I'm yours and you are mine 👰🏻💍

1.4K 26 1
                                    

Atas kata sepakat daripada kedua - dua belah pihak dua minggu selepas hari graduasi mereka berdua , majlis akad nikah yang ringkas antara kedua buah keluarga telah diadakan di banglo milik Tan Sri Farid dan Datin Sri Tifany . " adik achik dah besar , dalam berapa minit lagi adik akan jadi seorang isteri , allahuu achik macam tak percaya budak kecik yang dulu achik manja , achik usung keliling dah nak jadi isteri orang . " ujar Putera Anas Mikhael , waktu itu air mata tak payah cakap berat nak lepaskan si adik bongsu sebab dari kecik dia yang jaga budak ni, usung keliling. Citra waktu itu juga sibuk menangis , menghayati perasan si achik . " eh budak ni , achik nangis dia pun sibuk nangis . bie dahlah kesian dia. rosak make up adik. " tegur Cikgu Puteri yang sudah sah menjadi isteri achik, setahun yang lalu dan kini sedang mengandung anak sulung mereka.

Dengar teguran dari si isteri pantas Putera Anas Mikhael menarik Citra ke dalam pelukan " ingat ni sampai bila bila apa pun jadi Citra tetap akan jadi adik manja achik sampai bila - bila. apa apa citra boleh call achik , achik akan selalu ada dengan Citra okay? " Citra mengangguk , terharu. achik memang abang yang baik , ya Allah dia beruntung sebab ada keluarga macam ni. Datin Sri Tifany di depan pintu hanya memerhati , berat juga hati si ibu nak lepas si anak bongsu , macam tak percaya pun ada , si bongsu yang dia kandung 9 bulan 10 hari ni dah 23 tahun tahun sekelip mata bakal jadi isteri orang.

Citra yang nampak mama nya di luar terus menarik Datin Sri Tifany ke dalam pelukan " mama janganlah sedih , Citra janji akan datang rumah mama hari hari. " ujar si anak bongsu. " mama nangis sebab seronok , mama bahagia sangat sayang . jaga syaibani elok elok okay. dengar cakap dia , lepas ni syurga Citra dekat dia . " Citra mengangguk , pipi mama nya di cium " terima kasih ma , sebab jaga citra , besarkan Citra. " Datin Sri Tifany tersenyum dan pantas tangan Citra dipimpin untuk turun ke bawah. Citra waktu itu sudah ketaq semacam , seram sejuk tambah tambah melihat Hafiz As Syaibani yang segak berbaju melayu putih sedang duduk di hadapan papa . ' segaknya awak! ' bisik Citra perlahan.

Hafiz As Syaibani juga tak kalah sibuk memerhati Citra yang sedang turun dari tangga, benarlah bidadari itu wujud . sibuk menilik kecantikan si bidadari sehinggakan tidak sedar sampai di tegur papa Citra, Tan Sri Farid. " Hafiz As syaibani. " Hafiz As Syaibani termalu hanya tersenyum . aduh ; kantoilah sibuk tengok Citra. " sabar pengantin one step lagi. " usik tetamu di situ yang tak pasti siapa. " dah ready ? " tanya tan Sri Farid kepada lelaki itu. Hafiz As Syaibani pantas mengangguk. " bismiallahiramanirahim , Hafiz As Syaibani " panggil Tan Sri Farid . " saya " balas lelaki itu. " Aku nikahkan engkau dengan puteriku Citra Nurafilya Tan Sri Farid dengan mas kahwin nya senaskhah Al- Quran di bayar tunai. " Hafiz As Syaibani tersenyum , giliran dia " Aku terima nikahnya Citra Nurafilya Tan Sri Farid dengan mas kahwinnya senashkah Al - Quran di bayar tunai. " ujar Hafiz As Syaibani lancar benar dan dengan sekali akad Citra sah menjadi isteri kepada lelaki itu. Alhamdulillah.

Hafiz As Syaibani POV
usai melakukan solat sunat sebagai tanda bersyukur kepada tuhan yang maha esa. Citra yang cantik yang sedang duduk di atas pelamin di hampirinya " assalamualaikum bidadari camtik" ucap Hafiz As Syaibani senyuman manis dihadiahkan buat Citra. Tangan yang dihulur Citra di sambutnya sambil cincin yang dihulur Sarah As Sofea disarungkan ke jari manis milik Citra dan kemudian dahi Citra di cium Hafiz As Syaibani.

mereka berdua tersenyum , lensa kamera tak payah cakap , memang asyik bunyi ja . " pih cium lama sikit " ucap si photographer yang merupakan teman rapat si Hafiz As Syaibani. lelaki itu tersenyum sambil dahi citra di cium lama . " masyaallah saya tak tahu nak cakap apa , hebatnya kuasa tuhan boleh buat orang yang saya benci 4 tahun yang lalu sekarang jadi orang yang saya akan sayang sampai jannah. allahu. terima kasih Citra sebab bagi peluang saya jaga awak. saya janji saya akan sayang awak ; pimpin awak ke syurga " bisik Hafiz As Syaibani . Citra tersenyum " sama - sama . terima kasih sebab terima saya sebagai isteri awak . awak sendiri nampak betapa susah nya papa nak lepaskan puteri yang dia jaga dari kecil , tapi saya tak tahu apa kekuatan papa percayakan awak untuk ambil semua tanggungjawab papa, saya percaya awak mampu , sebab keputusan papa selalu yang terbaik. terima kasih sebab sanggup menerima tanggungjawab besar ni dan semoga kita di beri kekuatan dalam rumah tangga kita sampai jannah. " balas Citra. "if it's meant to be. it will be . dengan izin Allah.thankyou sayang . " bisik Hafiz As Syaibani ke telinga Citra perlahan. Waktu itu muka Citra sudah merah takpayah cakap mungkin dah macam tomato.

💛💛💚💚💚💚💚💚💛💛💛💛❤️🧡
" saya nak pergi jumpa kawan kawan saya kejap . " ucap Hafiz As Syaibani . Citra hanya mengangguk. Citra duduk berborak dengan yang lain. " tahniah Citra , awak sangat bertuah sebab dapat Hafiz As syaibani. " ujar Seorang lecturer Hafiz As Syaibani. Citra tersenyum mengucapkan terima kasih. dia juga berharap begitu. amin. " kak Citra , terima kasih sebab terima angah. " ucap Sarah As Sofea dan saat itu Citra di tariknya ke dalam pelukan. " alhamdulillah terima kasih semua ni berkat doa sarah , terima kasih doakan yang baik - baik untuk kak Citra dengan angah sarah ya. " Sarah As Sofea mengangguk " sure , sarah nak doa sekali supaya kak Citra dengan angah bagi Sarah anak buah yang comel comel amin. " balas Sarah dan dalam diam Citra turut mengaminkan doa Sarah As Sofea.

alhamdulillah , semuanya berjalan lancar . semua impian bagaikan jadi kenyataan. tak sia - sia dulu dia hilang Tengku Faiz Fikri rupanya Allah nak gantikan dengan yang jauh lebih baik. ' Alhamdulillah terima kasih ya Allah' ucap Citra perlahan. " Sarah , angah ambil kak Citra kejap okay? " Sarah mengangguk . tangan Citra di tarik Hafiz As Syaibani. Citra hanya mengikut langkah lelaki itu. " sayang , ni semua lecturer I ." ucap Hafiz As Syaibani. Citra tersenyum dan menghulurkan tangan kepada lecturer perempuan di depannya " masyaallah cantiknya kamu beruntung benar Syaibani. jaga elok elok ya syaibani. " Lelaki itu tersenyum juga " baik cikgu. " sambil pinggang Citra di tarik rapat ke arahnya. " thankyou sayang for everything . I love you citra. "

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now