Citra Nurafilya berjalan ke hulu ke hilir . tidak duduk diam , tidak senang duduk , jam di tangan tidak lepas lepas dipandang sejak tadi . ibu Siti pembantu rumahnya yang sedang memerhati anak majikannya dari dapur datang menegur . " citra nya kenapa ? ibu siti tengok dari tadi ke hulu ke hilir. citra ada masalah ? citra tunggu siapa ? " . Citra nurafilya menggeleng perlahan " citra tunggu Faiz Fikri ibu . hari dah malam malam tapi dia masih tidak pulang . " ibu siti tersenyum " oh jadi citra risaukan Nak Fikri ya ? " citra nurafilya menggeleng " ala ibu tahu , cuba citra telefon dia . "
citra nurafilya menundukkan kepala . " buanglah ego tu citra jauh jauh . kalau jadi apa apa dekat dia nanti mesti citra akan menyesal sayang . jangan sebab ego citra hilang orang yang citra sayang . " nasihat ibu Siti lembut. Citra tersentuh dengan ayat tu , dia risau hm . citra nurafilya menangis teresak - esak akhirnya runtuh tembok ego milik citra nurafliya. ' maafkan aku faiz fikri , aku bersalah . aku terlalu ikutkan ego aku . '
iphone 7 yang digenggam dari tadi dikeluarkan dan tangan pantas mendail nombor Tengku Faiz Fikri . puas didail sekali dua kali dicuba namun sayang hanya disambung dengan voicemail . citra Nurafilya sudah dihujani rasa bersalah . " mana kau pergi ni " kerisauan terhadap Tengku Faiz Fikri mulai melanda . mahu saja menelefon mama dan papanya sekarang ni tapi malas mahu menganggu kerana mama dan papa mungkin masih berada di dalam kapal terbang ke bandung . loceng rumah berbunyi . ' mungkin dia dah balik . ' citra nurafilya mula tersenyum " takpa ibu siti biar citra bukakan pintu . "
ibu siti yang berusia 52 tahun itu hanya mengangguk. dia kenal sangat perangai citra , al maklum lah sudah 17 tahun dia bersama dengan Citra . dia yang jaga Citra dari kecil. citra nurafilya membukakan pintu namun senyuman nya kembali hampa apabila yang dinanti tidak pulang . Putera Anas Mikhael yang melihat raut ceria si adik bertukar menjadi seperti buah mangga masam mula menggelabah. " kenapa ni bae ? takkan tak suka achik balik hm . " citra nurafilya menggeleng perlahan . " dahtu ? kenapa , janganlah menangis cuba cerita dekat achik . " pujuk Putera Anas Mikhael perlahan , bahu dan kepala si adik diusap perlahan . Ini sahaja satu satu adik bongsu yang dia ada . Perempuan kedua dia paling sayang selepas mamanya. Putera Anas Mikhael masih setia disisi memujuk adik bongsu kesayangannya , risau sangat dengan keadaan Citra yang menangis macam ni. panggilan telefon kembali mengejutkan dua beradik tersebut.
' hello citra , ni aku Airiel . '
' who 's ? '
' Tengku Faiz Fikri bestfriends , dia ada dekat hospital ni dia accident . kau datang cepat eh. '
' what ? '
' Putra Medical centre , wad vvip16 . datang cepat pls citra'
' okay , aku datang sekarang 'citra nurafilya hampir hendak pitam mendengar Tengku Faiz Fikri accident , semua salah dia namun sempat disambut Putera Anas Mikhael yang berdiri sebelah . " why bae ? " tanya putera Anas Mikhael lembut . " Fikri accident . " . Putera Anas Mikhael terkejut " what ? naik siap cepat . be careful princess , achik drive . "
citra nurafilya hanya bersiap ringkas . tidak sempat bermake up pun. sungguh dia risaukan Tengku Faiz Fikri . kalau lah tidak dilayan rajuknya mungkin Tengku Faiz Fikri takkan jadi sampai begini. sungguh dia dihuni rasa bersalah. sangat bersalah!
p/s ; nantikan hehe 😹
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...