Special Chapter 2 ✨❤️

1K 25 0
                                    

Semua mata bagaikan terpegun dan terpukau melihat pasangan raja sehari yang bersanding di atas pelamin indah itu. sama cantik sama padan. " dulu sibuk kejar sayang macam orang gila bayang akhirnya kahwin juga kan dia sayang? " tanya Hafiz As Syaibani. ya , mereka dah sepakat nak datang majlis perkahwinan Tengku Faiz Fikri itu pun sebab hormat ibu bapa lelaki itu yang merupakan sepupu papa Citra. Citra hanya mengangguk , sambil tangan menepuk- nepuk lembut punggung Anggun Darniella di ribanya. aduhai anak bingit- bingit pun boleh lena. Tapi bagus juga tidak mesti melalak dengan Medina. buat malu ja haha.

" untung dia kan biy? dah dapat bini hebat. cantik pula tu. " tanya Citra tiba- tiba. Lebih kepada nak uji suami di sebelah dia sebenarnya. " hmm memang cantik " puji Hafiz As Syaibani. Huh! pedih hati perempuannya yang mendengar respon dari si suami " oo patutlah mata dari tadi dok tenung pelamin. dok tenung bini orang rupanya " perli Citra geram dia dengan Hafiz As Syaibani. Terus Hafiz As Syaibani ketawa haha . apa ni ? ada orang tengah cemburu lah. Citra di sebelah di pandangnya . Muka Citra waktu tu dah masam , alahai isteri merajuklah tu . " biy gurau ja lah. isteri biy ni lagi cantik. malah sepuluh ribu kali jauh lebih hebat " kata Hafiz As Syaibani.

Citra hanya mencebik , saja nak tengok Hafiz As Syaibani memujuk. Lagi ketawa Hafiz As Syaibani apabila Citra langsung tak makan pujiannya. Tapi ، sumpah isteri dia memang comel bila merajuk macam tu , bibir yang dok mencebik tu memang sengaja minta di cium. Tapi nasib baik dalam majlis orang haha. " betul lah sayang biy tak tipu, isteri biy memang yang paling cantik dalam dunia ni. no one but you " ujar Hafiz As Syaibani dan tangan Citra di capai serta di ciumnya. Huh malas nak percaya makan lagi bagus !

" Citra sayang , biy tak perlukan pun isteri yang cantik dekat mata orang . biy cuma perlukan isteri solehah yang boleh biy bimbing untuk sama - sama biy bawa dan menjadi bidadari biy di syurga nanti. no one sayang but you. " lembut suara Hafiz As Syaibani setia memujuk walau terbatas sikit sebab Anggun Medina di riba dia sibuk dok usik dia tambah bila dia sibuk pegang tangan Citra. Medina jeles lah tu papa pegang mama. okaylah Anggun Medina ni lebih rapat dengan Hafiz As Syaibani. orang cakap papa girlfriend gitu sampai kadang Citra pun boleh jeles dengan Medina. HAHA mana taknya asyik nak berkepit dengan Hafiz As Syaibani sampai tak bagi peluang dekat mama pun.

" okay sayang tak merajuk dah " ujar Citra mula rasa terpujuk. " eh yang tadi tu sayang merajuk ka? " tanya Hafiz As Syaibani saja dia nak usik Citra lagi. " ei bencilah okay fine ! Medina bagitahu papa mama merajuk ! " ujar Citra kembali merajuk ! " okay okay biy gurau jelah . Medina tengok ni mama dok merajuk dengan papa ni. " Medina di riba Hafiz As Syaibani tergelak kecil , suka tengok papa dengan mama gurau gurau manja sambil tangan kecil dia sibuk dok usap kepala Anggun Darniella. " sayang nak pergi ladies kejap" ujar Citra sambil Anggun Darniella di letakkan ke dalam stroller. " biy tengokkan Darniella nanti dia jaga dia nangis " Hafiz As Syaibani hanya mengangguk sambil mata turut memandang Anggun Medina di riba yang makan entah sudah comot baju kurung kecilnya . suka makan macam mama dia lah.

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
" aunty " langkah Citra yang nak ke arah suami dan anak - anak nya terhenti apabila terdengar suara asing yang memanggil dirinya. Citra berpusing , budak kecil ni panggil dia ke? " aunty " panggil budak lelaki yang berdiri di depan Citra. ya Allah handsomenya ! anak siapa ni. Anak mat salih ke mata hijau biru ni cantiknyaa. Hai kalau kembar dah besar memang Citra nak pinangkan budak lelaki ni buat menantu hahaha. baru dapat cucu mata hijau biru juga hihi.

" panggil aunty ke ? " tanya Citra tersedar dari lamunan. tubuh di tundukkan bagi sama tinggi sikit dengan budak lelaki itu. budak lelaki tu mengangguk. " aunty ada nampak mummy Danial tak ?" oh ,nama Dia Danial , anak siapa budak ni. mana dia kenal. " er mummy Danial. siapa nama mummy Danial ? mummy Danial mana? " tanya Citra lembut takut pula budak laki ni nangis. " nama mummy Melissa , Danial tak tahu mummy pergi mana " ujar Danial takut- takut. Citra terus mengenggam tangan Danial " auntie tak kenal mummy Danial tapi nanti auntie tolong Danial cari mummy Danial okay sebelum tu jom masuk dalam dulu kita jumpa suami dengan anak- anak aunty kejap" ujar Citra . Danial hanya mengikut langkah Citra.

" lamanya pergi ladies? " tegur Hafiz As Syaibani saat wajah isterinya sudah di depan mata. " ha dah keluar lepastu jumpa budak kecil comel ni dia panggil sayang dia cari mummy dia biy" adu Citra kepada Hafiz As Syaibani. Hafiz As Syaibani hanya mendengar sambil tangan menenangkan Anggun Medina yang meronta jealous tengok Citra pegang tangan budak lelaki tu. " Mummy Danial pakai baju warna apa ? " tanya Hafiz As Syaibani. " mummy pakai "

" Danial ! " suara kuat yang sedang panggil nama Danial. membuatkan Citra dan Hafiz As Syaibani turut berpaling. " ya Allah Danial penat tahu mummy cari lain kali jangan buat macam ni lagi tahu . " wajah mummy Danial tu dipandang Citra dan Hafiz As Syaibani silih berganti " Melissa" jerit mereka berdua . " ya " sahut Melissa mesra bersama senyuman. tubuh Citra dipeluknya . Tak sangka kecilnya dunia rupanya Melissa mummy kepada budak kecil handsome bernama Danial. " oh ya terima kasih Citra , Syaibani sebab jumpa anak I , I dengan suami penat cari dia " Citra tersenyum mendengar .

" mel " panggil seorang lelaki. Mungkin ini suami Melissa , segak patutlah Danial ni comel ikut daddy dia dan pasti ikut Melissa juga. " Citra kenalkan suami Mel , Haziq " Citra hanya tersenyum. " weh kau ka ziq lama tak jumpa " tegur Hafiz As Syaibani apabila menyedari Haziq tu kawan baik dia waktu sekolah dulu. " weh kau ke allahu kecil betul dunia" ujar Haziq sambil bahu Hafiz As Syaibani ditepuknya. " so how life ? " tanya Haziq . " alhamdulillah ni isteri aku, ni budak kembar ni anak- anak aku " Haziq hanya mengangguk , tumpang bahagia dengan sahabat dia . Anggun Medina hanya tersenyum melihat sahabat baik papanya dan mata turut tengok anak sahabat baik papa tu. comel ! eh eh gedik eh Medina tak padan kecil lagi. haha

" okay bro gerak dulu nanti bila bila datang lah rumah " ujar Hafiz As Syaibani dah tak tahan Anggun Darniella yang dah jaga dah merengek ajak balik. " bye danial " ucap Citra pula. Danial tersenyum dan melambai Citra.

❤️❤️❤️❤️

- salam sayang-
@berrynurul- ig

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now