flashback 💫
Seperti apa yang the boys dengan the girls janjikan habis sahaja mereka menduduki SPM , mereka semua akan pergi travel sama - sama . " so , nak pergi mana? " ujar Tengku Faiz Fikri kepada kawan kawan yang lain. " thailand ? " automatik semua mata memandang Putera Aizat. " srs arr kau ni !! " dahi Putera Aizat di jentik Tengku Airiel. " ada nampak daddy main main ? " balas Putera Aizat. meniru gaya mas idayu . masih tidak mahu mengalah. Mereka yang lain semua ketawa. Tak menahan tengok gaya Putera Aizat buat lawak. " why not kalini kita travel dalam Malaysia saja , ala Malaysia pun banyak apa tempat menarik. "cadang Citra nurafilya lembut. Mereka yang lain pantas mengangguk , langsung tidak membantah. yalah betul apa , dalam Malaysia pun cantik lagipun dapat
menjimatkan kos maka tidak akan ada unsur pembaziran di situ. Mereka pun mula berbincang itu ini " so set lah minggu depan eh Pulau langkawi . aku nak tempah chalet siap siap ni . " ujar Tengku Faiz Fikri . Mereka pun mengangguk . " u " panggil Citra Nurafilya. Tengku Faiz Fikri yang mendengar Citra memanggilnya terus mengalihkan kepala ke arah Citra " cari chalet yang ada pantai tahu. " Tengku Faiz Fikri tersenyum " of course , I tahu u suka pantai kan. " Citra mengangguk tersenyum." tak sabar guys . nak spend time sama sama sebab lepas ni mungkin semua akan pergi jauh kan? " mereka semua hanya diam , sibuk melayan perasaan.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Pulau Langkawi🌊
Usai turun dari Feri , angin sepoi sepoi bahasa lembut menyapa muka mereka . " ya Allah bestnya" . beg roda di tarik Citra berjalan mengikuti kawan kawan yang lain . " boleh tak tarik tu ? berat dak? " Citra menggeleng sambil figura jejaka yang bertanya di sebelah di pandangnya. Tengku Faiz Fikri tersenyum manis , nak bantu Citra tapi barang dia sendiri pun banyak . ni sebab diaorang nak buat bbq bagai yang jadi macam ni , dengan skateboard sendirilah macam dekat sini tak ada. nasib last boleh hang out sekali ja Tengku Faiz Fikri turutkan.
beg di masukkan Tengku Faiz Fikri ke dalam kereta sewa yang di sewanya . Vampire okay! itu pun daddy Tengku Faiz Fikri yang sponsor sebab mula mula mereka tak terfikir pun pasal kereta sewa sebab ingat boleh naik grab. haha blur kan! nasib daddy Tengku Faiz Fikri fikir , lepastu bermurah hati nak sponsor anak dia dgn kawan kawan anak dia travel , thankyou daddy ceh (gatal eh kau citra.)Citra yang sedang mengelamun terus terkejut , apabila Tengku Faiz Fikri mengambil tempat di sebelah Citra . " you tak drive ? " tanya Citra lembut. " tak nak . i sakit kepala. " Citra terus memandang Tengku Faiz Fikri yang sibuk memicit kepalanya apabila kereta sudah mula bergerak sambil tangan sibuk mencari minyak cap kapak yang selalu dibawanya dalam beg sandangnya . dah jumpa ! " nah sapu dekat kepala . " Tengku Faiz Fikri memasamkan muka " busuklah you. " Citra tersengih " mengada ,sapulah jalah sikit" Tengku Faiz Fikri pun akur dan hanya menurut.
30 minit kemudian
" Fikri , chalet ni kan ? " ujar Putera Aizat yang memandu tiba tiba. " dia dah tidur . kejap aku kejutkan . " balas Citra. " you bangun ! " Tengku Faiz Fikri pun terpaksalah bangun, itupun setelah tak larat dengar suara garang Citra gerak dia bangun . " chalet ni kan ? " tanya Citra selepas sahaja Tengku Faiz Fikri membuka mata . Tengku Faiz Fikri mengangguk dan mereka yang lain pun pelan pelan turun dari kereta . " kau okay tak ni ? " tanya Tengku Airiel . " sakit kepala . kejap lagi okaylah tu. " Tengku Faiz Fikri menggagahkan diri juga menyelesaikan urusan di kaunter chalet . yalah tak nak rosakkan mood holiday mereka yang lain ! kunci di pass kepada yang lain . 4 chalet disewa Tengku Faiz Fikri . so kira dua orang satu chalet lah. bukan apa nak bagi keselesaan yang sebaiknya semestinya. Citra semestinya dengan kembarnya , Tengku Faiz Fikri dengan Putera Aizat , Tengku Airiel dengan Danial dan jaja dengan Moah.sebelum berlalu ke chalet masing masing sempat juga lah Tengku Faiz Fikri terpaksa tadah telinga dengar Citra pesan itu ini.
" masuk chalet nanti mandi , makan ubat ,ubat I dah bagi dekat Aizat, sebelum makan ubat , makan dulu , nanti I belikan you nasi okay? " Tengku Faiz Fikri menggeleng "takpayah susah susah I okay . I suruh Aizat belikan ja nanti. you nak pesan apa apa tak ? " Citra menggeleng " I nak rehat , badan I dah lenguh duduk lama lama dalam Feri. " Citra melambaikan tangan kepada Tengku Faiz Fikri dan berlalu ke chaletnya dan Puteri.sesampainya di dalam chalet , Citra dan Puteri terus baring di atas katil empuk chalet tersebut " leganya Citra , tidak badan aku rasa nak tercabut ja " Citra tersengih " kan , aku mandi dulu okay " Puteri mengangguk , bagi chance citra mandi dulu dan dia tunggu di luar. usai mandi Citra keluar dengan baju lengan pendek dan legging nya. well nak tidur kan! Puteri pula ambil giliran untuk mandi . selesai mandi mereka berdua duduk di atas katil dan berborak well girl talk. " Citra , thankyou jadi sahabat aku paling rapat dari tadika sampailah sekarang . " Citra sudah menahan sebak . bahu Puteri dipeluknya " ala apa feeling ni . janganlah. aku sayang kau " puas menahan perasaan mereka pun gelak gelak sambil sibuk menceritakan perihal dulu dulu " ingat tak macam mana kita boleh kenal ? " tanya Citra . puteri mengangguk " mana boleh aku lupa." mereka berdua ketawa , ya mereka kenal sebab berebut satu lolipop besar yang tinggal dekat pasar raya dan sekarang boleh jadi sahabat dunia akhirat. sibuk melayan perasaan iphone citra di atas meja berdering . pantas Citra menuju ke meja , mengambil iphonenya . sementara tu Puteri sibuk menjaga air yang di jerang untuk makan maggi dengan Citra.
' ya '
' dah tidur ? ' lembut suara di seberang sana .
' belum'
' buat apa ? '
'sembang dengan puteri.'
'thankyou. '
' sebab ? '
' jaga I ' lembut lagi suara jejaka di seberang sana .
' my pleasure. tidurlah get some rest. esok kita nak jalan kan? '
' okay night Citra. Wo ai ni . '
' i love you too ' panggilan dimatikaniphone di letakkan kembali di atas meja ,Puteri yang sedang meletakkan perencah di dalam magginya di hampiri Citra. " wah sedapnya." maggi tomyan bertukar tangan " thankyou" televisyen di buka dan dua sahabat duduk di hadapan televisyen makan maggi dan semestinya sambil bergosip.
p/s : sahabat itu bukan macam matematik untuk dikira , bukan juga macam sains untuk di kaji tapi sahabat tu macam sejarah yang harus di ingat sampai bila bila .
selamat hari raya mohon ampun maaf ❤️ salam trial SPM . salam sayang 💓 doakan author ! - lots of love 💙
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...