kebenaran 🤷‍♀️

1.3K 44 0
                                    

Seminggu berlalu begitu pantas , seminggu  itu juga rutin harian Citra bertukar 100% , seminggu juga dia jadi pelajar yang jahat dengan ponteng sekolah semata- mata mahu menjaga Tengku Faiz Fikri. Pagi yang indah tapi tidak cukup indah buat insan yang bernama Citra Nurafilya. ' Fikri ,tolonglah bangun , sampai bila kau nak tidur macam ni. aku rindulah dekat kau ' bisik Citra lembut dengan harapan Tengku Faiz Fikri dapat mendengar luahan hatinya itu. begitulah Citra selama seminggu ni . sungguh dia rindukan lelaki ini ! Citra Nurafilya masih mengelamun melihat wajah kacak lelaki di depannya ' kau terlalu kacak , perfect sangat ! ' sampaikan tidak sedar tangannya sudah mula menyentuh muka milik Tengku Faiz Fikri ' kalau kau sedar mesti kau ketawakan aku kan? kenapa aku jahat sangat , aku tak nampak besar sangat cinta kau dekat aku . aku terlalu jual mahal dengan kau aku minta maaf. '

kehadiran Tengku Airiel bersama geng geng Tengku Faiz Fikri yang lain mematikan lamunannya . malu Citra nurafilya kerana dari tadi dia memerhatikan Tengku Faiz Fikri . " morning citra " sapa Tengku Airiel . citra cuba mengukirkan senyuman " morning ". " kau kena tabah citra , fikri sayangkan kau sangat , kau kena senyum kalau kau sedih fikri mesti lagi sedih . kalau kau nak tahu yang fikri dapat call tu sebenarnya daripada sebuah restoran yang dia plan nak buat candle light dinner untuk kau tanda dia minta maaf sebab dia lewat haritu. " celah Putera Aizat juga salah seorang rakan baik Tengku Faiz Fikri. Citra Nurafilya tunduk ke lantai , air mata tidak dapat ditahan lagi ' ya Allah , sembuhkanlah lelaki ini , dia sangat baik dan aku sangat menyayanginya . aku lebih rela jika nyawaku galang gantinya . ' " dia sayangkan kau lebih dari segalanya citra . sejak dari mula dia kacau kau dia dah bagitahu kitaorang yang dia sayang sangat dekat kau . kau mungkin bukan first love dia . tapi kau kena tahu dia tak pernah rasa sayang  betul betul sayang dekat mana mana perempuan macam mana sayangnya dia dekat kau sekarang ni . "

satu satu pengakuan daripada rakan baik Tengku Faiz Fikri benar benar menyentuh hati perempuan milik Citra nurafilya , air mata yang ditahan sejak tadi akhirnya jatuh juga . ' i'm not strong see you likes that , for the last please bangun ' lembut citra nurafilya merayu berbisik di telinga Tengku Faiz Fikri sambil tangan tidak henti menggoyangkan tubuh Tengku Faiz Fikri, berharap Tengku Faiz Fikri cepat sedar dari tidurnya yang panjang . ya . doktor cakap Tengku Faiz Fikri menghadapi hentakan di kepala dan menyebabkan dia tak sedarkan diri. tidak tahu berapa lama ? mungkin sebulan ? setahun atau selama - lamanya ? allahu Citra lemah sangat macam ni. " kau balik lah dulu citra , kau nampak penat dengan muka pucatnya . balik lah rehat dulu , biar kitaorang yang teman dia." citra nurafilya mengangguk lemah kalau ikutkan hatinya nak saja dia teman Tengku Faiz Fikri tapi apa yang dikatakan Putera Aizat juga betul dia penat kerana semalaman tidak tidur menemani Tengku Faiz Fikri .

' achik , can you pick up me ? '

tik tik

' okay dear 3 minit achik smpai . ' - achik

" aku balik dulu , apa apa bagitahu aku terus call aku . please take care of tengku Faiz Fikri ya . " ucap citra nurafilya lembut saat itu kaki nya sangat berat untuk meninggalkan tubuh Tengku Faiz Fikri yang kaku begitu .

-done edit ✅-

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now