutnya I sama sama teman you but sorry sayang jujur waktu tu i tak kuat nak lepaskan you pergi. sekarang ni i dah boleh terima sikit sikit yang you really need your time . i bagi you masa tenangkan diri you tapi tolong jangan lama i really need you here by my side always Citra. I takut nak hilang you lagi . ' luah suara Tengku Faiz Fikri . camera dionkan dapat citra lihat air matanya sudah mengalir biarlah citra nak gelakkan dia , dia sudah tidak peduli. yang penting dia nak Citra tahu dia sayangkan Citra sangat. ' dah dah jangan menangis sayangku , ini hanyalah sementara , berdoalah pada yang Esa , agar bahagia di sana . i janji sayang i balik sana . I nak you janji dengan I you main basketball nanti sampai menang. itu impian you sayang you dah sampai ke peringkat Kebangsaan . tolong ya ! Fokus latihan kesian cikgu Borhan. i janji dengan you Faiz Fikri , if you menang i belanja you subway. ' akhirnya dapat juga Citra tengok Tengku Faiz Fikri tersenyum .
' thankyou citra sebab tu lah i cakap you ni macam matahari yang menyinari hari hari i , kalau you tak ada dekat sisi i , I suram ja . tolong balik as soon as possible ya baby ! jangan seksa i lama lama . you tahu rindukan you benda paling sakit i pernah rasa . ' Citra menangguk ' dah dah tidur kesian you mesti penat. ' Tengku Faiz Fikri menggeleng ' hilang segala penat i dekat sekolah seharian bila dengar suara you. '
' sweet talker '
' i sweet talker dengan you ja '
' eleh memang dengan i ja '
'abang tipu kak citra ' sampuk satu suara sah suara Adik Tengku Faiz Faiz iaitu izrene .
' hai sister in law '
' hai kak citra . nak tahu satu benda tak? '
'apa? ' pantas Tengku Faiz Fikri menutup mulut Izrene . no izrene no!
Citra tergelak di hujung talian ' bagitahu akak izrene tidak akak tak nak balik'
'fine ! just tell him' ucap Tengku Faiz Fikri dan terus berlalu.
' takpa bagitahu adik. abang malu lah tu. '
' akak tahu sepanjang akak tak ada ni , abang tak nak makan , keluar bilik pun bila pergi sekolah sahaja then kadang kadang bila perlu. nak tidur pun payah dia cakap dia rindu akak'
'im here too Fikri . sampai kena ambil ubat tidur ' bisik Citra perlahan dalam hati.
' sorry izrene akak buat abang awak terseksa sebab akak'
' no akak tak salah. be strong ya akak. Izrene letak panggilan ya nak izrene panggilkan abang? '
'panggilkan abang. '
terus Tengku Faiz Fikri datang.
'ya ? ' sampuk satu sambil lolipop di tangan .
' tidur ! i dodoikan.'
' izrene balik lolipop ni dan silakan keluar . ' ucap Tengku Faiz Fikri menghalau adik bongsunya
'Lihat diri ini
Tatap mata ini
Adakah aku pendusta cinta mu
Renungku di sini di dalam hati ini
Adakah aku insan yang engkau cintai'

' sedapnya suara Princess. selalunya i yang nyanyikan.okay teruskan'

'Mana kau campakkan hati ku
Hati yang ku berikan pada mu kasih
Semua jawapannya ada pada mu
Ku disini kan setia menunggu mu oh kasih ku
Meski pun maut mendatang menjemputku'

'nice Citra Nice '
'eh you diam tidur. '
'fine'

' Mengapa kau pergi
Dari diri ini
Mengapa harus kau merelakan aku
Mudahnya kau melepaskan ku oh kasih ku
Mudahnya kau mencari teman pengganti ku

Mana kau campakkan hati ku
Hati yang ku berikan pada mu kasih
Semua jawapannya ada pada mu
Ku disini kan setia menunggu mu oh kasih ku
Meski pun maut mendatang menjemputku '

diam . mungkin dah tidur. citra menghabiskan nyanyiannya

Mana ku campakkan hati mu
Hati yang kau berikan pada ku kasih
Semua jawapannya ada pada mu
Ku disini kan setia menunggu mu oh kasih ku
Meski pun maut mendatang
Menjemputku '

' good night Faiz Fikri dream of me ya. '
panggilan dimatikan . tersenyum manis Citra seharian tu. bahagia !

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now