isnin

634 22 0
                                    

Pagi isnin , Citra mulakan mood ke sekolahnya dengan lebih ceria . lebar sahaja senyumannya pagi tu . ya , dia rindu suasana sekolah sangat sangat! tak sabar nak bertugas macam biasa . lagipun dia nak sangat gunakan waktu persekolahan yang hanya tinggal beberapa bulan sahaja lagi ni dengan sebaiknya. lepas ni mungkin dia bakal rindu semua ni. " morning princess " tegur Tan Sri Farid . Rindu dia belum terubat pada si anak bongsu sebab semalam dia balik meeting terlalu penat sampaikan mengantuk terus tidur. niatnya nak jemput si anak bongsu dekat airport pun terlupa terus mujur ada Tengku Faiz Fikri. tidak kasihan anak bongsu dia ni. "morning too papa" pipi Tan Sri Farid dicium citra tidak lupa juga mamanya yang sedang sibuk mencedok mee sanggul kegemarannya " thankyou mama" dengan lafaz bismillah citra terus makan . rindu masakan mamanya ! selesai makan pinggan di basuh citra walaupun puas ditegah mamanya . 'ma citra dah besarlah' tangan mama dan papanya disalam . kunci mini cooper kesayangan di atas meja dicapai dan terus ke sekolah.

SMK Tunas Bangsa 🌈
Elok sahaja Citra sampai , Tengku Faiz Fikri pun sampai sekali . ' eh macam jodoh pulak' sedangkan mereka tak chat apa pun. Pintu kereta di buka citra perlahan. " sekali jom? " Citra mengangguk. Mereka pun beriringan. sampai sahaja depan pintu kelas " berhenti kejap citra? " citra buat muka terkejut " ala kenapa ? " Tengku Faiz Fikri tersenyum " tutup mata" Citra menggeleng " kalau tutup macam mana nak berjalan"

" ala i tarik beg you" ucap Tengku Faiz Fikri. Citra pun akur . Malas mahu membantah satlagi Tengku Faiz Fikri naik angin memang terbalik sekolah ! seram " ha dok kutuk I lah tu " Citra hanya senyum haha macam tahu tahu ja " dah jom jalan" jejak sahaja selangkah ke dalam kelas " suprise !! " Citra terkejut 'apa semua ni! ' kelas digantung dengan 🎈 sana sini paling penting ada banner ' welcome back Citra. we miss you'

" ala korang thankyou" Citra hadiahkan senyuman paling manis buat mereka semua. sumpah dia terharu ! "citra thankyou lebih dekat master mind dia yang plan semua ni."

" siapa master mind ? " Citra pandang kiri kanan . Mereka hanya buat tak tahu " of courselah I " ucap Tengku Faiz Fikri bangga sambil lengan baju citra ditarik ajak keluar . Citra mengangkat kening . ' nak pergi mana'

" perhimpunanlah sayang " dan mereka pun ke dewan .

seorang demi seorang cikgu pun selesai bercakap dan perhimpunan pun sampai lah ke penghujung . pengawas bertugas tu pun umum lah itu ini dan " semua pelajar tingkatan 5 sila tunggu selepas perhimpunan . terima kasih perhimpunan selesai . "

Muka Puan Pengetua yang garang tu dipandang sekilas . ' masam sahaja muka haha mood tak elok lah tu ka tengah period ' kutuk Citra perlahan dalam hati . " ha dok kutuk siapa pulak tu" citra menjeling menyebok!

" okay semua saya panggil kamu semua sebab nak bagitahu kamu yang belum ada kesedaran bahawa SPM kamu hanya tinggal 6 bulan. Dalam masa 6 bulan ni masih belum terlambat untuk kamu semua untuk buat perubahan. set balik mind set kamu semua " Dengar sahaja suara merdu puan pengetua menggunakan mikrofon semua diam. automatik! seram weh!

" saya dah letak sasaran baru dan saya telah target beberapa pelajar yang saya yakin boleh meningkatkan gred purata sekolah. semua boleh tengok dekat skrin nama nama tersebut dan sila berdiri siapa yang berkenaan" dan mata semua pelajar automatik di skrin hadapan. Satu satu nama naik di skrin .semua pelajar tersebut pun sudah berdiri . and guess what guys
semua geng geng diaorang ada cuma sasaran sahaja berbeza .

" okay Tengku Faiz Fikri dan Citra Nurafilya saya telah sasarkan bahawa awak berdua merupakan pelajar berpontensi untuk mendapat straight A mulai sekarang teruskan usaha jangan mengalah . " dan semua nama satu satu diulas Puan Pengetua . tak penat langsung . sah hobi dia bercakap.

" dan untuk itu kami pihak sekolah telah menetapkan pelbagai program koloboratif serta mentor dan mentee untuk membantu semua pelajar . saya mohon kerjasama baik daripada semua untuk saat saat akhir ni . " ucap Puan pengetua lagi.

" berikut juga adalah senarai koloboratif serta mentor mentee masing masing dimana koloboratif itu akan melibatkan kelas kelas sains dan mentor mentee melibatkan semua pelajar sekolah dengan pelajar yang telah saya target . " usai sahaja ucapan Puan Pengetua semua pelajar bersurai ke kelas.

" kenapa tak you sahaja jadi mentee I " keluh Tengku Faiz Fikri . tidak puas hati dengan senarai menteenya . " ala u ni , nak belajar mana boleh pilih . " Tengku Faiz Fikri masih memasamkan wajahnya. " nanti i minta Puan Pengetua gabungkan mentee kita tapi i tak nak jadi mentee u nanti you suka buli I " barulah Tengku Faiz Fikri tersenyum " yes that's my citra and that's why i love you so much babe"

----------------------------------------------

Bulan ramadhan bulan tarbiyah.

Tarbiyah diri menjadi seorang yang penyabar menahan diri dari lapar dan dahaga. Tarbiyah diri agar istiqomah dalam melaksanakan ibadah.

-salam Ramadhan everyone -
-manusia01 ❤️-

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now