Bayu yang berpuput lembut begitu segar dan nyaman menampar muka. Dua beradik mengambil keputusan untuk keluar bersiar - siar itu pun kerana mood Citra pagi tu terlalu baik . lain sebab harini dapat dua call dari orang yang dia sayang dalam satu masa . sapa tak bahagia . kau ada ? Citra sekadar berdiri di sisi achiknya Putera Anas Mikhael sambil menikmati pemandangan di kiri dan kanannya . Mata cuba dibesarkan dan Kelihat berbalam - balam Menara Eiffel Tower dalam kejauhan. selalunya tengok dalam gambar ja but sekarang I'm here ! bestnya ! Boleh tengok secara live beberapa pelancong mat salih yang beraksi romantik.
" achik , nak jumpa kawan achik kejap. " tiba tiba achiknya Putera Anas Mikhael bersuara . orang yang dikatakan achiknya dipandang sekilas ' oh cikgu puteri ! ' bisik citra perlahan dalam diam dia tersenyum.!adik okay kan stay sini sorang? " Citra mengangguk . Citra akur memberikan ruang kepada achiknya , selalunya achiknya yang korban kan itu ini tapi harini dia korbankan waktu date dia dengan achiknya untuk cikgu Puteri. senyuman dihantar mengikuti pemergian achiknya dan Cikgu Puteri. satu suara tiba tiba mematikan lamunannya " citra " . pandangan dikalihkan mencari tuan empunya suara . " can we talk just a second ? " Citra mengangguk . langkah kaki diatur mengikuti lelaki itu. Lelaki itu mengajak Citra duduk di sebuah meja yang baru dikosongkan . Citra akur . pandangan lelaki itu seperti biasa masih tidak lepas memandang Citra , riak seperti mahu menerkam Citra.
" i suka you Citra" dan cukup 4 patah perkataan yang diucapkan lelaki itu cukup buat Citra terkejut. " but how ? kita baru jumpa sekali . tolonglah jangan macam ni. " lelaki itu menggeleng " awak tahu pasal cinta pandang pertama ? when i see you masa first meet kita hati i dah dup dap dup dap ." Citra diam untuk seketika. " citra " kedengaran suara Hafiz As Syaibani memanggil citra " you dengar tak apa i cakap ni? " Sekuntum senyuman manis Citra hadiahkan , kalau boleh dia tak nak lukakan hati lelaki ini but saya dah berpunya ! Fikiran menerawang mengingati orang di Malaysia .
" citra " panggil lelaki itu lagi . " ya but honestly , apa yang i nak cakap ni i harap you boleh terima . i boleh terima you tapi sekadar seorang kawan . u tak boleh jatuh cinta dengan i sebab i tak nak u sakit hati. I'm taken Hafiz . dan sampai bila bila pun hati i tetap pada dia . " ucap Citra perlahan , mengharapkan lelaki di hadapannya ini faham. " I sanggup tunggu sebab bunga dalam pasu pun boleh berubah ini kan pula hati you. " ucap jejaka di hadapannya itu lagi . sah psiko! " ikut you lah tapi insyaallah hati I takkan pernah berubah sebab bila dia dekat dengan I he always remind me to Allah . dia lelaki yang paling baik i pernah jumpa i pernah kenal dan mana mungkin i sanggup lukakan hati dia . sorry i got to go . " dan Citra terus berlalu. air mata di lap citra 'sorry fikri . saya dah janji saya takkan khianati awak ' ucap Citra perlahan dalam hati.
toing toing . iphone di dalam beg dicapai.
' what would make you happy princess ? ' - king control💕
pantas tangan menaip..
' If u got a plain ticket and came to see me now :'( i need you. 'toing toing .
' i need you too but jauh ' - king control 💕
' ala how could you'
toing toing
' apa kata u sahaja balik sini . siapa suruh u lari jauh jauh . marilah balik sini sayang . i book bussiness class untuk you okay ? ' - king control💕
' hmmmmmmmm'toing toing
' panjangnya hm you tapi i anggap jawapan u ya ' - king control💕
' i bagitahu achik dulu nanti i bagitahu you. 'toing toing
' jangan ambil masa yang lama sangat , i really miss you . i tak sabar nak sambut you balik sini . ' - king control 💕chat dari Tengku Faiz Fikri dibiarkan bluetick dan Citra terus berjalan ke arah achiknya . " are you okay adik? " muka masam adiknya dipandang . Citra mengangguk . " achik i have something to tell you. " Putera Anas Mikhael memandang adiknya " but have a seat princess " kerusi disebelah Cikgu Puteri ditariknya. " adik nak balik Malaysia ! " luah Citra perlahan. " why so fast? kita tak habis lagi spend time sama sama . dulu dah lah achik dah hilang banyak masa dengan adik achik ni. sekarang adik nak balik pula . " ucap Putera Anas Mikhael. " ala achik . no lah , adik janji cuti sekolah adik datang lah melawat achik. kalau achik ada sini kesian achik terpaksa habiskan masa dengan adik then macam mana masa achik dengan Cikgu Puteri . ala adik nak kakak ipar baru . " usik Citra dan muka
cikgu Puteri sudah merah. " janji ya . datang sini . ala adik kakak lah soon will be your sister in law " citra tersenyum . dia dah agak dari awal masa achik kenalkan personal tuisyen yang cantik ni dekat dia cuma waktu tu tak naklah serkap jarang kot salah. tapi tak sangka jangkaan nya tak salah haha . " adik mengelamun , tak nak makan ka ? " citra menggeleng dan achiknya terus bangun ke kaunter bayaran ." sweeet tak abang Citra waktu dia lamar cikgu eh akak tersasul " cikgu Puteri tersenyum . this girl so cute macam abang dia . " sweet . dia lelaki paling romantik plus paling baik akak pernah kenal . " jawab Cikgu Puteri " ya betul , Citra ada dua abang kembar tapi angah dan achik tapi citra paling rapat dengan achik sebab dia really care pasal Citra , cikgu bayangkan abang sanggup jadi cikgu math dekat sekolah waktu citra primary school sebab takut orang buli citra . " Cikgu Puteri mengangguk tidak menafikan betul lah apa adik Putera Anas Mikhael cakap dan dia sudah tidak ragu untuk menjadikan lelaki itu bakal suaminya . " thank you citra . " citra mengangkat kepala " kenapa ? ". Cikgu Puteri tersenyum" citra buat cikgu yakin dengan keputusan cikgu untuk sehidup semati dengan abang citra . " Citra mengangguk " Cikgu janji dengan citra cikgu jaga abang Citra ya . He the best abang in the world cikgu. " Cikgu Puteri mengangguk " terima kasih terima cikgu sebagai your sister in law " Citra mendakap Cikgu Puteri " no need to be thanks cikgu . cikgu perempuan yang baik untuk lelaki yang baik . Citra doakan hubungan cikgu dengan abang citra sampai jannah amin . " doa diaminkan cikgu puteri dalam hati.
Cikgu Puteri mengeratkan lagi pelukan . dia terharu sangat dengan Citra . Citra yang dikenali waktu personal tuisyen sangat beza dengan Citra yang dihadapannya sekarang . ' awak mungkin dah dapat kekuatan awak kan citra ? ' bisik Cikgu Puteri . " cikgu pun always doakan citra . " ucap Cikgu Puteri . dan kelihatan achiknya sudah datang bersama senyuman yang tidak pernah renggang " sembang apa ? " mereka berdua ketawa " girls talk ! " balas mereka berdua . Putera Anas Mikhael tersenyum' syukur serasi ! achik takkan pilih teman hidup yang tak boleh ngam dengan citra sebab citra is everything pada achik' usai menghantar cikgu puteri pulang ke rumah dua beradik itu pun pulang ke pent house achiknya . "thankyou citra sebab terima cikgu puteri" Citra tersenyum" citra sentiasa sokong apa yang achik buat . Cikgu puteri memang serasi dengan achik cenggini haa ! " ibu jari di angkat citra ke arah achiknya . " pandai dah adik achik ya . adik nak balik bila? " citra tersenyum " flight paling awal esok petang . " Putera Anas Mikhael mengangguk " dah adik tidur . esok pagi achik tolong kemas barang . " Citra mengangguk juga .
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...