Black Panther | Marvel Fragmanları Mucizedir

316 18 15
                                    

Afrika'nın yüreğinden kopup gelen delikanlı çocuğumuz olan T'Challa'nın Filmi olan Black Panther'a ait ilk Teaser Fragman sonunda izleyicilerin beğenisine sunuldu. Biz de haliyle hemen Youtube'u açıp malum kanallardan bu iki dakikalık videoyu izledik.

Peki, Teaser Fragman denilen bu şey nasıl?

Thor'dan daha iyi bulduğumu söylemeliyim. Aynı zamanda Spider-Man'in ikinci fragmanında da iyi. Hatta Spider-Man'in izlemediğim üçüncü fragmanından da iyi çünkü bir fragman üçüncü fragman ise benim izlemediğim halde çok şey kaybediyor.

Burada mesela bize film anlatılmıyor veya çok, çok önemli bir sahne gösterilmiyor. Thor'dan sonra sanırım dersler alınmış. En azından burada zırhın kırıldığını daha fragmanın yedinci saniyesinde görmedik. 

Age of Ultron'dan tanıdığımız Klaw'ı ve Civil War'dan tanıdığımız Everett Ross'u görüyoruz fragmanın en başında. Klaw'ın sol koluna henüz bir ekleme yapılmamıştı sanki fragmanda, emin değilim. Ancak film içerisinde çizgi romanlardan tanıdığımız ışın cihazını alabilir, almaya da bilir.

MCU'da neyin ne olacağı belli olmuyor. Çoğu zaman, belli olmuyor.

Şahsen fragmanla bir nokta haricinde oldukça barışığım. Adam gibi bir fragman olduğunu düşünüyorum. Hatta beni oldukça gaza getirdiği söylenebilir.

Ancak müzik denen bir fragmanın kalbi kadar önemli olan şey, benim fragmana sımsıkı sarılmama engel oldu. Siz sevmiş olabilirsiniz, müzik, kendi başına fena değil ancak Black Panther fragmanında duymayı tercih etmeyeceğim bir müzik.

Bu konu da Black Panther'ı suçlayamayacağım. Son zamanlarda nasıl bir algı oluştuysa, filmlerin konusuna, mekanına ve zamanına bakmadan modern müzikleri dayayıp geçiştiriyorlar. Şahsen Assasin's Creed'den beridir bu durumdan rahatsızım.

Burada da filmin Afrika'da geçtiğini biliyoruz. Afrika ezgilerini eğer fragman içerisinde duyabilseydik bence daha iyi olurdu. Fakat fragmanı bu şeklinde de seven bir çok insan var, yani Marvel işini biliyor bir yandan da, fakat...

Bu akım böyle gitmemeli. Afrika tarzı müziklerle bu fragman daha iyi hale getirilebilirdi. Ama yapılmadı. Sağlık olsun, yine milletin yapacağı editlere kaldık anlaşılan. 

Mesela geçenlerde biri Thor fragmanını olması gereken hale getirmişti ve çok daha iyi bir fragmanla karşılaşmıştım. Bu fragmanın da üstünde oynarlarsa çok daha iyi bir fragman olabilir. Ancak bu fragmanı kötü buldum demek değil.

Oldukça iyi ve başarılı. İzlenildiği zaman insanı gaza getiriyor. Yani aşağı yukarı bir fragmanın yapması gereken her şeyi yapıyor.

Bu arada fragman içerisindeki aksiyon sahneleri hakkında söylemek isterim ki Black Panther, Batman'den  daha iyi bir Batman olmuş. MCU'nun Batman'i şu anlık Daredevil ve Black Panther sanırım. Biri fakir ve kör Batman ancak olsun, olur öyle.

Moon Knight gelene kadar MCU'da Batman bayrağını bu ikisi taşıyacak gibi görünüyor.

Fragmanda, Civil War'dan gördüğümüz ancak adını bilmediğim kel siyahi ablayı da görmek mümkün, yine T'Challa'nın yanında.

Onun dışında çıkmış ama s*çmış olan F4ntastic filmindeki Johnny de bu filmde boy gösteriyor. Saç ve makyaj garip ama güzel, en azından fragmandaki diğer insanların üstünde gördüğümüz kıyafetleri normal kıyafetleri olarak düşünürsek, güzel.

Nasıl Luke Cage dizisi bize Harlem kültürünü tanıtıp siyahilerin dünyasına bir belgesel edasıyla yolculuğa alıp götürdüyse bizi, Black Panther'da aynısını Afrika için yapacak. Dünya'nın içerisindeki en gelişmiş ülke olan Wakanda'yı tanıyacağız, göreceğiz. Sadece iki dakikalık fragmandan bile ülkenin alıp başını gittiğini ve Star Wars'daki şehirlerle yarıştığını görebiliyoruz.

Kim bilir filmde neler neler göreceğiz.

Eğer filmin adı Black Panther: Home Coming olsaydı şu anda bu soruları soruyor olmazdım. Hatta ikinci film hakkında teoriler üretmeye başlamış bile olurdum. Çünkü, Home Coming demek türkçeye 'Spoiler dolu film fragmanı adı itemi temsili' olarak çevriliyor.

Neyse, konuyu bu noktalara çekmeye çok fazla gerek yok. Biz Black Panther'ımız ile mutlu mutlu oturalım.

Dilerim ki bu filme de on fragman üstüne otuz beş televizyon reklamı üstüne beş tane klip üstüne kamera arkası sahneleri üstüne oyuncularla röportaj yayınlamazlar.

Mesela, ben film çıkana kadar film hakkında bir görsel dahi görmemeye varım. Ancak Marvel böyle değil, Disney böyle değil. Ürettiği şeyi satma konusunda Kebapçıların kapı önlerindeki eleman kadar ısrarlı.

Şimdilik fragman hakkında bunları söyleyebilirim, iyi ki sadece bu kadar konuşabilirim. Çünkü bu, bir çok şeyi halen görmediğimizi gösterir. Marvel bu sefer iyi bir adım attı. Mesela o  Klaw'ı kurtarmaya gelen maskeli elemanlar kim bilmiyoruz. Bu iyi bir şey. Teori kasmak ve birbirimiz arasında sohbet etmek için malzeme bırakılmasını ben Age of Ultron'dan beridir diliyorum ama Disney işte, ne yaparsın.

Bu arada, şu aşağıda gördüğümüz poster resmi postermiş

Sadece bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama çok kötü değil mi? Fragman ne kadar iyiyse poster de bir o kadar olmamış

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Sadece bana mı öyle geliyor bilmiyorum ama çok kötü değil mi? Fragman ne kadar iyiyse poster de bir o kadar olmamış. Fan yapımı posterlerin, gerçeğinden daha iyi olduğu Marvel filmlerinden biriyle daha karşı karşıyayız anlaşılan.

-------------------------------------

Siz fragmanı nasıl buldunuz? Fragmanın müzik ile uyumu hakkındaki düşünceleriniz neler? Şimdilik kendinize iyi bakın, hoşça kalın. Sonraki bölümlerde görüşmek üzere, berceste  Mucize ahalisi dostlarım

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin