langkawi (1)

562 21 0
                                    

Pagi yang menenangkan jiwa , tambahan pula dengan suasana laut di Pulau Langkawi yang mendamaikan. Mana tidaknya , bangun pagi keluar chalet sahaja terus menikmati keindahan laut yang terpampang di depan mata . subhanaAllah indahnya ciptaanmu. Ditambah pula kemanisan tersebut apabila dari jauh sudah kelihatan Tengku Faiz Fikri yang tersenyum manis menampakkan lesung pipit yang menyerlahkan lagi kekacakkan jejaka itu menyambut kedatangan Citra yang sedang berjalan bersama Puteri. Citra mengucapkan salam apabila menghampiri mereka semua. Tengku Faiz Fikri pula menghulurkan sebuah beg plastik setelah menjawab salam Citra. Mereka yang lain hanya tersenyum. Beg plastik bertukar tangan. Isi beg plastik diperhatikan Citra. Coklat lagi!
" lama - lama I boleh jadi gemuk kalau hari hari makan coklat. " gurau Citra walaupun hakikatnya dia sangat suka kan coklat ! " Takpalah U gemuk macam mana pun , I tetap sayangkan u . sebenarnya , I tak tahu nak beli apa emm sebab I tahu you suka coklat itu yang beli coklat. " usul Tengku Faiz Fikri riang. " takpayah beli apa apa lah . buat susah susah sahaja . I tak suka lah susahkan you. " balas Citra lembut. " lain kali tak payah beli apa apa ya ? " pinta Citra . Bukan apa tak suka menyusahkan Tengku Faiz Fikri begini. Dahi Tengku Faiz Fikri berkerut- kerut nampak sekali tidak bersetuju dengan permintaan Citra. " kenapa ? you tak sudi ke ? " sedikit sinis pula nada suara Tengku Faiz Fikri. " bukan tak sudi tapi lagi baik duit you tu you simpan . " ujar Citra lembut memujuk , yalah takut pula Tengku Faiz Fikri terasa hati .

" jom kita pergi makan dekat Restoran Mediterranean dekat depan tu. " kata Tengku Faiz Fikri menukar topik bicara dan pantas menarik lengan Putera Aizat berjalan mengikutinya . Citra hanya mengikut di belakang . Tahu benar Tengku Faiz Fikri merajuk dengannya . Tidak kalau tak merajuk pasti sibuk berkepit dengan Citra hmmm.
Sesampainya di Restoran Mediterranean , masih belum ramai pengunjung yang datang mungkin kerana terlalu awal lagi . " nak makan apa Citra ? " soal Tengku Faiz Fikri ketika seorang pelayan meletakkan menu di hadapan kami . Citra hanya mendiamkan diri . tak suka tengok Tengku Faiz Fikri begini dan mungkin rasa tercabar pesanan di buat Tengku Faiz Fikri " dua Chicken salad , satu mushroom sup dan dua jus tembikai . " Citra hanya mendengar Tengku Faiz Fikri membuat pesanan buat dirinya . langsung tidak menyibuk jauh sekali membantah . Rakan-rakan yang lain sudah siap order dan hanya memerhati mereka berdua . Suasana antara Tengku Faiz Fikri dan Citra Nurafilya hanya sunyi sepi. yalah dok merajuk!

Citra hanya buat tak tahu apabila makanan yang dipesan diletakkan di atas meja. " iyalah sayang , sorry. " ujar Tengku Faiz Fikri mengalah , faham benar dengan perangai Citra yang susah sekali nak minta maaf bila bergaduh . Citra hanya buat tak tahu , cuba menikmati makanan yang diorder Tengku Faiz Fikri. " sedap tak ? " soal Tengku Faiz Fikri apabila Citra mula menjamah ayam yang dipotong kecil kecil. Citra hanya mengangguk malas mengakui kelazatan makanan yang di makannya. " Fine , sayang I salah okay I ' m sorry . " ujar Tengku Faiz Fikri . cuba untuk mengalah lagi dengan Citra . Citra hanya buat tak endah , Tengku Faiz Fikri di depan langsung tidak di pandangnya padan muka ! siapa suruh tadi gedik sangat nak merajuk.

Usai menjelaskan bil makanan yang mereka makan Tengku Faiz Fikri terus menghampiri Citra . Lain pula bagi Citra nampak ja Tengku Faiz Fikri terus laju sahaja dia lari ke arah lain , niatnya hanya untuk menjauhkan diri buat sementara . Namun , entah di mana silapnya , Citra terjatuh. Nampak ja Citra jatuh , laju sahaja Tengku Faiz Fikri menuju ke arah Citra . " okay tak ni? " Citra hanya menunduk memandang pasir pantai . dia malu! Lengan baju Citra ditariknya Tengku Faiz Fikri membantu Citra bangun .Citra yang memang sakit kakinya , mungkin terseliuh , tiada pilihan selain menerima huluran lengan baju Tengku Faiz Fikri iyalah takkan nak duduk sini ! kawan kawan yang lain pula entah ke mana . " janganlah laju sangat , sakitlah " adu Citra lembut . Tengku Faiz Fikri dipandangnya . Tengku Faiz Fikri tersengih " itulah siapa suruh sibuk nak lari pada I sangat lain kali jangan lari , you tu pakai heels tahu tak , nasib tak patah kaki . " Citra menundukkan kepala " u yang sibuk nak merajuk dengan I siapa suruh . you lah yang salah ! kalau patah kaki I , I ambil kaki you . " balas Citra tidak mahu kalah dan tak mungkin akan kalah. Tengku Faiz Fikri tersenyum ke arah Citra " okay sayang ambil lah kaki I , bukan setakat kaki I sahaja I bagi you , hati I sekali pun I dah bagi dekat you " Muka Citra sudah merah usai mendengar balasan Tengku Faiz Fikri . such a sweet talker ! tapi dia sweet talker dengan Citra sahaja ya dengan orang lain tak ! (jangankecamauthor)

" what happen ? " tanya Puteri Amalia yang sibuk bergambar dengan Putera Aizat . Citra hanya tersengih. " jatuh tadi sibuk lari pada aku " jawab Tengku Faiz Fikri . Puteri Amalia menggelengkan kepala " aduhai Citra " mereka semua hanya ketawa. Puteri Amalia menghampiri Citra , kaki citra cuba di tengoknya . " Fikri kau pusing sana aku nak tengok kaki Citra " Tengku Faiz Fikri hanya mengikuti arahan Puteri Amalia . " okay ja ni bengkak sikit ja " ujar Puteri Amalia . " dah tu macam mana ? " tanya Tengku Faiz Fikri jelas risaunya . " rehat , letak minyak angin nanti okaylah . " balas Puteri Amalia.

Citra menundukkan kepala , mukanya sedih sahaja " kenapa ni sayang ? " Citra menahan rasa sebak , air mata cuba di tahan " taklah sebab I sahaja kesian yang lain tak boleh pergi mana mana " ujar Citra . Tengku Faiz Fikri menghulurkan tisu kepada Citra , faham sangat , Citra memang jenis tak suka orang lain susah sebab dia . " I suruh diaorang pergi jalan jalan , I teman you dekat sini okay. " Citra hanya mengangguk .

Tengku Faiz Fikri menghampiri yang lain , sambil Citra di hujung sana di pandangnya yalah risau ada orang kacau ka ! " korang pergilah jalan jalan , aku jaga Citra . " Puteri Amalia terkejut kurang bersetuju , mana best tak ada citra " serious lah? ala . " Tengku Faiz Fikri mengangguk " pergi ja . Citra rasa bersalah kalau korang tak pergi . " pujuk punya pujuk akhirnya mereka semua pun terpaksa pergi " take this minyak angin , jaga Citra elok elok anything call aku " pesan Puteri Amalia dan berlalu mengikut yang lain.

" sayang " Citra yang termenung di tepi pantai di sapanya . " thankyou you . sorry sebab selalu sangat susahkan you . thankyou always being my rainbow for my storm . " Tengku Faiz Fikri tersengih " Citra Nurafilya , I mungkin tak macam orang lain , but I promise you I want to be with you from nothing to everything. Terima kasih juga sebab you selalu ada waktu susah senang jatuh bangun I " ujar Tengku Faiz Fikri entah untuk kali yang ke berapa. Citra mengangguk . Dia sayangkan Tengku Faiz Fikri juga li lahi taala . ' ya Allah jika dia jodohku maka dekatkanlah diriku dengan dirinya dan jika dia bukan jodohku maka jauhkanlah kami . ' doa Citra perlahan dalam hati.

" sorry sebab you sakit macam ni sebab I " wajah lembut Citra dipandang Tengku Faiz Fikri. " you tak salah pun . I yang tak matang , I dah 17 tapi perangai still macam budak budak . " Tengku Faiz Fikri tersenyum " sebab perangai budak budak youlah I fall in love dengan you . "

Citra berjalan di persisiran pantai di bantu oleh Tengku Faiz Fikri. " do you have maps sayang ? " tanya Tengku Faiz Fikri tiba tiba . Citra angkat sahaja keningnya . " because I keep getting lost in you eyes " Cia cia Cia

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now