Mesir

692 20 0
                                    

Buku buku tebal undang undang di atas meja di pandang Citra sayu , baru seminggu dekat bumi Mesir ni Citra dah rindukan orang Malaysia. Rindu yang tak mampu nak di ungkap dengan kata kata , allahu peritnya . " Assalamualikum Citra " sapa si gadis cantik berpurdah Irene nama diberi mematikan lamunan Citra yang jauh mungkin dah sampai Malaysia. "waalaikumusalam " salam di jawab Citra lembut , senyuman manis juga di hadiahkan buat Irene. Syukur sangat sebab ada kawan macam Irene ni dekat bumi Mesir ni kalau tidak memang dia seorang diri. " jom balik ? " tanya Irene lembut. Okay mereka duduk satu dorm ya! Citra mengangguk , buku buku di masukkan ke dalam beg dan terus mengikuti langkah Irene.

" Irene tahu tak benda apa paling sakit?" ujar Citra tiba tiba saat kaki sudah betul betul sampai di depan pintu dorm mereka berdua. Irene menggeleng , mata memerhati lagat Citra , kot lah dia ada sakitkan hati Citra tanpa dia sedar , sebab baru seminggu mengenali gadis ini tapi dia tahu yang Citra suka memendam rasa dan dia sedar bahawa gadis seindah Citra menyimpan banyak rahsia dalam hatinya. itu pasti. " Rindu paling sakit Irene" sayu balasan Citra. " kenapa ni? wanna share with me ? " Citra duduk di atas katil , air mata di tahannya'tolonglah jangan nangis' Irene di depan Citra dipandang Citra, " takpa , Citra okay , thankyou Irene. " Irene mengangguk pantas Citra di tariknya ke dalam pelukan cuba menenangkan Citra. " Citra bukan sorang sorang , Citra ada Irene walaupun kita baru kenal tapi Irene selesa dengan Citra , apa apa sharelah dengan Irene ya , jangan lah pendam sorang sorang . nanti Citra sakit . Citra kuat kan! " Citra mengangguk, dia kuat ! mungkin baru lagi kan dia pun perlukan masa sesuaikan diri bila duduk jauh beribu batu dari family dan jauh dari Tengku Faiz Fikri semestinya.

Selimut Ditarik Citra dan Citra terus tidur , Citra dah berjanji esok pagi dia akan bangun dengan semangat baru , dia kuat ! jauh jauh ni lah baru rindu , baru boleh uji tahap kesetiaan masing masing.

Jam yang berdering di tutup Citra , langkah kaki laju menuju ke bilik mandi . Usai mandi dan mengerjakan tahajjud , Citra duduk di atas katil sambil buku undang undang di bacanya. cuba menghadamkan balik apa yang di ajar lecturer undang undang Puan Mariana semalam. Sibuk menghadamkan buku undang undangnya ; iphone yang menyala mematikan niat baik Citra untuk terus study. Iphone di atas meja pantas sahaja di capai Citra. Excited!

toing toing

' I miss you Citra ' - King Control💕

seen.

" I miss you more Fikri" tangan di letakkan di dada , surah Al - Fatihah di baca nya sambil menyebut nama Tengku Faiz Fikri. Dengan harapan Allah sampaikan juga rindu dia buat Tengku Faiz Fikri . Toing toing.

' sayang ' - king control💕

tangan citra pantas menaip
' yes ? '

toing toing
' tak rindu I ka? ' - king control💕

citra menaip lagi
' tak semua rindu perlu diluah, kadang lebih baik menjadi rahsia kita dengan Allah'

toing toing
' si pendek saya looks more mature . ' - king control 💕

Citra hanya membiarkan imessages dari Tengku Faiz Fikri. tak tahu nak balas apa. Dia cuma berharap Tengku Faiz Fikri tidak berubah hati dan masih boleh terima dia apa adanya.Iphone diletakkan kembali di atas meja. Bingkai gambar Tengku Faiz Fikri di atas meja study nya di tenung lama . ' see you when i see you babe ' .

*****
" Citra bangun pukul berapa dah ni" ujar Irene ,Citra yang baru terjaga akibat tertidur lepas subuh tadi terus tergopoh-gapah hendak ke kelas. baju kurung yang sudah siap di iron terus dicapainya, shawl pula hanya di lilit ringkas. " irene pergi dulu eh " ucap Irene waktu tu citra sibuk mengemaskan shawl nya . Citra hanya mengangguk. " jaga diri".

Langkah kaki laju di atur Citra laju ke kelas 10 minit dah lambat. Ini sebab bas lambat lah ni ! allahu. sabar . " mata letak mana mata? " ujar si jejaka yang tak sengaja di langgar Citra. Habis jatuh barang barangnya. " sorry" ucap Citra. " sorry tak sorry tolong kutip. " balas si jejaka. Citra hanya membantu , tak cakap banyak sebab dia salah. usai membantu jejaka tersebut, citra terus berlalu. " 20 minutes ! you 're late " ujar Prof Aiman , semua di dalam dewan itu memandang Citra. Citra hanya menundukkan kepala . Malunya! " sorry prof, bas lewat tadi" jelas Citra , harap Prof Aiman faham. " okay first time takpa , next time siap! lain kali keluar awal sikit" Citra hanya mengangguk mengambil tempat di sebelah seorang jejaka , " ini mamat sombong yang aku langgar tadi allahu" sebab tak ada tempat lain yang paling dekat Citra hanya duduk juga di situ.

Tugasan berpasangan yang di bagi Prof Aiman di pandang Citra. " cepatlah fikir takkan nak aku bentang sorang " ujar si jejaka. Citra menyabarkan hati ' sabar jalah' . Citra terus mengutarakan cadangannya tentang ' mahkamah' dan jenis jenis mahkamah semua. jejaka itu hanya mendengar , langsung tidak membantah. muka macam bersetuju dengan cadangan Citra. Citra pun hanya meneruskan cadangannnya , biar jejaka ini tahu siapa Citra Nurafilya. kau pandang leceh sangat kan . siap kau! aku buat kau sampat ternganga. " wow wow wow brilliant idea , aku sure prof Aiman will like it" ucap jejaka itu. Citra hanya tersengih. " oh ya lupa nak kenalkan diri Muhaimin Danish Syafi " Citra hanya tersengih lagi " Citra Nurafilya" . Jejaka itu mengangguk " sorry sebab garang sangat dengan kau tadi , aku kelam kabut sangat, lagi satu aku tak kenal kau ". Citra tersenyum " tak apalah , lepas ni kalau kenal tak kenal you must treat them better . tak elok berkasar . " Dia hanya mengangguk , mungkin bersetuju atau mungkin tidak. " so malaysian? " tanya Muhaimin lagi . " yes " balas Citra bangga. well dia bangga jadi anak Malaysia . #sayangiMalaysiaku. " ambil course apa? " tanya Muhaimin lagi ramah. " ijazah sarjana muda muda undang undang . " balas Citra , segan lama lama macam ni. " oh budak law , aku ambil medic" Citra mengangguk . " okaylah dah habis masa ni , nak balik " pamit Citra. " nak aku teman? kau jalan sorang? " Citra menggeleng laju " takpayah takpa aku dah biasa " dan Citra terus berlalu. Takut sangat. nanti terapat macam mana? sorry Fikri . I love you. long distance relationship ni memang menguji . nah panjang umur iphonenya berdering laju sahaja diangkat.

F: assalamualikum orang Mesir
waalaikumussalam
F: buat apa?
baru nak balik dorm , baru habis kelas
F: jaga diri
insyaallah you pun.
F: rindu
rindu juga
F: takpalah eh I nak turun makan bye . love you.
ya bye love you too

panggilan dimatikan , dadanya di pegang. laju sahaja allahu. rindu.

ps; long distance relationship memang mencabar . hati kena kuat, jiwa kena tabah❤️

SWEETHEART KIRIMAN TUHANWhere stories live. Discover now