nice day ☀️

763 29 0
                                    

kelihatan sekumpulan sahabat duduk semeja di starbuck . sejak Tengku Faiz Fikri dengan Citra nurafilya offical diaorang punya relay terus the boys dengan the girls ni bergabung. tidak jangan harap geng geng citra kutuk the boys ni lagi adalah sebab diaorang spesies manusia yang poyo lepastu perasan segak . tapi sejak mereka bergabung ni The girls tak henti henti puji kebaikan the boys . duduk sahaja semeja mesti ada lah cerita memuji mereka. " so esok ahad kita nak pergi mana mana tak ? " suara Putera Airiel kedengaran memecahkan suasana yang tadi bising dengan topik mereka berempat yang baru pulang dari Amerika. " duduk rumah , study jalah , nak pergi mana , sehari ja cuti mana puas . " ujar putera Aizat sambil mengeluh . Puteri amalia di sebelah sudah menjeling putera Aizat tanda memprotes. " eleh , macamlah kau tu study sangat Aizat. " balas Tengku Airiel sambil tangan menjentik dahi Putera Aizat. " auch sakitlah " adu Putera Aizat . The boys ketawa , si Tengku Airiel dengan Putera Aizat ni memang pantang duduk sekali sebab mereka always akan kacau each others. dah jadi satu habit. Mereka semua diam mata tertumpu kepada si merpati dua sejoli " see who comes guys ! " ucap Tengku Airiel . Citra Nurafilya dan Tengku Faiz Fikri yang jalan beriringan diperhatikan mereka semua. " sorry late boys girls " ucap Tengku Faiz Fikri . " HAHA lambat sebab bersiap nak sama baju ka ? nice bro " ucap Putera Aizat pula mengusik." yalah haruslah nice . kan sayang ? " ucap Tengku Faiz Fikri membalas gurauan Puteri Aizat yang sememangnya suka menyakat. Citra nurafilya di sebelah sudah merah menyala pipinya. malu ! " sorry , citra aku melawak ja " ucap Putera Aizat . Citra tersenyum . kerusi di tarik Tengku Faiz Fikri buat Citra. " so harini nak buat apa apa ? selain melepak ? " tanya Tengku Danial yang sejak tadi asyik diam . " guess what ? jom main bowling ? " ujar Jaja memberi cadangan . " sound nice . " pantas mereka semua berlalu , naik ke shopping mall untuk bermain bowling . " kita lawan ikut partner mau ? " ujar Putera Aizat. " okay macam best . " jawab Tengku Faiz Fikri mengiyakan . bestlah sebab dia nak Citra yang jadi partnernya . Putera Aizat menghulurkan sekeping kertas setiap sorang " okay guys tulis nama korang then aku akan letak dalam kotak ni pastu kita cabut. " mereka semua hanya mengangguk . " okay nama pertama , Tengku Airiel pasangannya adalah Jaja " Tengku Airiel tersenyum dia memang sukakan si jaja ni sebab dia comel ! " pasangan kedua Putera Aizat , hehe akulah pasangan aku Puteri amalia . oh what ! " ujar Putera Aizat . Puteri amalia tersenyum ' siaplah kau aku kerjakan ' Putera Aizat menggeleng " guys matilah aku " mereka semua ketawa. " habislah kau aizat dia baham kau nanti . " usik Tengku Airiel . " pasangan ketiga Tengku Faiz Fikri dan Citra nurafilya " mereka berdua tersenyum. " so Danial kau geng dengan moahlah " Danial mengangkat jari tanda 'okay' . mereka semua main bersama , sambil ketawa , menikmati hari hari cuti mereka , bila lagi nak hilangkan stress kan ? " pasangan yang kalah kena belanja makan ya . " ujar Tengku Airiel . mereka semua mengangguk , bertungkus lumus berlawan antara satu sama lain . " cepat sayang jatuhkan semua . " ucap Tengku Faiz Fikri kepada Citra memandangkan itu turns terakhir mereka . citra menangguk , jatuh semua pin. Tengku Faiz Fikri mengaku Citra nurafilya seorang yang hebat bagi sahaja cabaran apa pun gadis itu pasti mampu. " so Aizat pasangan kau kalah . kau kena belanja kitaorang . " ujar Tengku Airiel . " ala beza dua mata ja pada kau " bidas Putera Aizat tak mahu mengalah. " belanja jalah itu pun susah . " bentak puteri. " eh si adik manis lupa ka kau geng aku so kita kena belanja sama sama lah sayang . " ucap Putera Aizat memandang Puteri Amalia. Puteri amalia menepuk dahi , lupa ! wajah si kembar di depan dipandang meminta pertolongan " aku belanja " ujar citra . Tengku Faiz Fikri mengerling si kekasih hati " aku lah belanja . " mata semua tertumpu kepada Tengku Faiz Fikri dan Citra nurafilya " saya belanja " ujar citra . Tengku Faiz Fikri menggeleng " sayalah ! " mereka semua tergelak " haha bayar sendiri lah kalau macam ni gayanya . "

- rindu nak menaip that's why author payung satu bab. okay ? - @berrynurul

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now