SPM ?

553 21 0
                                    

(author skip waktu exam terus ke hari last SPM ya )

sebulan tempoh kertas SPM berlalu begitu pantas , pejam celik pejam celik harini dah paper terakhir iaitu GKT. Citra Nurafilya dengan barang barang GKT laju sahaja menuruni anak tangga.
" Fikri dah sampai adik " ucap Putera Anas Mikhael yang sibuk dok bersarapan di meja makan. " oh ya ka ? " Putera Anas Mikhael mengangguk " apa ni boyfriend sendiri datang pun tak tahu ka? " Citra menggeleng " dia tak bagitahu adik pun ". Putera Anas Mikhael tersengih " saja buat suprise lah tu . " tangan achiknya di salam dan Citra terus berlalu . " good luck adik" sayup sayup dengar suara Putera Anas Mikhael.

Tengku Faiz Fikri yang bersandar di tepi kereta miliknya di hampiri Citra . " morning sayang " Citra hanya tersenyum " tak bagitahu pun nak datang . " Tengku Faiz Fikri tersengih " saja buat suprise" pintu kereta di sebelah penumpang di buka Tengku Faiz Fikri buat Citra " jemput masuk princess " barang barang GKT di tangan Citra di ambil dan di letakkan di seat belakang . mengganggu ja orang nak tengok muka Citra. Punat radio di tekan Citra sebab terlalu gelabah . baru Citra nak menikmati irama lagu Sabar by Ismail Izzani . Punat radio di tutup pula oleh Tengku Faiz Fikri . " ala kenapa tutup? " rungut Citra . " peninglah sayang . " jawab Tengku Faiz Fikri mudah. " oh ya I nak bagi something dekat u ambil dalam dashboard. moga membantu hilangkan gelabah u . " Citra terus teruja . dashboard kereta milik Tengku Faiz Fikri dibukanya . 3 batang lolipop besar dicapainya . " thankyou" . Tengku Faiz Fikri mengangguk " my pleasure . well I know you sayang . "

Sesampainya di sekolah , Tengku Faiz Fikri membantu Citra membawa barang - barang GKT . saja buat teruk padahal bukan banyak mana pun. " takpayahlah kesian u lagipun u tak ambil exam kan? " tegur Citra perlahan , tak nak menyusahkan Tengku Faiz Fikri. yalah Tengku Faiz Fikri ambil biologi dan paper dia dah habis semalam . Itu yang dia rajin hantar Citra tu. " I nak bawa juga " biasalah Tengku Faiz Fikri lagi di larang , lagi dia nak buat jugak. jadi , Citra akur bagus juga HAHA . " wassup bro ! " sapa Putera Aizat . Tengku Faiz Fikri tersengih " ya , aku hantar Citra . " mereka yang lain mengangguk . " sweetnya babe " ujar Puteri Amalia . " alahai biasa ja . "
Cikgu yang jaga peperiksaan pun panggil pelajar pelajar masuk . Tengku Faiz Fikri pun minta diri undur berlalu " habis paper I ambil u . " Citra hanya mengangguk dan terus masuk ke dalam dewan. Yalah kena ready dalam dewan awal baru tak gelabah sangat , lagi paper last , lagi gelabah HAHA .

2 jam masa menjawab GKT pun tamat . Citra menghembus nafas lega . Barang di kemas dan terus keluar dari dewan . Keluar sahaja dewan kelihatan Tengku Faiz Fikri yang segak bertshirt biru sedang tunggu Citra di wakaf. "
hai sayang " sapa Tengku Faiz Fikri . " so we are done . yes ! habis semua paper " Citra mengangguk " yalah u dah freedom dari semalam kan? "

Tengku Faiz Fikri dan Citra pun berlalu , malas nak duduk lama lama , penat !

" Citra Nur Afilya , I promise you . I want to be with you from nothing to everything . " Citra mengangguk lemah . tak sangka dah last day sekolah . Citra sendiri pun tak dapat nak ramal apa akan jadi lepas SPM ni . Apa pilihan mereka ? Mereka akan stay together atau sorang ke timur dan sorang lagi ke selantan . entah . semua tu diaorang tak rancang sebab diaorang just follow the flow .

~ For you guys . sorry tak boleh taip panjang panjang author tak berapa sihat but I just trying my best 😀. salam ramadan❤️

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now