Jaide liet haar blik kort door de plafond hoge ramen glijden naar het uitzicht over de zee.
Ze haalde diep adem en knikte langzaam bij het horen van Tatjana die nu achter haar vroeg"Ben je bereid?"
Ze keek om in het glimlachende gezicht van haar bruiloftsplanner die nu knikkend "mooi." Zei voordat ze in het kleine bluetooth apparaatje die aan haar oor hing sprak en aan één van haar werknemers vroeg: "Is de bruidegom op zijn plek?
Dan muziek op vijf, vier, drie, twee, één en inzet
Jaide luisterde hoe het klassieke ensemble van een mozart liedje om schakelden naar pachelbel's Canon in D.
Ze zag hoe Sophia met een brede glimlach zich naar haar toe draaide en enthousiast zei: "Ik zie je vooraan schoonzusje."
Jaide knikte:"Tot zo."
Ze keek toe hoe Tatjana met haar vingers in de lucht van drie naar één telde en Sophia het teken gaf om de tuin van de chateau waar de bruiloft werd gegeven binnen te stappen.
Nayla draaide zich nu nerveus naar haar toe, nam haar kort op, strekte haar handen naar de zware diamanten oorbellen die ze in had en frunnikte er nog kort aanvoordat ze met een brede glimlach en een dikke stem fluisterde: "je ziet er geweldig uit."
Jaide voelde hoe de oorbellen koud tegen haar huid terug vielen en zei net zo nerveus
"Dank je." Terug.
Ze voelde hoe Roos en Marylinn nog snel haar jurk van achteren recht trokken voordat ook zij hun boeketten van de tafel bij de deur namen en achter elkaar gingen staan in afwachting van Tatjana haar teken om de tuin te betreden.
Ze voelde haar hart in haar keel kloppen en ademde diep in.
Jaide probeerde haar trillende handen tot bedaren te brengen precies op het moment dat een koude hand haar schouder raakte.
Ze keek op recht in Kay zijn lachende ogen.
Hij nam haar met een goedkeurende blik langzaam op en zei toen op een trotse toon:"je ziet er adembenemend uit Jaide." Ze haalde diep adem en knikte dankend.
"Ik ben nerveus." Hij lachte nu hardop.
"Je hoort nerveus te zijn vlindertje. Je gaat trouwen. Het zou onnatuurlijk zijn als je niet nerveus was."
"Jouw beurt in tien seconden...negen..."hoorde ze Tatjana nu achter zich aftellen.
Ze bracht haar blik nog een laatste maal naar Kay en fluisterde: "I guess that means show time." Hij knikte met een warme blik, bood haar zijn arm aan om die van haar er doorheen te steken en fluisterde gekscherend:"het is tijd om van jou een eerbare vrouw te maken kleine zus."
Ze gniffelde zachtjes voor zich uit als ze beide Tatjana hoorde zeggen "twee, één en gaan."
Ze sloot haar ogen voor een kort moment, drukte haar vingers lichtjes in zijn onderarm en voelde hoe hij een zachte bemoedigende kneep teruggaf in die van haar.
Terwijl ze naast Kay de tuin nu binnen stapte.
Ze stopte voor een nanoseconde in de deuropening en staarde naar de tientallen rijen mensen die voor hun witte stoelen stonden.
De bloesem bomen die in volle bloei stonden zorgden ervoor dat het ceremonie intiem leek alhoewel er meer dan vierhonderd mensen aanwezig waren.
De helder blauwe zee op de achtergrond zorgde voor een zacht briesje die haar trillende handen er van weerhielden om te zweten.
JE LEEST
Tempted by Sin. (afgeschreven)
Lãng mạnOngetemd, arrogant, berekenend, adembenemend mooi maar met een hart van goud. Dat zijn de woorden die gebruikt zouden worden als je mensen zou vragen Jaide te omschrijven. Ze was een verleidster of player het was je leeftijd die bepaalde welke term...