5.BÖLÜM

35.3K 2.4K 208
                                    

...İYİ OKUMALAR...

Son iki gündür sabah ezanından sonra gözüme uyku girmiyor sürekli Emir'i düşünüyordum.Nasıldı ne, yapıyordu yine şiddete maruz kalıyor mu diye?Bu endişe ile uykularım kaçıyor, gece kabus olup rüyama giriyordu Emir'in son hali.Ne yediğim yemeği bildim ne içtiğim suyu bir an önce ailesinin karşısına dikilip tek tek hesap sormak istiyordum. Bu kim olursa olsun anne veya babası fark etmiyordu artık.O küçücük bedenin gördüğü zulmü durdurmak için elimden ne gelirse yapama hazırdım.

Bu gün o çok beklediğim toplantıyı yapmak için hazır ve nazır saatin gelmesini bekliyordum.Stresten kahvaltı bile yapamamıştım.Üzerimi giyinip camın kenarında gelen geçenlerin hayat telaşını izledim bir vakit.İnsanoğlu ne garip hep bir yere yetişme telaşındaydı.Ya ahret telaşı,onun için bu kadar acele ile koşturan var mıydı?Başımı olumsuz anlamda sallayıp kolumdaki saate baktım.Artık vakit gelmişti.

Okula girdiğimde gelen velilerim bir kaçına baş selamı vererek içeri geçtim. Benimle beraber Hazalın da veli toplantısı vardı.Öğretmenler odasına girdiğimde o da çoktan gelmiş elimdeki dosyaya bakıyordu. Onunla yaptığım kısa bir sohbetin eşliğinde toplantını yapılacağı sınıflara ayrıldık.Oyalanmakta ki amacımız tüm velilerimizin gelmesini beklemekti.1/D yazan sınıfımın kapısının önünde durup soluklanıp her işin başı besmeleyi çektiğim gibi içeri girdim.Biraz heyecanlanmıştım çünkü ilk kez toplu olarak çocuklarımın aileleriyle bir araya geliyordum.Yüzüme yerleştirdiğim tebessümle elimdeki çanta ve dosyayı ilk masaya bıraktım.Ardından tüm sınıfı dolduran velilerime tebessüm ederek konuşmaya başladım.

"Öncelikle hepiniz hoş geldiniz.Bilmeyenler vardır belki diye söylemek istiyorum.Adım Lamia Kösedağ."Velilerden de karşılık alınca devam ettim.

"Sınıf kalabalığına bakılırsa bütün velilerim gelmiş.Hepinize göstermiş olduğunuz hassasiyet ve katılımınızdan dolayı teşekkür ederim."Elime A4 kağıdı alarak ilk sırada oturan velime uzattım.

"Bu kağıda adınızı soy adınızı ve imzanızı atacaksınız.Bir de sizin ve eşinizin yada bir sıkıntı olduğunda ulaşmamı istediğiniz bir kişinin numarasını yazmanızı istiyorum."Kağıt ön masadan başlayarak arkalara doğru gitmeye başlarken bende konuşmaya kaldığım yerden devam ettim.

"Evet gelelim toplantı konularımızı bir bir açıklamaya.Sayın velilerim bu gün bir çok konuya değineceğim.İlk madde olarak ders konusunu ele almak istiyorum.Yakında yamuk çizgilere ve ardından harflere geçeceğim.Size göndereceğim fotokopileri eksiksiz yaptırmanızı istiyorum.Şunu şimdiden belirteyim çok detaycı ve işini ciddiye alan bir öğretmenim.Verdiğim ödevlerin tam aynı zamanda eksiksiz yapılmasını istiyorum.Birinci sınıf çok zor ve bu zorluğu beraber ortak çalışarak aşacağız inşAllah.Ben okulda emek harcayacağım, sizde evde.Siz bana yardımcı olacaksınız bende sizin çocuğunuzu en iyi seviyeye çıkartmaya çalışacağım."Velilerim beni onaylayarak yardım edeceklerini söylediler.Ardından diğer konuya geçtim.Bu konuda destekleri benim için çok önemliydi.Umarım sözleri burada kalmazdı yoksa çocuklarda bende boşuna çabalamış olurduk..

"Şimdi gelelim beslenme kurallarımıza.Kesinlikle meyveli süt hazır meyve suyu istemiyorum.Sade süt,evinizde kaynattığınız komposto veya kendi sıktığınız meyve sularını koyacaksınız beslemelerine.Hazır hamur işi de istemiyorum. İlla poğaça,kek,börek değil yapamayan velilerim alabilir.Onlarda bizim oralarda pişi derler ondan yapabilir,gözleme yapabilir demem o ki yeter ki evde yapılsın.Küçük vücutları şimdiden doğal olamayan şeyler girmesin.Hazır meyve sularının sinir sistemini etkilediğini okudum çocuklarımızın sinir sistemini şimdiden çökertmeyelim değil mi sayın velilerim."Bu konuda da hem fikir olmuştum velilerimle. İstediğim çocukların sağlıklı gelişimini olumsuz yönde etkileyen faktörlerden uzak kalmalarıydı.

Derdimin Dermanı Ol(Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin