" citra duduk sebelah aku " ujar Tengku Faiz Fikri kepada Puteri nuramalia saat mereka semua sudah tiba di lapangan terbang untuk pulang ke Malaysia. Puteri nuramalia mengangguk . beg roda milik citra nurafilya ditarik Tengku Faiz Fikri , puas di halang namun Tengku Faiz Fikri degil mahu membantu. akhirnya citra akur. " tidolah dulu kalau penat dah sampai nanti saya gerak awak . " ujar Tengku Faiz Fikri memecahkan suasana sunyi antara mereka berdua. Citra nurafilya menggeleng perlahan sambil bersuara " tak mengantuk . awak jalah tido. " iphone di tangan citra diletakkan di sisi. Tengku Faiz Fikri ketawa " saya tak boleh tidur . saya kena temankan awak . kalau saya tidur siapa nak jaga awak . " mereka berdua ketawa ,13 jam perjalanan pulang ke Malaysia sudah cukup untuk mereka mengenali satu sama lain kerana mereka berdua berborak bertukar cerita itu ini. " citra , awak tahu tak benda apa saya paling suka dalam dunia ni ? " citra menggeleng " saya suka awak ." Tengku Faiz Fikri tersenyum jelas menampakkan lesung pipit di pipi jejaka kacukan itu. " cantik kan bintang bintang dekat langit tu , kalau saya suruh pilih antara saya dengan bintang awak pilih apa ? " ujar citra tiba- tiba. " saya pilih awaklah , sebab awaklah bintang hati saya " lembut suara Tengku Faiz Fikri menyapa telinga . sambil lensa kamera nikon di riba tidak henti merakam detik detik indah dia bersama citra. tidak lepas juga iphone ditangan merekod saat manis itu untuk dikongsi di instagram captionnya ' great days with great people - wo ai ni 💞- ' " citra, cuba tengok dekat luar ! " pandangan mata citra beralih dekat luar . " eh ada bintang , bintang tu buat bentuk love " ucap citra teruja , dengan tangan tangan sekali . Tengku Faiz Fikri di sisi ketawa memerhatikan gelagat si budak kecil di sisinya. sungguh dia terhibur , dia sayangkan budak kecil ni li lahi Taala 👌 . " citra , if one day kita jauh , awak tengoklah bintang sebab kalau awak tengok bintang , bintang tu ibarat saya . apapun jadi awak selalu dekat sangat dengan saya . " citra nurafilya menahan sendu " dekat tsk tsk dekat tu dekat mana " citra nurafilya sudah mula menangis . " eh janganlah nangis , awak selalu dekat dalam hati sayalah sayang . " tengku faiz fikri memujuk . " sky is blue , i love you . saya sayangkan awak citra . selama lamanya awak tetap budak kecil saya si pendek " ucap Tengku Faiz Fikri lagi. air mata citra di lap menggunakan lengan bajunya " tolong janji dengan saya jangan nangis , kalau awak nangis saya sakit sangat dekat sini " ucap Tengku Faiz Fikri sambil membawa tangan kecil citra ke dadanya berlapikkan lengan bajunya ( jangan kecam author 😝) . " one day kita travel sama sama okay ? " citra nurafilya mengangguk.
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...