Makan malam 🍝
Tengku Faiz Fikri mengambil tempat di hadapan Citra Nurafilya. matanya tidak lepas memandang si Citra Nurafilya yang manis berbaju pijama biru bersama shawl berwarna coklat yang tersarung kemas di kepala. " maaf ya citra nurafilya terpaksa bebankan kau pakai tudung 24 jam dalam rumah kau sendiri . " ujar Tengku Faiz Fikri perlahan di dalam hati sambil tersengih - sengih . citra Nurafilya yang geram dengan Tengku Faiz Fikri terus menendang Tengku Faiz Fikri dari bawah meja. ' ouch... ' jerit Tengku Faiz Fikri perlahan. ' kenapa Fikri ? ' tanya Datin Sri Tifany lembut . ' tak ada apa auntie . i'm okay ! ' jawab Tengku Faiz Fikri bersama senyuman yang dibuat - buat. toing toing. iphone 7 miliknya dikeluarkan" padan muka . asal tenung aku semacam sangat ? " - barbie doll💕
tangan Tengku Faiz Fikri lincah menaip.
" perasan , ada ubi ada batas , ada hari aku balas . "
toing toing 🎾
" can 't wait . " - barbie doll💕
tangan Tengku Faiz Fikri menaip lagi.
" just wait and see pretty girl . good night bae . sweet dreams🌈 ."
Iphone 7 dimasukkan kembali citra nurafilya ke dalam poket pijamanya. meja makan dikemasnya dibantu Tengku Faiz Fikri. pinggan di dalam singki di basuhnya. ' biar aku ja basuh , dah ke tepi . ' sampuk Tengku Faiz Fikri tiba - tiba. ' erk ' ... ' shut up sayang ' jawab Tengku Faiz Fikri lagi. usai membasuh pinggan mereka berdua naik ke bilik masing - masing. tudung yang tersarung dikepala ditanggalkan , langkah kaki terus menuju ke katil empuknya, selimut ditarik citra nurafilya hingga ke paras dada. malam sudah melabuhkan tirai ⛅️ . kringgggg ! loceng disebelah ditutupnya , citra nurafilya pantas bangun mandi dan mengerjakan solat subuh . baju sekolah yang digosik kemas di dalam almari dicapainya . setelah berpuas hati dengan penampilannya di cermin , citra nurafilya turun ke bawah. harini adalah hari yang paling gerun buat dua insan tersebut kerana harini akan berlangsung majlis pemilihan badan pengawas tertinggi secara rasminya. ' good luck sayang , mama tahu anak mama ni confirm dapat ' ucap Datin sri Tifany lembut sambil menarik Citra Nurafilya ke dalam pelukan . Tengku Faiz Fikri bersalaman dengan Tan sri Farid ' er uncle Fikri pergi sendirilah boleh ? ' Tan Sri Farid tersenyum ' sure , adik ? ' kepala dialihkan kepada Citra nurafilya ' citra , ikut fikri sekali uncle ' jawab Tengku Faiz Fikri . kereta milik Tengku Faiz Fikri meluncur laju meninggalkan perkarangan banglo 3 tingkat Tan Sri Farid dan Datin Sr Tifany . " kau dah ready ? "
lembut suara Tengku Faiz Fikri menyapa . Citra nurafilya menggeleng. mereka sampai di sekolah , citra keluar terlebih dahulu dari kereta mewah milik Tengku Faiz Fikri, citra nurafilya berjalan di hadapan di ikuti Tengku Faiz Fikri dibelakang. Namun , Tengku Faiz Fikri berasa galak mahu mengusik langkah kaki dipercepatkan supaya beriringan dengan Citra nurafilya. Tanpa mereka sedar mereka telah diperhatikan oleh semua pelajar disitu siapa tidak mahu gosipkan mereka ' kapten basketball sekolah dan tokoh olahragawati sekolah ' . mereka pura - pura tidak peduli , malas mahu mengambil tahu. dua insan itu memasuki dewan dan tempat duduk hadapan di pilih Citra nurafilya . ' can i sit here ? ' tanya si jejaka lembut . citra nurafilya mengangguk perlahan. " Assalamualaikum dan selamat pagi . selamat datang ke sidang pemilihan badan pengawas tertinggi bagi tahun2017 , seperti yang semua sedia maklum sebanyak 10 orang pelajar telah tercalon . oleh itu , saya mempersilakan 10 orang calon tersebut ke hadapan. " ucap cikgu lidiya selaku guru pengawas lembut. ' good luck ' bisik Tengku Faiz Fikri lembut saat mereka berjalan ke hadapan dewan. ' good luck too ' bisik Citra nurafilya kembali. " okay , pelajar dibenarkan mengundi sebanyak 2 calon iaitu seorang ketua pengawas dan penolong ketua pengawas . manakala , Ahli yang lain akan dipilih lain secara rawak oleh pihak sekolah berdasarkan penglibatan dan kokurikulum . " ucap cikgu lidiya lagi. citra nurafilya sangat berdebar , jantungnya berdegup laju , ini tanun terakhirnya , sibuk berangan sampaikan tidak perasan kelibat pantas tengku faiz fikri yang sudah berada disebelahnya " relax . jangan fikir sangat . tarik nafas then hembus . " citra nurafilya hanya menurut. satu satu pelajar di lihatnya memasukkan kertas undian di dalam kotak undian. masa berlalu begitu pantas " baiklah keputusan sudah berada di tangan , sidang dewan yang saya hormati setelah kami nilai berdasarkan undian dan perbincangan pihak sekolah , maka dengan ini saya umumkan penolong ketua pengawas bagi tahun 2017 ialah orangnya sangat cantik , aktif dan sudah tiga tahun memegang gelaran tokoh olahragawati sekolah. tidak lain dan tidak bukan Citra Nurafilya Tan Sri Farid. " pantas semua warga dewan berdiri dan bertepuk tangan. Citra nurafilya terkedu , tidak sangka sampai sebegitu penghormatan buat dirinya. "ketua pengawas sekolah di sandang oleh kalau penolongnya cantik ketuanya mestilah seorang yang kacaklah kann? ya orangnya sangat kacak lagi bergaya , pelajar harapan sekolah , ketua plantun terbaik dan kapten pasukan basketball sekolah dengan itu majlis mempersilakan Tengku Faiz Fikri Tengku Iskandar. " kedua - dua insan itu mara ke hadapan . " ketua dan penolong ketua pengawas . " satu tagged nama dipakaikan buat mereka berdua menandakan mereka berdua merupakan ketua dan penolong ketua pelajar sekolah tersebut. " diminta memberikan sedikit ucapan." seloroh cikgu lidiya lagi sambil tersenyum kepada dua pelajar harapannya itu . dia yakin dia tak salah memilih mereka berdua nampak serasi bila digabungkam . Cikgu lidiya tersenyum ramah di lihat sahaja kelibat mereka berdua berjalan ke hadapan mike " firstly , terima kasih yang tidak terhingga kepada semua kerana memberi kami berdua peluang dan memilih kami berdua sebagai ketua dan penolong ketua pelajar anda semua. kami berdua berjanji akan berkerjasama menjalankan tugas dengan adil dan saksama. kami juga mengharapkan kerjasama daripada semua. terima kasih cikgu lidiya , cikgu - cikgu , sahabat - sahabat baik kami dan tidak dilupakan semua pelajar smk tunas bangsa khususnya. sekian terima kasih , ketua dan penolong ketua pelajar mohon mengundur diri . " seraya itu satu sekolah memberikan tepukan kepada mereka . " tahniah ! ' ucap puterinuramalia sambil menarik sahabatnya ke dalam pelukan. " tahniah bruh , ketua pengawas tak lupa penolong ketua pengawas " ucap seorang gadis dengan nada sinis dan terus pergi. citra nurafilya terjongket - jongket kening meminta penjelasan namun , Tengku Faiz Fikri disebelah hanya diam membatu. suasana sepi buat seketika pantas sahaja langkah kaki diatur citra nurafilya mahu berlalu pergi namun sempat ditarik oleh Tengku faiz fikri dan hampir menyebabkan Citra nurafilya jatuh tersungkur . " sorry princess are you okay ? " citra nurafilya hanya diam membisu. " kau okay ? ada cedera tak , jom aku bawa pergi bilik rawatan . " tanya tengku faiz fikri lembut. " tak okay . hati aku sakit. " bidas citra nurafilya dan terus berlalu pergi. tengku Faiz Fikri terpinga pinga , mahu dikejar tapi takut mengamuk pula . " ala biarlah dulu , nanti kat rumah dia aku pujuklah . " bisik hati Tengku Faiz Fikri.
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...