masa berlalu begitu pantas sedar tak sedar esok Citra dan semua pelajar tingkatan 5 seluruh Malaysia akan menghadapi peperiksaan SPM . Citra sudah bersiap sedia sepenuhnya . Yalah . dari awal dah usaha belajar so sekarang tinggal doa dengan tawakal sahaja. The girls dengan the boys pun dah jarang keluar yalah mereka perlu bersiap sedia dengan persiapan terakhir sebelum menghadapi SPM. SPM ni penting kerana bakal menentukan masa depan mereka so mereka mesti buat sehabis baik.
" nah , satu cawan hot chocolate untuk anak mama yang cantik ni " ucap Datin Sri Tifany yang sengaja datang menjenguk anak bongsunya di dalam bilik. " thankyou mama " pipi Datin Sri Tifany di cium Citra . " Citra dah usaha bersungguh - sungguh mama yakin Citra boleh . kalau along yang malas Study tu pun boleh dapat Straight's A so mama yakin Citra yang rajin ni pun boleh okay sayang don't give up. perjuangan baru bermula . mama doakan citra." lembut suara Datin Sri Tifany mengingatkan Citra bahawa dia sangat peka dan prihatin dengan Citra yang bakal menduduki peperiksaan. Tidak dinafikan even sibuk macam mana pun Datin Sri Tifany as a fashion designer yang sudah mencipta nama tapi kasih sayangnya dekat anak anak nya memang tidak pernah sesekali diabaikan.
iphone yang menyala di atas katil dipandang Citra. Face time from achik? pantas sahaja tangan menekan button accept.
maka , terpampanglah wajah achik dan paling mengejutkan Citra ada cikgu Puteri sekali. sah tengah dating lah tu !
' hai princess '
' hai achik , hai kakak ipar'si pemanggil di hujung sana sudah tersengih.
' so dah ready ? '
citra mengangguk
' good luck princess . do your best . dapat result elok achik belanja citra tukar iphone baru nak? '
citra menggeleng
' cukuplah achik ada sepanjang hidup citra sudahlah. Citra bukan materialistik lah achik. 'Putera Anas Mikhael di seberang sana sudah tergelak . tidak dapat menahan gelak .
' achik always ada dengan Citra sampai akhir hayat Citra. achik janji achik jaga adik achik sampai bila bila. amin '
' amin '
' good luck Citra . akak yakin Citra boleh A+ semua subjek tahu ' ucap Cikgu Puteri Pula.
' i will try my best bye '
flying kiss from Malaysia to Paris. okay Putera Anas Mikhael dan Cikgu Puteri dah sambut simpan dalam hati.
usai face time , Citra pun sambung lah study . meneliti balik nota nota yang pernah di buatnya bersama Tengku Faiz Fikri semestinya . ' buat apa lah dia dekat rumah entah study tidak call pun tak ni . 'bisik Citra perlahan dalam hati. baru tersedar dari berangan . Citra pun mengucap perlahan . susah betul nak fokus ! aduh Tengku Faiz Fikrilah ni. pakai ilmu apalah ! sampai saya selalu ingat awak ni.
Tengku Faiz Fikri POV 💕
Tengku Faiz Fikri di dalam bilik sibuk dok mengulang kaji pelajaran juga semestinya . Yalah mama dengan papa dia dah pesan suruh dapat result cantik tidak jangan berangan nak kahwin dengan Citra . Eh gatal lah Tengku Faiz Fikri ni baru 17 tahun . nak bagi anak orang makan apa . ( sorry author ) . Nota - nota bahasa Melayu hasil tulisan tangan Citra yang cantik itu dibeleknya automatik fikiran terus teringat kepada tuan empunya nota . (Flashback)Citra yang sedang khusyuk membuat nota di perpustakaan di dekatinya. " ha !" terkejut Citra . yalah bagi salam pun tidak terus mai sergah . " nak apa? " tanya Citra sambil keningnya di angkat . " pinjam nota " ucap Tengku Faiz Fikri tersengih sengih. " buat sendirilah ! " balas Citra bersahaja. " ala ilmu ni kena kongsi baru Allah tambah lagi . " Citra mengangguk bersetuju dengan apa yang diberitahu Tengku Faiz Fikri . Betul lah , ilmu ni lagi banyak kita kongsi dengan orang lagi Allah tambah malah , kita tak rugi apa apa pun.
Nota warna - warni yang di buat Citra bertukar tangan. terpegun Tengku Faiz Fikri tak sangka Citra serajin ni . nampaklah dia betul betul work hard . jadi Tengku Faiz Fikri pun berharap dia juga mempunyai semangat berjuang yang tinggi macam Citra. nak juga berjaya sama sama dengan Citra.
" thankyou " kerusi di depan Citra di duduki Tengku Faiz Fikri . mereka pun mengulang kaji pelajaran bersama - sama. Tidak lokek walau sedikitpun Citra berkongsi ilmu yang di milikinya dengan Tengku Faiz Fikri dan begitu jugalah Tengku Faiz Fikri . Mereka saling membantu antara satu sama lain . bila Citra tak tahu Tengku Faiz Fikri jadi gurunya dan bila Tengku Faiz Fikri tak tahu Citra pula jadi gurunya.
" Jendela menghadap jalan ni yang pasal Lily tu kan? " Citra mengangguk mengiyakan dan dia pun menceritakan kepada Tengku Faiz Fikri pasal Lily tu yalah sekadar mengingatkan.
end flashback⚡️
tersedar dari lamunan yang panjang Tengku Faiz Fikri terus mencapai kunci keretanya . dia ada misi untuk si gadis nya. Kereta Ferari milik Tengku Faiz Fikri menderum laju ke kediaman rumah Citra. Dengan harapan papa dan mama Citra sudah tidur . Masuk sahaja ke rumah Citra dengan kebenaran guard di depan . Tengku Faiz Fikri terus mencapai iphonenya . mesej di hantar kepada si jantung hati.
' keluar dekat balkoni '
tidak melawan dua saat kemudian Citra pun keluar dengan tudung sarung dan baju tidur hello kitty lengan panjang . Allahu comelnya sayang .
' suprise '
Citra memerhati dari atas balkoni Tengku Faiz Fikri memasang bunga api untuk Citra dan mengangkat banner bertulis
' good luck sayang 'Citra menangis terharu ' will miss you sayang ' . Usai membuat kejutan kepada Citra , Tengku Faiz Fikri meminta diri untuk pulang . yalah tak elok malam malam macam ni . lagipun esok exam besar. sampai sahaja ke rumah , elok Tengku Faiz Fikri selesai basuh kaki dan berwudhuk ada mesej pula masuk dari iphonenya dari bunyi notification masuk dah tahu dari Citra.
tweet .
' thankyou terharu. with my 1 heart , 2 eyes , 5 litre blood , 206 bones , 1.2 million red cells ❤️. and i want to take this chance to wish you a little good luck too with love 💕💕. ' - queen control
Tengku Faiz Fikri di atas katil
sudah tersengih . aduh sayang how sweet you ! I will miss you sayang.' my pleasure . thankyou too sayang . dah dah tidur. I love you princess from the star to the moon li lahi taala . '
- 18 Ramadan 1439H and how time flies so fast right? 😂 -
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...