Sampai sahaja di bumi mesir malam itu terus sahaja whatsapp di Iphone Citra masuk berdesu - desu siapa lagi kalau bukan daripada Hafiz As Syaibani. gila memang gila , baru sehari Citra balik Malaysia, bukannya seribu tahun dia dah rindu sangat , alahai citra mengaku sajalah kau pun sama rindukan dia juga eh eh jangan nak tipu - author.
' Citra cantik , jom teman I makan sekejap , I ambil you' - assyaibani 🌚
citra pantas menaip .
' dah pukul 8 dah ni I baru dekat airport ni . baru ja sampai. 'toing toing
' i ambil you dekat airport . 10 minit I sampai.sekejap pun jadilah. I miss you. ' - assyaibani 🌚10 minit kemudian , kelihatan kereta BMW yang dipandu Hafiz As Syaibani memasuki airport , dari jauh dia sudah tersenyum menyambut Citra . pintu kereta di buka Hafiz As Syaibani buat Citra . " silakan masuk tuan puteri , you cantik sangat malam ni even tak pakai apa - apa make up pun . " Citra buat -buat tak dengar . Malas nak melayan ayat mengayat lelaki itu tapi dalam hati masih cuba bertenang, seronok benar dengar lelaki itu memujinya . Hafiz As Syaibani berdehem , geram benar dengan Citra. " amboi orang puji you , you diam eh" Citra tersengih . " cantik apa dengan selekeh teruk ni, berlengas duduk dalam flight . lagi satu selama ni mana I pakai make up okay , I natural beauty , tak percaya tanya Irene. " ujar Citra .
Hafiz As Syaibani hanya mengangguk , mungkin malas nak melawan Citra. " yalah yalah I percaya . you memang dah cantik sejak azali Citra , I tak nafi benda tu. " balas Hafiz As Syaibani . Citra hanya diam mendengar jawapan lelaki itu dan akhirnyaa Mereka berdua sama - sama hanya mendiamkan diri di temani alunan lagu di corong radio sampailah Citra bersuara meluahkan keinginannya " you pelan lah sikit radio tu. agak - agak kedai kebab dekat depan tu buka lagi tak ? i rasa teringin nak makan kebab lah. " luah Citra menyampaikan keinginannya . Hafiz As Syaibani hanya menurut , walaupun dia plan nak belanja citra western tapi takpalah sayang punya pasal sanggup u-turn balik dan kedai kebab di carinya untuk Citra . " jom kita tengok. " ucap Hafiz As Syaibani saat kereta berhenti betul - betul di hadapan kedai kebab. alhamdulillah buka !
Dua kebab di order Hafiz As Syaibani buat Citra itu pun sebab geram tengok pelayan tu sibuk dok tenung Citra . Akhirnya dia sendiri bersuara . Ayam yang besar - besar dalam kebab miliknya dipotong kemudian di masukkan ke dalam pinggan kosong dan ditolak pinggan tersebut kepada Citra. " nah you makanlah . i tahu you lapar " ucap Hafiz As Syaibani. Citra menggeleng " tak naklah , ayam I pun ada lagi ni. " Hafiz As Syaibani akur dengan jawapan Citra , ayam yang dipotong dijamahnya . " you nak makan apa - apa lagi tak ?" soal Hafiz As Syaibani saat ayam di dalam pinggan nya habis di makannya. " kalau I makan lagi silap - silap hari bulan I dah tak boleh bangun . " jawab Citra dia sudah kenyang benar. " kalau tak boleh bangun tak apa I ada , I boleh tolong angkat you. " ucap Hafiz As Syaibani dengan nada melawak. Citra hanya tersenyum. " I pergi toilet sekejap " Citra pantas mengangguk .
Citra mengeluarkan duit untuk membuat pembayaran ketika seorang pelayan meletakkan bil di atas meja mereka. " terima kasih " ucap pelayan tersebut. Citra tersenyum. sebaik sahaja Hafiz As Syaibani kembali daripada tandas dia terus melambaikan tangan ke arah seorang pelayan. Citra hanya mendiamkan diri , mana lah tahu kot dia nak pesan apa - apa untuk family dia ke. " bil? " tanya Hafiz As Syaibani saat pelayan yang memakai tag nama 'hadi' itu datang ke meja kami. Pelayan tersebut hanya tersenyum . Hafiz As Syaibani memandang pelik namun pertanyaan nya di ulang sekali lagi . " i dah bayarkan . " ucap Citra akhirnya kesian tengok Hafiz As Syaibani dari tadi meminta bil. " bagi I resitnya . " balas Hafiz As Syaibani , kasar benar nada suaranya ! berubah 360 darjah . Terkejut Citra melihat perubahan sikap Hafiz As Syaibani , tak pernah dengar suara kasar lelaki itu macam Citra melakukan kesalahan besar pula. wang RM50 dikeluarkan daripada dompet miliknya dan di berikan kepada Citra. " takpayahlah I belanja" ucap Citra sambil duit di tolak kembali kepada lelaki itu . " seumur hidup I , I tak pernah tahu biar perempuan belanja I. ambil balik duit you. " bidas Hafiz As Syaibani. " kalau I tak nak ambil? " duga Citra . " kita duduk sini sampai you ambil duit ni " balas Hafiz As Syaibani . terkedu citra . Citra cuba menyusun kata , untuk menduga lelaki itu lagi " tapi apa salahnya kalau sekali sekala I pula belanja you. " ucap Citra . " memang tak salah tapi I tak suka. you perempuan , I sebagai lelaki lah sepatutnya kena bayarkan bukannya you . please Citra ambil . " lembut jawapan Hafiz As Syaibani sambil merayu mungkin dah sejuk . Duit di tolak kembali kepada Citra dan Citra akur . duit di masukkan ke dalam begnya. Malas nak berbalah lagi nanti lambat pula nak balik.
" sorry sebab naik suara dengan you tadi , I bukan apa I tak boleh lah bila you bayarkan . tolong jangan buat macam tu lagi eh. " ucap Hafiz As Syaibani . Citra mengangguk lemah , cuba memahami lelaki itu mungkin rasa tercabar bila Citra yang bayarkan. " sorry eh " ucap lelaki itu lagi . " okay I maafkan . thankyou hantar I balik " balas Citra dan pintu kereta millik lelaki itu di bukanya namun Baru sahaja Citra nak turun pantas sahaja Hafiz As Syaibani mengeluarkan sebungkus coklat daripada dashboard kereta miliknya dan di hulurkan kepada Citra. " special from Langkawi . " kata Hafiz As Syaibani . Citra tersengih " boleh gemuk I macam ni kalau makan coklat banyak macam ni " gurau Citra namun plastik coklat tetap di sambut. rezeki jangan di tolak , orang hantu coklat okay. " takpa kalau gemuk pun I tetap sayang you. ni sarah yang belikan dia baru balik dari Langkawi. " balas Hafiz As Syaibani. " buat susah susah sahaja. lain kali takpayah beli apa - apa dekat I " ucap Citra pula.
Hafiz As Syaibani pantas menggeleng " tak menyusahkan pun , takpa ka tak bawa apa apa , kalau kawan kawan perempuan I yang lain mesti dah merajuk kalau I keluar tak bawa apa apa . " luah Hafiz As Syaibani . Citra menjeling " jangan samakan I dengan diaorang I tak suka . " ucap Citra sambil plastik coklat diletakkan kembali di kerusi belakang kereta lelaki itu . geram ! Hafiz As Syaibani yang menyedari keterlanjurannya terus memujuk Citra itulah sebab mulut badan binasa . " citra sorry " ucap lelaki itu merayu. " you memang lain daripada perempuan lain I nafi semua tu Citra sebab tu I sayangkan you. " ujar Hafiz As Syaibani lagi tak mengalah sedikit pun memujuk Citra . Citra hanya diam membisu.
Masuk sahaja ke dalam dorm yang di kongsi bersama Irene terus sahaja tubuh Irene yang sibuk melipat sejadah dipeluknya . " assalamualaikum ya irene . rindu nya dekat Irene ! " Irene yang terkejut tetap menghadiahkan senyuman manis kepada Citra . " waalaikumusalam , masyaallah terkejut Irene , ni balik dengan apa ni ? " tanya Irene . " dengan syaibanilah " balas Irene. " ceh bukan main eh" Citra hanya tersengih sambil seplastik kebab dihulurkan kepada Irene. " wah thankyou Citra" ucap Irene sambil huluran kebab di sambutnya . Alhamdulillah macam tahu ja Irene tak makan lagi.
Toing toing . iphone di dalam beg terus di ambil citra.
' I love three things in this world. the sun , the moon and you . the sun for a day ,the moon for a night and you forever. good night si cantik 💕. i 'm really really sorry for happens today. my fault ' - assyaibani 🌚
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...