cikgu haris 👨🏻

714 22 0
                                    

" buku karangan , siapa yang belum hantar cepat bagi dekat citra . " ujar Puteri Amalia . " eh mak cik awal kau bising , pagi pagi dah dengar suara kau . " usik Putera Aizat yang baru datang ke sekolah bersama sama Tengku Faiz Fikri semestinya. " buku kau mana ? " tanya Puteri Amalia , tiada mood mahu bergaduh. terasa hati Putera Aizat kerana usikan nya yang langsung tidak dilayan pantas menghulurkan buku karangan nya " nah kau ingat aku malas sangat ka ? " Puteri Amalia tersengih " aku tak cakap apa pun kau yang over " . di ikuti oleh rakan rakan kelas 5 Al jazzari yang lain . terasa seperti semua sudah menghantar buku karangan citra mula mengira namun tidak cukup lagi satu buku ! " siapa belum hantar buku ? " tanya Citra lembut. namun seisi kelas hanya diam , pura pura tidak mendengar. " siapa belum hantar buku? " ulang citra lagi . namun tetap juga tiada yang mengaku . Citra mula geram lalu mengeluarkan arahan " semua bangun , panggil nama hat mana nama dah sebut duduk. " . satu satu nama citra panggil dengan sabar sampai lah tinggal seorang pelajar yang berdiri pelajar itu ialah Tengku Faiz Fikri . " mana buku ?" tanya citra. tengku faiz fikri hanya diam membisu. " i tanya mana buku. " ujar citra . " tak ada. " jawab Tengku Faiz Fikri . " kenapa tak ada ? " citra bertanya dengan lembut. masih bersabar. " i saja tak nak hantar , i nak dia denda i ! " jawab Tengku Faiz Fikri . " but why ? semalam you janji dengan i nak buat kan? " Tengku Faiz Fikri hanya menunduk kan kepala . " you tak boleh macam ni , you cakap nak berjaya kan ? you pelajar pintar Fikri . jangan sebab jealous you jadi macam ni . give me your book ! " Tengku Faiz Fikri mengeluh pantas buku dihulurkan (terpaksa) . lagi Tengku Faiz Fikri geram harini masa bahasa Melayu 3 masa . " citra lepas habis kelas jumpa saya dekat bilik guru . " ucap cikgu haris bersama pandangan yang sukar digambarkan sebelum berlalu keluar dari kelas 5 Al jazzari . Citra hanya mengangguk . " i nak jumpa cikgu haris kejap . " ujar citra kepada Tengku Faiz Fikri yang dari tadi asyik menghadap meja. entah apa yang menarik . Tengku Faiz Fikri hanya mengangguk . " ya cikgu " ucap Citra. " ini surat kebenaran pidato bahasa melayu . saya nak awak join " citra terkedu " tapi cikgu saya tak pasti saya mampu . " Cikgu haris tersenyum " no saya tahu awak mampu . saya akan train awak citra. jangan risau . " bidas cikgu Haris. " tapi cikgu saya busy dengan olahraga mana sempat nak berlatih . " cikgu haris masih tidak mahu mengalah, " kita akan berlatih waktu kelas kejap then maybe waktu rehat . " Citra terpaksa akur . " okay cikgu saya balik kelas dulu . " langkah kaki laju menuju ke kelas. " cikgu cakap apa ! " ujar puteri amalia . " dia suruh aku masuk pertandingan pidato" balas Citra . Tengku Faiz Fikri hanya mendengar . langsung tidak mempedulikan citra , seharian Tengku Faiz Fikri langsung tidak bercakap dengan Citra even mereka memang duduk sebelah menyebelah di dalam kelas. kringggg . loceng sudah berbunyi menanda kan waktu persekolahan sudah tamat, Citra Nurafilya cuba menegur Tengku Faiz Fikri namun langsung tidak diendahkan. Tengku Faiz Fikri berlalu begitu sahaja. " kenapa dengan Fikri ? " tanya citra sebaik sahaja Tengku Faiz Fikri berlalu . " entah bad mood teruk ja harini. dari pagi tak cakap . " balas Putera Aizat . " samalah dia datang rumah aku tadi pagi pun tak cakap banyak macam selalu. " sambung Tengku Airiel. " kenapa ya , aku ada salah ka? " tanya citra lagi. Putera Aizat dan Tengku Airiel hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu. Citra mengeluh perlahan . " takpalah citra . nanti aku tanya dia . as soon as possible. " ujar Tengku Airiel . " okaylah . thankyou jom balik. " .

Tengku Faiz Fikri POV 😿
dari balik rumah dia hanya mundar mandir ke kiri dan ke kanan seolah olah tengah berkawad . " hei abang . kenapa ? " tegur Tengku Izreen adik bongsu Tengku Faiz Fikri yang sedang berada di tingkatan empat di sekolah international school. alasan dia tak nak satu sekolah dengan abangnya ialah dia tidak mahu dikenali kerana populariti abangnya. " em tengah serabut ni. " balas Tengku Faiz Fikri sambil tangan sibuk memicit kepala. " wanna share with me ? " lembut suara Tengku Izreen prihatin dengan masalah abangnya . " taklah abang jealous lah , cikgu baru yang ajar abang bahasa Melayu tu macam something ja . dia usya usya kak citra setiap kali waktu mengajar ,mana abang tak geram. " balas Tengku Faiz Fikri , meluahkan apa yang dirasanya. " ala abang steady . cool ! cikgu ja pun janganlah jealous macam ni . aduhai. " ucap Tengku Izreen tersenyum dengan masalah abangnya. macam budak budak lah abang ni ' bisik Tengku Izreen dalam hati. " adik tak faham. dahlah pergi keluar ! " tik tik .

Roses are red violets are blue I didn't know what perfect was until I met you, good night king control 💘 . - Queen Control💞

Tengku Faiz Fikri hanya tersenyum , ' sebab tu i fall in love with you . sebab you sentiasa pandai buat i jatuh cinta lagi dan lagi dengan you. selamat malam cinta hati Citra NurAfilya.'

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now