Hoofdstuk 6.9

1.6K 53 51
                                    

Deel 2

Ze stapte buiten en hoorde hoe de jongens hardop aan het lachen waren als Milan zijn blik naar haar bracht en met twinkelende ogen vroeg: "Kom je mee roken?"

Terwijl hij zijn jointje ophield.

Ze glimlachte zwak en mompelde: "Nee dank je, ik heb gewoon wat frisse lucht nodig."

"Zin in gezelschap?"

Hoorde ze Mo nu bezorgd vragen.

Ze schudde haar hoofd nogmaals:"Dank je maar ik ga een blokje om. Ik ben zo terug."

Mo blies de rook van zijn sigaret uit en knikte kortaf als ze hun blikken op haar rug voelde branden terwijl ze richting het speelpleintje wat verderop liep.

De nacht was fris en ze voelde dat de herfst voor de deur stond als ze haar armen rond haar lichaam draaide en plaats nam op de picknicktafel.

Ze haalde diep adem en voelde hoe een intens gevoel van verdriet zijn weg door haar lichaam vond.

Als een zachte snik van pijn over haar lippen gleed bij het hulpeloze gevoel dat de uitzichtloze situatie waarin ze zich bevond bij haar teweegbracht, ze sloot haar ogen strak en haalde diep adem.

Kay had gelijk waar was ze in godsnaam mee bezig?

Hoe kon ze Zach dit aandoen?
Ze was getrouwd net zoals Kay dit was en hij had gelijk als Nayla hem hetzelfde zou aangedaan hebben wat zij Zach nu aandeed zou ze vooraan in de rij staan om haar in elkaar te trappen.

Zelfs nu nadat zij zelf was vreemd gegaan. Hoe hypocriet was dat dan?

Als ze Ash zijn stem nu zachtjes hoorde vragen:

"Ik heb gehoord dat je geen gezelschap wou, ik hoop dat dit niet ook voor mij geld?"

Ze zweeg opende haar ogen met een lichte knik en keek naar haar perfect gemanicuurde nagels terwijl ze zag hoe Ash zijn benen op het bankje zette en naast haar op de tafel plaats nam.

"Laat Kay nu niet onder je huid komen."

"Maar hij heeft gelijk.

Ik bedoel hoe zijn we hier terecht gekomen Ash?

We waren vrienden toch?"

"We zijn nog altijd vrienden Jaide."

"Als dat het geval is wat zijn we dan in godsnaam aan het doen?

Hoe hebben we het zo ver laten komen?

Ik probeer elke dag een antwoord op de vraag te vinden maar schijn er maar geen te krijgen."

Ze keek naar hem op en zag hoe hij zijn blik kort naar de met sterren gevulde hemel liet glijden voordat hij zachtjes zei:

"Ik weet het niet.

Ik weet alleen dat het zich goed aanvoelt."

"Het is een tijdelijke goed gevoel."

"Jij kiest er voor om het tijdelijk te houden."

"Ik ben getrouwd."

"En ook daar kies jij voor vlindertje." Ze kromp lichtjes in elkaar.

"Ash..."

"Ik hou van je Jaide." Ze sloot haar ogen hoofdschuddend: "Doe dit niet. Zeg zo iets alsjeblieft niet."

"Waarom?

Het is niet zo dat het een geheim is.
Jij wist het al en ik weet het ook al een tijdje." Vervolgde hij spottend:

" Het feit dat ik het hardop uitspreek verandert niks aan de situatie of wel?"

Tempted by Sin. (afgeschreven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu