izin + baby ✨

1.1K 25 0
                                    

Atas kata sepakat daripada Hafiz As Syaibani dan Sarah As Sofea akhirnyaa mereka mengizinkan daddy mereka untuk kahwin lain. Jelas Citra nampak wajah bahagia daddy bila dapat green light daripada anak - anaknya. daddy memang berterima kasih sangat dekat Citra .

" terima kasih Citra sebab pujuk Syaibani dekat daddy. " Citra tersenyum " citra tak buat apa pun daddy. kalau Allah dah cakap tu jodoh daddy tak ada sapa boleh halang daddy. if it's meant to be, it will be. " daddy Hafiz As Syaibani tersenyum , dia bukan apaa bukan niat nak menduakan cuma dia nak juga rasa bahagia untuk saat- saat akhir umur dia. itu sahaja.

" sayang , terima kasih sebab banyak sedarkan biy, banyak tegur biy bila biy buat silap. terima kasih sebab banyak sedarkan biy. biy bukanlah sesempurna malaikat . kerap buat kesilapan tapi biy mohon biy nak sayang tegur biy bila biy silap okay? " Citra mengangguk sambil tangan Hafiz As Syaibani di atas meja turut digenggamnya erat. " sayang pun tak sempurna mana biy tapi lepas kita kahwin ni kita kena saling melengkapi . " ujar Citra pula bersama senyuman yang tak pernah lekang di bibir . alhamdulillah dia sentiasa berdoa supaya kebahagiaan mereka ni kekal sampai bila- bila.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
Pagi itu Hafiz As Syaibani dah berniat nak masuk lewat ke pejabat sekitar jam 3 petang. Itupun lepas Citra beriya- iya beritahu baby biasanya bergerak dan suka tendang perut citra sekitar pukul 10. Teruja punya pasal nak lihat keindahan ciptaan Tuhan , nak rasa baby gerak , tendang perut Citra , sanggup masuk pejabat lambat. Biarlah dia boss hehe. Terharu, kagum dan gembira , masyaAllah satu perasaan yang tak mampu nak diungkap dengan kata- kata. Dalam hati takpayah cakap tak sabar benar nak tunggu zuriat mereka keluar . yang pasti mesti comel dan segak macam dia dan Citra amin (author pula yang excited hihi)

Dulang yang berisi semangkuk bubur dan susu strawberi di letakkan Hafiz As Syaibani di meja sudut di bilik mereka. Hafiz As Syaibani menghampiri Citra yang sedang duduk di atas katil sambil dahi Citra di ciumnya. Seraut wajah isteri yang cantik sedang tidur lenaa itu ditatap penuh kasih. kesian Citra. wajahnya nampak lesu, yalah mesti penat sebab bawa kembar dengan tubuh Citra yang kecil masyaAllah kuatnya awak sayang . " morning honey" bisik Hafiz As Syaibani di telinga Citra sambil tubuh Citra digoyangnya perlahan.
sejak mengandung ni susah sangat nak bangun.

Citra yang dah bangun dari tadi sudah tersengih- sengih." beratnya kepala pagi ni" keluh Citra, malas nak bangun sambil mata masih terpejam ( pura- pura) .Hafiz As Syaibani yang mendengar pantas membantu Citra memicit kepalanya sambil tangan sibuk mengusap perut Citra perlahan kemudian mereka sama - sama merebahkan tubuh ke atas katil dengan kaki terjuntai ke bawah. mata memandang siling. kedua - dua diam, dalam fikiran macam- macam benda mereka fikir.

" macam - macam kita perlu rancang lagi 3 bulan ni" ujar Hafiz As Syaibani, lepas ni tanggungjawab dia semakin besar nak pastikan baby mereka mendapat kehidupan yang sempurna , itu pasti dia sanggup lakukan apa sahaja untuk Citra dengan bakal baby baby mereka nanti , itu tekadnya . " ya betul lah tu" sahut Citra yang dah mula memikirkan senarai nama buat bakal baby - baby mereka nanti dan semestinya dalam fikiran dia dah fikir nak deko kan bilik si kembar mereka nanti. yang pasti mesti warna pink hihi.

" nak call mama lah. rindu sangat dekat mama. lama dah tak teman mama shopping" ujar Citra dan terus bangkit mencapai iphone di meja. Hafiz As Syaibani yang melihat telatah si isteri hanya tersenyum. " am i a man or what?" ujar Hafiz As Syaibani perlahan. " yeah. you're my man and I love you " balas Citra yang mendengar Hafiz As Syaibani bercakap tadi. mama di talian sudah tergelak.

Citra yang dah siap bercakap telefon dengan mamanya dipeluk Hafiz As Syaibani. " makan sikit dulu sayang. nanti perut kosong masuk angin. kesian baby" ucap Hafiz As Syaibani sambil jari mengusap rambut panjang Citra. Citra hanya menurut , dulang diletakkan di atas riba. " biy buatkan sayang bubur dengan susu strawberi. " Citra mengangguk " biy masak? " ujar Citra teruja benar dia. jarang tahu Hafiz As Syaibani masuk dapur tapi sejak dia tahu Citra mengandung ni rajin pula dia.

Hafiz As syaibani tersenyum mengangguk. " thankyou biy. " ucap Citra sambil bubur di suapnya ke mulut . " emm sedap! " puji Citra sambil mulut masih tetap menyuap sudu bubur. Hafiz As Syaibani tersenyum bangga sambil keningnya di angkat. " biy masak untuk sayang dengan baby penuh kasih sayang" ucap Hafiz As Syaibani. "untungnya baby . mama yang dah 7 bulan kahwin dengan papa baru dua kali rasa papa masak. " balas Citra.

Hafiz As Syaibani tersengih , kepala Citra diusapnya. seronok tengok Citra selera makan bubur dia masak hehe. " tak nak suapkan biy sikit ke ? " usik Hafiz As Syaibani apabila Citra berterusan suap bubur ke mulut sendiri, dah separuh pun. bukan apa terliur pula dia tengok dari tadi Citra dok menguyah tak henti- henti. dahlah comel. aduh sayang. Citra tergelak perlahan , baru tersedar entah- entah suaminya pun belum bersarapan lagi. sedap sahaja dia makan sendiri , langsung tak hulur sikit pun dekat Hafiz As syaibani.

" meh sayang suapkan " ujar Citra dan pantas sahaja dia menyuap sesudu ke mulut Hafiz As Syaibani berselang- seli dengan dirinya hingga licin mangkuk bubur tu. yeah! breakfast in the bed ✅ . Kemudian Hafiz As Syaibani teguk sedikit susu strawberi milik Citra dan kemudian menghulurkan gelas itu kepada Citra sambil menunjukkan bekas dia teguk tadi " nah minum susu ni . " Citra tersengih mencapai gelas dari suaminya dan meneguk di tempat yang sama dengan Hafiz As Syaibani meletakkan bibirnya sebentar tadi. sunnah kan semua ni. alhamdulillah Hafiz As Syaibani banyak ajar Citra buat amalan yang rasulullah saw amalkan.

" biy dah pukul berapa ni? " tanya Citra sambil gelas di hulur semua kepada Hafiz As Syaibani." 12:30" balas Hafiz As Syaibani sambil Citra di bantunya untuk bangun. " kenduri aqiqah anak along you pukul 2:30 kan ? " tanya Citra lagi. " masyaAllah sayang biy lupa. biy baru plan nak masuk pejabat pukul 3 " balas Hafiz As Syaibani sambil nombor PA nya di dail untuk memaklumkan yang dia memang tak masuk pejabat terus harini.

" okay sayang done . kalau sayang penat kita pergi lewatlah , sayang boleh rehat dulu" ujar Hafiz As Syaibani. " tak naklah malu lah sayang , nanti apa pula isteri along you cakap.sayang dah langsung tak tolong haritu. " balas Citra pula. " nak tolong apa , semua along dah suruh planner buat. sayang dah temankan kak yasmin shopping haritu pun dah okay dah. " Citra hanya mengangguk sambil badan terus sahaja laju ke bilik air nak mandiii .

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now