?

652 23 0
                                    

💚
Memandangkan hari ni hari cuti , the boys and the girls tak ada plan apa apa so citra hanya menghabiskan masanya mengulit di atas katil sambil membelek nota 'chemistry ' yang dibuatnya dulu. Sambil sambil membaca nota yang bewarna - warni tu iphone miliknya ditenung. ' erk dah pukul berapa kenapa tak mesej aku ? ka tido lagi' bebel Citra perlahan. yalah mana tidak nya menunggu kalau tidak hari hari mesti Tengku Faiz Fikri tu cari Citra. harini sunyi ja . Alahai , citra mengeluh perlahan. Mood membaca dia tiba - tiba jadi down . Dengan pantas Citra mengatur langkah ke bawah , mengacau Datin Sri Tifany pun best juga . Hehe . Tubuh mamanya yang sedang memasak di dapur dipeluk erat. " assalamualaikum mama" ucap Citra perlahan. " waaalaikumussalam" Datin Sri Tifany tersenyum memerhatikan gelagat si anak bongsu. " mama masak apa ? " Datin Sri Tifany membuat muka tertanya tanya " guess what , cuba citra teka ? " Citra memerhatikan dari barang - barang masakan yang diguna mamanya . Yeay citra melompat " i know mama Lasagne ! " Datin Sri Tifany tersenyum. menepuk dahi " alahai anak mama dah besar panjang perangai macam budak budak lagi . " Citra ketawa perlahan. Ingat lasagne terus teringat dekat angah . Yalah kalau nak dibandingkan dengan Putera Aryan Mikhael dengan Putera Anas Mikhael . Citra lagi rapat dengan Putera Anas Mikhael iaitu achiknya daripada angahnya. sebab angahnya tu macam garang sikit. sikit ja lah bukan garang macam mana , cuma kadang kadang dia suka tunjuk muka ketat, lepastu marah marah tak tentu pasal , dia lain macam achik , achik tu romantik lepastu sweet gitu. selalu buat adik dia yang sorang ni macam dalam dunia fairytale ! tapi tak bermaksud dia tak sayang angahnya , sayang sangat. sebab diaorang always akan ada bila dia susah , bila dia menangis meraung macam orang gila. " citra berangan sampai mana dah . " terus mati lamunan citra. " bukan berangan ma , cuma teringat angah" ucap citra perlahan air mata cuba di tahan. " nanti angah balik. pergi naik atas kejap lagi kita pergi airport. " citra terkedu " airport ma? buat apa ? mama out station ka ? " Datin Sri Tifany menggeleng kepala perlahan . " taklah sayang . kita nak pergi ambik angah lah . angah balik Malaysia. and mama so happy" jelas kedengaran suara teruja Datin Sri Tifany di halwa telinga nya. citra pantas naik ke atas pintu wardrobe di buka .

sempat juga iphone dia atas meja sisi ditenung , mana tahu ada notification masuk tapi sayang seribu kali sayang tiada !  " hancur, hancur hatiku hancur " merepek citra sambil kaki menuruni tangga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



sempat juga iphone dia atas meja sisi ditenung , mana tahu ada notification masuk tapi sayang seribu kali sayang tiada ! " hancur, hancur hatiku hancur " merepek citra sambil kaki menuruni tangga. Datin Sri Tifany yang sudah menunggu di bawah hanya tergelak melihat kelakuan si anak gadis. " anak mama dah kenapa ? " lembut suara Datin Sri Tifany , jenuh menahan ketawa . Tempat pemandu Mini cooper milik Datin Sri Tifany di masuki citra. Datin Sri Tifany sudah pelik , tidak pernah pernah si anak bongsu suka drive . dia lagi suka orang drivekan . waktu mula mula Tan Sri Farid menyuruh citra ambil lesen pun jenuh mengayat dia dulu baru dia setuju. Tidak jangan harap , macam macam alasan diberikan . " bismillah" pedal gear ditekan citra perlahan. Stereng di pegang berhati hati. baru khusyuk memandu tiba tiba iphone nya berbunyi tanda ada notification masuk toing toing !

' morning honey bunch' - king control

mesej dibiarkan sepi tidak berjawab. citra masih fokus dengan pemanduan. toing toing !

' buat apa ? did you miss me likes i miss you ? ' - king control

Citra hanya bluetick kan lagi. ' tadi orang tunggu bukan nak mesej orang dok drive kalot nak mesej ' bebel citra perlahan takut didengari mamanya.

king control calling 📲

" citra phone tu bunyi . nak mama tolong angkat kan ka ? " citra mengeluh perlahan. nak tak nak terpaksa citra angkat.
F: ' assalamualaikum' suara di seberang sana sudah kedengaran.
' wassalam. '
F : ' buat apa lah ? bluetickkan ws i ja kan ( ☔️☔️😌 ) '
' tengah drive . '
F: ' go where why you didn't tell me ? '
' airport. '
F : ' what ? airport! '
citra di talian sudah ketawa . kejap ya sayang . the game is begin!
'ya sayang a to the i to the r to the p to the o to the r to the t . airport '

talian dimatikan. terkedu citra. takkan marah kot ? main main ja . citra dah gelisah . itulah citra kau nak kenakan dia , kau pulak yang kena balik. dia tu dah angin tak betul . habislah aku!

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now