Putra Medical Centre , wad vvip 16 🌃
langkah kaki diatur laju memasuki ruang bilik yang tertera nama ' tengku Faiz Fikri ' . hampir terlepas sling bag di tangan melihat keadaan Tengku Faiz Fikri yang tidak sedarkan diri dengan wayar berselirat di badan. " macam mana boleh jadi macam ni Airiel ? " soal citra nurafilya masih dalam tangisnya. ' ya Allah apa aku dah buat , semuanya salah aku .'
" tak petang tadi dia jogging dengan kitaorang , lepastu dia dapat call terus dia cepat cepat nak balik then aku follow dia dari belakang sebab aku risau tengok dia tengah serabut , so aku ikutlah then dia bawa boleh tahan laju juga lah lepastu entah macam mana ada lori dekat depan then dia brek mengejut pastu aku turun tengok dia dah tak sedarkan diri dengan berdarah sana sini. tapi sebelum tu dia ada sebut nama kau lepastu aku terus call ambulans lah then aku call kau sebab aku check list phone dia last dia whatsapp kau " . Citra Nurafilya menangis teresak esak mendengar cerita Tengku Airiel. " semua salah aku , aku punca dia jadi macam ni . kalaulah aku tak merajuk . " Citra Nurafilya menyalahkan dirinya.
Tengku Airiel yang melihat mula berasa kesian " tak Citra bukan salah kau , benda dah nak jadi . patutnya aku yang drive. bukan biarkan dia yang tengah serabut tu drive . " Putera Anas Mikhael yang memerhati dari tadi pantas menyampuk " semua ni ketentuan Allah, tak sekarang dua dua tak bersalah . kita sama sama doakan supaya Fikri cepat sedar. " Tengku Airiel dan Citra Nurafilya mengangguk . " adik , abang keluar sekejap ada hal , jaga diri . " Tengku Airiel pula bersuara " aku pun balik dulu citra , aku nak mandi kejap dah lewat takut mummy aku risau nanti aku datang balik . be strong . everything gonna be alright . apa apa kau bagitahu aku . " citra nurafilya mengangguk perlahan. sayup sayup ucapan " thankyou " nya.
👫 kini hanya tinggal mereka berdua; citra nurafilya menemani Tengku Faiz Fikri . suasana macam ni lagi menambahkan sendu di hati Citra Nurafilya. wajah Tengku Faiz Fikri yang tidak sedarkan diri dipandangnya lama. ' walaupun kita baru kenal , tapi tipulah aku tak jatuh cinta dengan cara kau , cara kau treat aku , aku rindu tahu bila kau usik aku , kau kacau aku . tolonglah bangun untuk aku . aku janji aku tak marah - marah kau lagi . ' luah Citra nurafilya dalam tangisan. ' aku janji aku akan temankan kau joggging selalu . ' ucap citra nurafilya lagi seolah olah Tengku Faiz Fikri mendengarinya.
tik tik 📲
iphone 7 di dalam sling bagnya dikeluarkan .' i dengar Tengku Faiz Fikri accident is that true babe ? ' - twins sayang 💋
' yes hm 😭 '
tik tik
' what happen babe ? are u okay ? u ada mana ? ' - twins sayang 💋
' nope , a big no . mestilah tak okay. i need ur shoulder babe. aku risaukan dia . putra medical centre , wad vvip 16 .'
' be strong baby girl , aku tahu kau kuat . 10 minit aku sampai . wait here ! ' - twins sayang 💋
10 minit kemudian🌚
" ya Allah babe , dah dah jangan nangis teruk macam ni aku ada ni , aku tahu kau tabah . " ucap Puteri nuramalia sambil tangan tidak henti mengusap bahu sahabat baiknya merangkap kembarnya. ya kembar lain mak lain ayah 😹 ( jangan kecam author 😊) " mana kau tahu ? " tanya citra nurafilya masih dalam sisa tangisannya . " kecoh satu group sekolah . biasalah pelajar harapan sekolah kita tambah calon bakal ketua pengawas kita sah semua orang memang dok cakap . " citra nurafilya menundukkan kepala tidak sangka begitu cepat berita kemalangan pelajar harapan sekolah mereka tersebut tersebar .
"so , esok kau datang sekolah ? " tanya Puteri nuramalia lembut . " tak kot . takkan nak tinggal dia sorang . aku kena teman dia . aku tak boleh tinggalkan dia . dia jadi macam ni semua sebab ego aku . " puteri nuramalia menggosok bahu sahabat baiknya " tak bukan salah kau babe , benda dah nak jadi . kau kena redha . sebut yang baik baik , doa yang baik baik . dia bukan seorang yang lemah , dia kuat babe . aku tahu dia akan sedar tak lama lagi . insyaallah. " citra nurafilya mengangguk lama dia juga berharap begitu ' tolong kuat dan bangun untuk aku fikri , aku sayangkan kau . '
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...