Citra NurAfilya POV 🙆
Citra yang sudah siap memakai baju sekolah duduk di meja belajar menghadap buku add math usai mengerjakan solat subuh . konon konon nak buat latihan dalam 2 atau 3 soalan sebelum ke sekolah namun tumpuan nya terganggu apabila iphone miliknya di atas katil sudah berbunyi dan menyala tanda ada notification masuk dan paling dia nak sangat baca mesej tu sebab notification yang dia set tu hanya untuk ' si dia ' .toing toing . citra pantas berlari menuju ke katil . iphone terus dicapai.
' sayang , selamat pagi . sorry pasal semalam , i moody teruk dengan you . you tahu tak sejak kenal you , I hanya tahu dalam dunia ni ada satu musim saja ' - king control 💞
citra pantas menaip.
'ya ka ? u tipu i kan , musim apa ? '
toing toing .
' musim rindu kan awak. muah 💕' - king control 💞
citra tersenyum senyum seorang diri . eleh ! semalam moody sangat harini sweet sangat . saya pun baru tahu rupanya awak pun ada macam macam musim . kejap marah ! kejap sweet ! kejap garang ! macam macamlah awak ni. nasib sayang . tidak dah lama tinggal cari baru sebab saya bukan tak laku . ' bisik citra perlahan. haha.
bluetick . then citra terus mencapai beg sekolahnya dan berlalu ke bawah. dia nak pergi sekolah awal sebab dia memang semangat nak tengok muka ketua pengawas :) rindu sangat sebab semalam diaorang langsung tak bercakap , tak bergurau macam selalu. ' sehari kita tak bercakap pun dah buat saya rindu inikan pulak setahun atau selamanya' ucap citra perlahan. usai membaca doa menaiki kenderaan , pedal kereta mini coopernya terus ditekan laju menuju ke sekolah dan dalam masa 15 minit sahaja citra sudah sampai ke sekolah . well , citra kan pandu kereta macam pemandu formula 1 . haha sebenarnya dulu memang cita cita citra nak jadi pemandu formula 1 tapi ditentang hebat oleh hero heronya siapa lagi kalau bukan papa dan abang - abang kembarnya. " morning penolong ketua pengawas yang cantik manis . " ujar satu suara. Citra terus mengalihkan kepala mencari tuan empunya suara. terkejut citra sebab suara itu suara Cikgu Haris! dalam hati Citra memang citra berdoa supaya Tengku Faiz Fikri atau geng the boys atau the girls datang ketika ini. dia seram sejuk dengan perangai Cikgu Haris yang pelik kadang kadang baik , caring pulak lagi semacan seolah olah ada perasaan dekat Citra. (elehcitraperasannyakau) -author
" citra , teman saya breakfast jom? saya belum breakfast lagi. " ucap Cikgu Haris lagi. " tak apalah cikgu terima kasih . saya dah breakfast tadi dekat rumah." ujar Citra menipu. " citra , fikri panggil dekat pondok. " ucap Tengku Airiel yang tercungap cungap entah datang dari mana. Citra menundukkan kepala kepada Cikgu Haris dan terus berlalu mengikuti langkah Tengku Airiel. Kelihatan Tengku Faiz Fikri sedang menunggu di pondok bersama the boys semestinya. " Airiel kau bawa yang lain ronda kawasan sekolah , satu blok ke satu blok. then jaga kelas sebab cikgu banyak tak ada . nanti aku nak pantau . " Tengku Airiel pantas mengangguk dan berlalu dengan yang lain memberikan ruang kepada citra dan Tengku Faiz Fikri untuk bicara dari hati ke hati. " duduk sayang . " muka Tengku Faiz Fikri waktu tu sangat ketat ! sumpah Citra tak suka tengok muka Tengku Faiz Fikri macam ni , Citra takut ! dia lagi suka Tengku Faiz Fikri yang sweet talker dengan dia saja okay bukan dengan orang lain . pada Tengku Faiz Fikri yang garang macam telan singa seekor. " you tahu apa salah you ? " ucap Tengku Faiz Fikri garang. Citra hanya menggelengkan kepala , matanya cuba ditahan , sumpah dia tak kuat nak menangis dengar suara garang Tengku Faiz Fikri . dia taklayan pun Cikgu Haris ! dia tak salah . " you salah sebab you dah curi hati I " ucap Tengku Faiz Fikri bersama senyuman . " takguna lah you ni . " balas Citra geram. " alolo sayang I tak marah you pun , I tak rasa tercabar pun dengan cikgu Haris . apa sangat dia kalau nak dibandingkan dengan I yang segak lagi bergaya ni . " ujar Tengku Faiz Fikri bangga. " eleh perasan lah you ni ! masuk bakul angkat sendiri . " balas Citra pula . " memanglah angkat sendiri takkan lah you pulak nak tolong angkatkan kan ? " balas Tengku Faiz Fikri lagi tidak mahu mengalah. " dahlah you ni . kesian yang lain ketua pengawas apa curi tulang macam ni tak baiklah . " nasihat Citra lembut. " sayang , I sedar I memang bukan yang terbaik tapi I janji dengan you apa pun jadi tolong stay dengan I okay . even lepas habis SPM ni kita tak tahu hala tuju kita tapi I harap sangat kalau ada jodoh we will end up together in future . amin. " luah Tengku Faiz Fikri . entah kenapa dia nak sangat Citra tahu isi hati dia sebenarnya dia sayangkan citra sangat sangat li lahi taala. " amin . insyallah , i bukan budak sastera tak pandai nak balas kata kata you. tapi i pun harap benda yang sama . thankyou for staying . " balas Citra lembut. " i pun bukan budak sastera tapi i budak biologi sebab tu hari hari i belajar kaji hati you" ujar Tengku Faiz Fikri . dan mereka berdua berjalan beriringan pergi meronda blok melihat rakan rakan pengawas yang lain menjalankan tugas. " hei merpati dua sejoli dah habis date ? " tegur Putera Aizat . " done . thankyou guys . " balas Tengku Faiz Fikri . " my pleasure bro lain kali jangan jeles ala setakat Cikgu Haris tu pijak semut pun tak mati lah . " ucap Tengku Airiel pula.
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...