Citra menghembuskan nafas lega setelah 10 jam bertungkus lumus menghabiskan masa di pejabat dari pagi sampai ke petang semata- mata untuk menyiapkan kes - kes klient yang tertunggak yang mesti disiapkan sebelum Citra terbang ke Jepun minggu hadapan akhirnyaa berjaya disiapkannya. Masyaallah, sibuk sangat sampaikan tak sedar masa pun berlalu begitu pantas. Tubuh yang terasa penat terpaksa Citra gagahkan juga untuk memandu pulang. kesian suami dengan anak - anak tunggu dekat rumah.
Kepulangan Citra daripada pejabat , di sambut riang semestinya oleh Anggun Darniella dan Anggun Medina yang segera berlari untuk menghadiahkan kucupan di kiri dan kanan pipi Citra tanda mereka mahu menuntut janji Citra semalam. Masyaallah , Reaksi teruja di wajah kedua - dua adik beradik kembar itu sudah cukup menunjukkan bahawa tidak akan ada unsur kompromi antara mereka untuk memberi peluang kepada Citra untuk tidak menunaikan janjinya. Bayangkanlahh dengar sahaja bunyi enjin suzuki swift milik Citra memasuki penthouse mereka si kembar sudah menunggu di depan pintu . dengan gaun comel dengan buat gaya comel nak tuntut janji dekat mama mereka!
" mama janji semalam , balik kerja nak bawa Medina dengan Darniella jalan - jalan. " petah suara si kecil Anggun Medina yang comel bergaun biru meluahkan isi hatinya saat tubuh Citra betul - betul dah memasuki pintu penthouse. Citra yang mendengar sudah tersentuh, alahai sayang sayang mama . " mama penat . esok saja boleh ? " sengaja Citra cuba mahu menguji hati si kembar , sambil kembar ditariknya ke dalam pelukan dann wajah lesu cuba Citra tunjukkan. namun , mereka langung tidak termakan dengan wajah lesu Citra tetap jugaa nak tuntut janji Citra. si kembar sudah memasamkan muka. " mama kan dah janji semalam " keluh Angin Darniella perlahan . Citra sudah tersenyum tidak sampai hati nak menghampakan si kembar. Salah dia juga dia yang berjanji semalam, Citra akur , segala penat lelah di buang jauh jauh. anak lagi penting . " yalah yalah sorry sayang sayang mama. jomlah kejap mama mandi , solat kejap. " serentak dengan itu si kembar sudah melompat lompat keriangan di sofa , tidak peduli jeritan Citra menyuruh mereka berhenti. Citra naik ke bilik untuk membersihkan diri dan menunaikan solat asar.
💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕
sekujur tubuh yang terbaring di atas katil Citra pandang lama. " biy bangun dah solat asar belum ni ?" gerak Citra perlahan sambil tangan Hafiz As Syaibani dicapai dan diciumnya. " sorry biy sebab sayang balik lewat harini. hari minggu pun still pergi pejabat . " ucap Citra, bersalah benar dia. biar Hafiz As Syaibani jaga kembar sorang- sorang . bukan jaga kembar sahaja sekali semua kerja rumah disiapkan dia. mungkin penat sebab tu tertidur allahuu sorry biy . " ya Allah biy tertidur , kembar ada dekat bawah ke ? takpalah sayang biy faham . sayang dah selamat balik dekat rumah ni pun biy dah bersyukur sangat alhamdulillah " balas Hafiz As Syaibani sambil dahi si isteri yang masih lengkap bertelekung di ciumnya. " solat tak ajak biy pun" usik Hafiz As Syaibani walau hakikat dia dah solat asar sebelum tidur tadi. dia terlelap pun lepas solatlah. " ingat biy dah solat. lagipun sayang dah janji dengan kembar nak bawa mereka keluar . jomlah biy siap" ujar Citra. Hafiz As Syaibani hanya tersengih dan mengangguk.💕💕💕😅💕💕😅😅😅😅💕💕😅😅😅
untuk kelihatan tidak terlalu menonjol , Citra hanya mengenakan kemeja berpolkadot yang dipadankan dengan sehelai polazo berwarna hitam dan shawl bewarna hitam juga turut di lilit ringkas di atas kepala. apabila Citra turun ke bawah kelihatan si kembar sudah teruja menanti bersama senyuman yang tidak lekang di bibir. " kejap tunggu papa " ujar Citra perlahan. Hafiz As Syaibani yang juga baru turun melihat isteri dan anak- anaknya turut tersenyum " jom , shall we ? " tanya Hafiz As Syaibani sambil tangan Citra digenggamnya.
Anggun Darniella dan Anggun Medina yang melihat mama dan papa mereka hanya tersenyum. what a happy weekend ! " mama kita pergi main roller blade eh ? " ujar Anggun Medina saat Audi yang dipandu Hafiz As Syaibani meluncur laju meninggalkan perkarangan penthouse mereka. " Medina reti main ka ? " tanya Hafiz As Syaibani ragu - ragu dengan si anak. kang jatuh susah ! Anggun Medina yang mendengar balasan daripada papanya terus mengangkat kening " see the leg lah papa . " balas Anggun Medina petah benar dia even baru 4 tahun. Mungkin suasana dekat sekolah kan? bila dah membesar dengan kawan kawan. buat mereka cepat matang, pemikiran pun dah up to date. alhamdulillah semoga belajar benda yang baik baik. amin
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
Hafiz As Syaibani tersenyum, akur juga bawa si kembar pergi main roller blade dan kesudahannya malam itu mereka berempat menghabiskan masa di dataran Kuala Lumpur ( author hentam ja) untuk main roller blade bersama- sama. " dah besar kan si kembar . how time flies so fast. " ujar Hafiz As Syaibani sambil pinggang Citra dipeluknya. " tulah sayang pun susah nak percaya hahaha sayang pun kira makin tua lah kan? " tanya Citra. Hafiz As Syaibani tersengih " tua tua ni biy rasa kita patut bagi the angguns new adik lah. " ucap Hafiz As Syaibani cuba bergurau.Citra yang mendengar sudah mencubit lengan Hafiz As Syaibani, malu dengar suami dia cakap macam tu. "lah betul apa biy cakap. " balas Hafiz As Syaibani tak nak mengalah. The angguns yang dari tadi sibuk main roller blade terus menghampiri mama dan papa mereka. " terima kasih mama papa untuk malam ni" ujar Si kembar sambil mama dan papa mereka dipeluk erat. " mama , we want new adik" bisik Anggun Darniella perlahan di telinga Citra. Citra yang mendengar sudah memerah muka. Hafiz As Syaibani di sebelah sudah tersenyum sambil Anggun Darniella di tariknya ke dalam pelukan dan mereka membuat high five . " memang betul betul anak papa " ujar Hafiz As Syaibani. " so macam mana sayang? the angguns dah bagi green light ni" tanya Hafiz As Syaibani lagi. Citra hanya buat tak dengar malas nak melayan.
-salam sayang❤️-
-salam eid fitri mubarak guys-
-mohon ampun maaf ya 🤭-
@berrynurul - instagram 🙆🏼♀️
YOU ARE READING
SWEETHEART KIRIMAN TUHAN
RomanceCitra Nurafilya yang cantik namun sayang berhati batu , garang macam singaa. Namun , itu tak jadi masalah untuk Lelaki bernama Tengku Faiz Fikri. Dia lagi rasa tercabar kalau tak dapat Citra. lagi garang , lagi Citra menjauh lagi dia usaha dapatkan...