jogging 🏃💃

893 28 1
                                    

Citra Nurafilya POV 💭
pintu bilik di bukanya , tubuh yang terasa penat dibaringkan kejap di atas katil. lagu white night nyanyian Tae Yang nyaring kedengaran dari iphone 7 miliknya 'king control calling 📲 '

' hello '
'petang ni keluar jom ' suara si jejaka di seberang sana
' pergi mana ? '
' jogging , puteri , moah , jaja , memey , the girls and the boys semua ada sekali . '
'okay , 4:30 saya turun '

talian dimatikan .

selesai mandi dan solat zohor, citra nurafilya berehat sekejap di balkoni biliknya untuk menghirup udara segar sambil membaca novel. perut yang belum diisi sudah berbunyi minta diisi . akhirnya , dia mengambil keputusan untuk turun ke bawah untuk menikmati makanan . dia sudah terlalu lapar ! langkah kaki berhenti di bilik Tengku Faiz Fikri . nak ajak dia sekali tak ? kesian pulak dari balik sekolah tadi belum makan , ikut aku punya pasal karang kena gastrik jenuh nak menjawab dengan mama papa dia. tok - tok ! tiada sahutan . citra nurafilya memberanikan diri memulas tombol pintu . oh , tengah solat ! sorry fikri ! sms jalah bisik citra nurafilya dalam hati.

' lunch jom . aku tunggu dekat bawah . sorry kacau kau solat '

5 minit kemudian. kelihatan Tengku Faiz Fikri turun dengan T -shirt bewarna biru bersama seluar trek jenama nike di tepi walaupun ringkas tapi sudah cukup untuk mencairkan hati seorang Citra Nurafilya. kerusi disebelah citra nurafilya ditarik Tengku Faiz Fikri. Nasi dicedok citra nurafilya buat Tengku Faiz Fikri. " thankyou sweetie " ucap tengku faiz Fikri bersama senyuman. Selesai makan dan mengemas meja makan mereka berdua berbual - bual sekejap di taman mini Datin Sri Tifany sambil sambil menyiapkan homework . " citra nurafilya." panggil Tengku Faiz Fikri dengan nada manja . Citra nurafilya disebelah sudah mula gelabah . " kau nak tahu satu benda tak ? " citra nurafilya mengganguk perlahan . " first day aku jumpa kau tu , yang kau jual mahal dengan aku tu , aku dah jatuh cinta pandang pertama dekat kau . aku tak pernah rasa macam ni dekat mana mana perempuan pun sebab kau cinta pandang pertama aku . " citra nurafilya menunduk kepala " tapi kenapa aku ? " . Tengku Faiz Fikri tersenyum " sebab kau gadis istimewa , kau lain pada semua perempuan yang aku pernah berkawan . cara kau , gaya kau , sikap garang tapi manis kau buat aku jatuh cinta berkali - kali dekat kau." citra nurafilya tersenyum terharu . " oh , ramai kawan perempuan ? hm " tengku faiz fikri tersengih " dalam semua kawan perempuan saya tu , awak ja yang dapat bukakan hati Tengku Faiz Fikri yang keras macam batu ni , dalam banyak perempuan awak ja yang mampu buat saya teringatkan awak siang dan malam. " citra nurafilya mengangguk , mukanya sudah merah . Tengku Faiz Fikri disebelah sudah menahan gelak melihat muka si kekasih hati. jam ditangan menunjukkan angka 4;00 petang . citra nurafilya meminta diri untuk naik ke atas . baju lengan panjang dan seluar trek disarungkan . shawl berwarna koko dililit kemas di atas kepala .

taman tasik titiwangsa 🍄
Tengku Faiz Fikri POV👱

" sorry late guys . citra ni lah siap lambat sangat . aku nak tinggal tapi sayang . " mereka semua ketawa . citra nurafilya di sebelah sudah memasamkan muka . merajuk dengan si jantung hati ! dia pun berlari perlahan , Tengku Faiz Fikri mengejar di belakang " sayang , asal laju sangat , tahulah awak atlet . " namun sahutan tidak diendahkan citra nurafilya masih meneruskan larian sampailah tiba tiba dia ternampak citra nurafilya semakin perlahan. Tengku Faiz Fikri mula kerisauan apabila si kekasih hati sudah jatuh ke tanah. pantas si kekasih hati dihampiri . risau ! bagai jantungnya sudah luluh kerana gagal menjaga princessnya. " sayang kenapa ? " tanya Tengku Faiz Fikri lembut. " kaki terseliuh kot . sakit. " ucap citra nurafilya sambil tangan diurutkan di kaki . " mana ? sini saya tengok . " Tengku faiz fikri sudah cemas , risau menggunung ! " Aizat sini, call ambulans cepat . " jerit Tengku Faiz Fikri apabila melihat Putera Aizat dan yang lain menghampiri mereka . Citra nurafilya sudah menahan gelak. " mana ada fikri , dia tipu kau ja . " bidas Putera Aizat perlahan. " awak kenakan saya ? awak tahu saya risau nak mati. " citra nurafilya dihuni rasa bersalah " saya minta maaf , saya nak melawak saja . " Tengku Faiz Fikri " benda ni bukan benda lawak . tolonglah ! " " saya minta maaf " pujuk citra nurafilya lagi. namun , Tengku Faiz Fikri langsung tidak mengendahkan . " saya janji saya tak buat lagi. " sayup sayup kedengaran suara si kekasih hati merayu. " yalah yalah tapi awak kena bertanggungjawablah sebab awak menipu . mama saya cakap orang yang menipu ni kita kena denda . " citra nurafilya mengangguk " baiklah anything janji awak maafkan saya. " Tengku Faiz Fikri tersengih " janji dengan saya awak akan bertanggungjawab jaga hati saya , sebab sekarang separuh hati saya ada dalam diri awak . cuba letak tangan dekat dada rasa degup jantung awak . laju kan ? sebab saya ada dalam tu. " citra nurafilya tersenyum " insyaallah , i will promise to stay if you promise to never leave . "

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now