Puteri POV 🐝
malam yang tenang dan damai. dua sahabat terbaring layu di dalam khemah. Citra yang menggigil kesejukkan dipandangnya " citra , pakai jaket tu . sejuk sangat . badan kau dah panas ni. " Citra menggelengkan kepala perlahan . " tak nak . " Puteri menghulurkan telefon tanda mahu memberitahu Tengku Faiz Fikri. " yaya aku okay . aku pakai nanti. " jawab Citra lembut. Telefon milik puteri dicapainya.Tengku Faiz Fikri POV 👻
" Aizat , bangunlah kau asyik tidur ja " ucap Tengku Faiz Fikri sambil tangan sibuk menggerakkan Putera Aizat. Namun , Puteri Aizat masih tidur langsung tidak mempedulikan Tengku Faiz Fikri disebelahnya. Tengku Faiz Fikri mula hilang sabar , botol air di dalam beg di capainya . pantas sahaja air dicurahkan sedikit ke muka Putera Aizat . Putera Aizat terjaga " tak guna kau ! " Tengku Faiz Fikri " padanlah muka aku gerak elok elok kau buat tak reti . "" everyone please go outside , we will start our ice breaking now " kedengaran suara janes dari luar khemah . Mereka semua duduk diluar di hadapan unggun api " wah bestnya " ucap beberapa gadis teruja. Citra nurafilya yang manis berjaket bersama shawl dikepala ditenungnya Tengku Faiz Fikri , sungguh dia rindukan gadis itu. nak peluk ja bila tengok citra . jampi apalah awak guna sayang oi , sampai saya tak boleh sehari tak ingat awak bisik Tengku faiz fikri perlahan dalam hati . Citra nurafilya yang melihat tersenyum . Tengku Faiz Fikri menarik citra nurafilya duduk disebelahnya diikuti oleh puteri amalia di sebelah citra manakala putera aizat disebelah tengku Faiz Fikri. mereka dibahagikan kepada beberapa kumpulan, hanya citra nurafilya dan puteri amalia yang masih setia bersama dalam satu kumpulan. Tengku Faiz Fikri mengeluh perlahan , tidak puas hati tidak satu kumpulan dengan si kekasih hati. " lek lah bro , usya dari jauh . puteri jaga dia jangan risau " bisik putera Aizat perlahan takut melihat muka Tengku Faiz Fikri.
" hai , i'm lidiya qaisara from smk bakti bangsa " si gadis terakhir yang asyik memerhati Tengku Faiz Fikri memperkenalkan diri. maka tibalah giliran Tengku Faiz Fikri , asyik merenung si kekasih hati dari jauh , sampai tidak perasan semua ahli kumpulannya sudah memperkenalkan diri kecuali dirinya " handsome boy , cepatlah kenalkan diri you . " ucap si gadis lidiya qaisara tiba tiba. " arr kenalkan lah diri you " sampuk gadis gadis kumpulannya yang lain. " erk , hai I'm Tengku Faiz Fikri " balas Tengku Faiz Fikri acuh tak acuh. citra nurafilya di lihat dari jauh. " oh nice name ! tengku ! " balas si lidiya. Tengku Faiz Fikri tersenyum sedikit sekadar mahu menjaga hati , malas mahu melayan mata nya dari tadi memerhatikan si kekasih hati di sebelah sana . ' sorry ya sayang . terpaksa jaga hati diaorang. ' satu suara mematikan lamunannya " i'm shasha from smk wijaya . may I sit here ? " Tengku Faiz Fikri hanya diam. " wei , tengok tu , segaknya . ramainya minat dia . tadi si lidiya tu sekarang si gedik tu pulak. " ucap seorang gadis berhampiran citra . citra pantas memandang siapa yang dikatakan mereka , hancur luluh hati apabila yang dikatakan mereka itu si kekasih hatinya sendiri. ' fikri is only mine ' bisik citra di dalam hati.
tik - tik" sayang , I tak tahan duduk dengan diaorang semua ni . datang tukar tempat dengan Aizat please . " - king control 💞
tangan pantas menaip
" tak naklah group i dah best. ada seorang ahli group i muka dia macam artis kegemaran i . " balas citra saja mahu menguji si kekasih hati. padan muka , saya dekat sini lagi jealous tengok awak.
tik tik
" sayang , behave yourself ! i tarik u duduk sini kot nanti (muka marah ) " - king control 💞tangan lincah menaip
" behave yourself too . i dekat sini rasa panas sangat . "tik - tik
" sound someone in jealous here ! " - king control 💞" jealous ? haha perasan "
tik tik
"tak nak mengaku ? haha jual mahal ya sayang saya ni. " - king control 💞
mesej dibiarkan sepi tanpa balasan. " ceh , untunglah sweet " sampuk puteri amalia. " sweet ? jealous duh . " ucap citra perlahan . " biasalah tu , sabarkan hati awak ya sahabat . jangan risau tengku faiz fikri awak sorang yang punya . " lampu yang dibawa di tutup citra . tubuh dibaringkan disebelah puteri amalia. esok paginya Citra nurafilya dikejutkan oleh tengku faiz fikri. jam di tangan ditenungnya " 5 pagi ? " iphone 7 nya dicapai
30 missed and 1 messages from king control." princess , bangun belum? mandi lah sayang nanti ramai . awak tu dah mandi lama. " - king control 💞
" sorry . thankyou , okay kejap gerak puteri. "
tik tik
" my pleasure . good girl . cepat nanti ramai. " - king control 💞
"put , jom mandi " puteri disebelah di gerak perlahan . puteri dan citra bingkas bangun ke toilet untuk mandi tidak lupa dibawa bersama tuala dan barang barang keperluan di tangan . tengku faiz fikri dan putera aizat di luar ditenung citra , iphone 7 miliknya dan puteri dihulurkan kepada tengku faiz fikri " jaga kejap , nak mandi " ucap citra . tengku faiz fikri menyambut " okay take care princess . " mereka berdua berlalu. " haha kau tak rasa fikri nak check phone kau ? " tanya puteri . " checklah tak ada apa pun. ada password." puteri mengangguk apa apa sajalah kembar dia ni.
Tengku Faiz Fikri POV 👱
Iphone 7 milik citra nurafilya dibeleknya lama , nak buka atau tidak . hatinya berbelah bahagi. arr buka ja lah at least boleh tengok . password ? tangan pantas mencuba , sekali salah , kali kedua dicuba berjaya ! pandai sayang saya guna hari jadi saya sebagai password ya 😼 . apps whatsapp , instagram , galeri , semua dibukanya , puas mengeledah scroll sana sini , tak ada apa . " dia letak aku sticky on top aizat " ucap Tengku faiz fikri kepada putera aizat. " haha , kau ni lah . dia dah cukup setia . " tengku faiz fikri tersenyum . iphone 7 milik si gadis ditutup perlahan.
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...