lepas sahaja keluar dari wad , Citra nurafilya sudah bertekad dengan keputusannya untuk mengikuti Putera Anas Mikhael pulang ke Paris . dia perlukan masa untuk diri dia , untuk tenangkan trauma yang ada dalam diri dia ! kalau Citra terus berada dalam suasana sekolah tu akan buat citra terus tertekan. Apa yang cikgu Haris buat tu jelas berikan impak yang teruk pada diri Citra . Citra jadi seorang yang penakut dan paling penting selalu menangis kalau tinggal sorang sorang. sahabat - sahabat citra sudah berkumpul menghantar citra untuk ke Paris . mata Citra masih setia mencari kelibat sesorang . namun hampa masih juga tidak kelihatan. " jom adik . flight kita dah nak terbang! " bahu Citra disentuh lembut oleh achiknya , Putera Anas Mikhael . Citra mengangguk lemah , mama dan papanya dipeluk " jaga diri sayang . jangan lama lama dekat sana. apa apa call mama okay . " pesan Datin Sri Tifany lembut. " bye citra we gonna miss you" ucap Puteri Amalia dan yang lain. Citra juga menghulurkan sepucuk surat kepada Tengku Faiz Fikri melalui puteri Amalia . " bagi ni dekat Fikri". Puteri Amalia mengangguk dan merelakan citra pergi untuk mencari ketenangan.
Tengku Faiz Fikri POV
Tengku Faiz Fikri duduk bersandar di atas katil . kepala nya di picit picit . sakitnya kepala ! mahu tidaknya sejam dua menjak ni asyik fikir pasal Citra . " ya Allah citra jangan buat aku macam ni . kau baru pergi pun aku dah rindu . "
tik tik
' bro , puteri ajak jumpa. ada benda nak bagi kau . cafe biasa . ' - Putera Aizatmesej dari Putera Aizat tidak dibalas. namun langkah kaki laju menuju ke arah kereta miliknya.
" kau okay tak bro , dari tadi asyik picit kepala? " ujar Putera Airiel . sedih melihat wajah Tengku Faiz Fikri yang langsung tidak bermaya . kasihan! " aku okay ja . kepala sakit . migrain kot. " balas Tengku Faiz Fikri. " kenapa kau tak hantar citra ? kau cakap kau sayang dia . dia punyalah cari kau. " bidas Puteri Amalia pula. Tengku Faiz Fikri menggeleng " aku tak kuat tengok dia pergi dengan keadaan aku macam ni. aku tak nak dia tahu aku sedih. " Puteri Amalia mengangguk akur . Dia sendiri pun terpaksa merelakan citra pergi kejap. " ni dia bagi surat dekat kau. " surat bertukar tangan dan mereka semua terus berlalu pulang ke rumah masing masing .
sesampai sahaja di rumah Tengku Faiz Fikri terus membuka surat daripada Citra.
' ingat ingat remember , don't forget jangan lupa , saya sayang awak , i love you (imagine i nyanyi dekat u) . Dear Faiz Fikri , I'm sorry kalau keputusan I ikut achik balik Paris macam drastik sangat . tapi I really need my time . itu ja cara i boleh lupa apa yang jadi . kalau i stay dekat sini i akan terus ingat apa yang cikgu haris buat . jangan risau , i janji i setia dengan u . i harap u pun sama . tapi kalau sebaliknya if i balik sana u dah dengan orang lain . i redho sayang . i sayangkan u sangat but if we are not end up together then what can i do . ada jodoh ada okay? . jangan sedih jaga makan minum u . i sentiasa doakan u always. i akan balik bila i dah betul betul kuat.
your princess.
Tengku Faiz Fikri mengelap air mata . ' i pun janji i setia dengan u sampai bila bila ' bisik Tengku Faiz Fikri dan terus tidur ditemani air mata . sorry sayang saya termenangis sebab awak :'( kalau awak tahu mesti awak gelakkan saya .
Citra Nurafilya POV
" i 'm arrived alhamdulillah " ucap citra kepada achiknya . " ya baby . so achik carikan personal tuisyen dekat adik untuk ajar adik dekat sini boleh at least adik tak ketinggalan ? " ujar Putera Anas Mikhael . memikirkan masa depan dan paling penting soal pelajaran adiknya juga. " personal ? adik sorang ja . " tanya citra. " no lah , achik cari yang ada dalam 2 atau 3 orang . personal ni tak semestinya dekat rumah dekat kedai makan pun boleh. " Citra mengangguk " citra okay ja . thankyou achik. " bahu achiknya dipeluk. " anything for my baby. kuat ya citra achik ada always . "
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...