...İYİ OKUMALAR...
Bu gün her iki öğrencimin yaşadığı sıkıntılar cidden beni çok üzmüştü.Tamam Emir'i zaten biliyordum onun için elimden geleni yapacaktım ama ya Elif!!Onun derdine nasıl derman olacaktım ben.Anne sevgisini tatmadan bu yaşa gelmiş ama sonucu ise Oğuz beyin dediği gibi menfi.Gördüğü psikolojik tedavi yeterli gelmemiş anlaşılan.Nasıl bir yol izlesem de o minik kalbimdeki hüznü yok etsem ?Nasıl bir yol izlesem de ruhunun derinliklerine saklanan neşesini gün yüzüne çıkarsam?
"Lamia toplantın bitme_"Gelen sesle yerimden sıçradım.Öyle dalmıştım ki Hazal'ın geldiğinin farkında bile değildim.
"Bitti Hazal bitti."Ne gündü ama.Şok üstüne şok yaşamıştım.Tamamen çökmüş bir ruh haliyle dosyaları toparlayıp Hazalla beraber okuldan ayrıldık.O bana velilerini ve konuşmalarını anlatırken bense suspus duyduklarımı sindirmeye çalışıyordum.Toplantım beklediğimden daha kötü geçmişti ve hüznüm birken üçe çıkmıştı.
"Senin toplantın nasıl geçti."Olaylı ve şok edici hatta artçı etkileri hala sürüyor şu an tir tir titriyorum demeyi çok istedim ama mevzunun köküne inmeden bırakmayacağı bildiğim için geçiştirmeyi tercih ettim.
"İyi ne olsun ilgili veliler hepside."Kısa bir yürüyüşün ardından dolmuş duraklarına yaklaşmıştık.Hazal içimizde en şanslı olan arkadaşımızdı.Ataması anne yarısının bulunduğu bu şehre çıkmıştı.Mine ise üniversiteden bir arkadaşı ile beraber kalıyordu.Bir ben yalnızdım içlerinde.Gerçi bu güne şükür!!İşim var,sağlığım yerinde başımı sokabildiğim kibrit kutusu kadar bir evim var.Daha ne olsun?Nankör olma Lamia şükreden ol bakıyım.
"Neyse tatlım yarın görüşürüz teyzene selamlarımı söylersin."
"Aleykümselam tamam canım görüşürüz."Hazal'dan ayrılırken evde salçanın kalmadığı aklıma geldi.Gel de baba ocağını arama.Ne salçanın bittiğini bilirdim ben nede yağın.Şimdi ise...
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Günler birbirini kovalarken neredeyse bir ay geçmişti veli toplantısını üzerinden.Elifin doktoru tarafından gönderilen dosyayı doldurmuş Hacer teyzeye teslim etmiştim. Çoğunlukla babaannesi alıyordu Elifi.O zamanları yüzü hiç gülmüyordu.Ne zaman babası alsa azda olsa tebessüm konuyordu güzel yüzüne.Bu da Elif hakkında diğer tespitimdi. Annesinin olmaması babasına daha düşkün yapmıştı minik yavrucağı.Gülcan hanım sözünde durmuş sınıf anneliğimi oldukça iyi idare ediyor , bana bir çok konuda yardımcı oluyordu.Mesela geçen sınıfa perde diktirdik ve bütün bu işlerle o ilgilendi sağ olsun.Emir'in ise agresif tutumları devam ediyor, arkadaşlarına hala hırçın davranışlar sergiliyordu.Hoş yaşadığı şey kolay değildi ve çocuk ruhuna açılan yaralar kolay kolay geçecek gibi durmuyordu.En azından dayak yemiyordu artık.Sürekli bir bahane bulup vücuduna yara ,yada morluk var mı diye kontrol ediyordum.Oyunlar bahane ediyorum mesela.Geçen atletin dışına çıkmış dedim düzeltirken çaktırmadan sırtına baktım.Tabi bunlar bir yanımı mutlu etse de bir yanım annesini merak ediyordu.Kadın kim bilir ne haldeydi şu anda.Son zamanlarda Emir'i okula babası getirip götürüyordu.Buda ben de şüphe uyandırmaya yetmişti zaten.
Bir haftadır harfleri çizdiriyordum benim fındık farelerime.Eğik yazıları bitirmiş düz harflere geçmiştik artık.Çok çabuk kavradılar ilk harfleri ve zorlanmadan öğrenmişlerdi.Onlar yazılarını yazarken ben hepsine teker teker bakıp bazen ellerinden tutarak nasıl yazmaları gerektiğini gösteriyordum.Buda en sevdiğim kısımdı.Çocuklarla yakın olmayı seviyordum.
"Aferin Burak çok güzel olmuş.Bak şurasını biraz daha bük.İşte şimdi daha güzel oldu."Saçlarını okşadım paşamın.El yazısı çok güzel olacaktı.Teker teker dolandım sıraların arasından.Yazısı bozuk olanları bir sayfa daha yazmalarını istedim.Sevdiklerini bildiğim için arabalı,prensesli sticker almıştım.Tabi bu durum çocukları daha çok teşvik etmişti güzel yazmaya.Yarime geçip sessizce yazılarını yazan çocuklara baktım.Ne kadar zorlanıyorlardı Allah'ım!!Bir kaç sene sonra bu halleri onlara ne kadar komik gelecektin kim bilir,özellikle de ilk yazılarının çirkinliği.Ben onların bu haline gülerken sınıf kapısı tıklandı.Çocuklarla beraber gelen kişiye baktık.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Derdimin Dermanı Ol(Tamamlandı)
SpiritualSpiritüel#1 Hiç bilmediği şehirde ilk görevini icra eden Lamia'nın başından geçen biraz komik,biraz hüzünlü hikayesi anlatılmaktadır.Çocuklara çok düşkün, işini özveriyle yapan kızımız ilk atandığı okulda başlar olaylar.Zamanla öğrencilerini tanır v...