Evet, bir müddet önce çıkmış olan ve çizgi roman dünyasında pek de ses getirmeyen ama kendi kitlesini kendi etrafına toplamayı başaran Venom fragmanı bugün ki konumuz. Venom'ın ikinci fragmanına hep beraber bakacağız ve ben sevip sevmediğim yönleri sıralayıp, sizden de aynı performansı yorumlarda talep edeceğim.
Şimdi, fragmana baktığımda geçen fragmandan şikayet ettiğim Eddie'nin Venom değilken kullandığı simbiyot hala ucuz gözüküyor. Venom kısımlarını bir kenara ayırırsak, kolunu uzatması, kalkan yapması, motorla giderken iki yandaki arabaları fırlatması vesaire biraz ucuz gibi. Sony'den görmek istemeyeceğim kadar düşük performanslar.
O yüzden Venom kısmına hemen gireceğim. Şahsen beklediğim kadar mükemmel olmayan ama milletin sövdüğü kadar da kötü bir Venom olmadığını düşünüyorum. Spider-Man'e bağlanmadığı için Ultimate çizgi romanlarındaki gibi yapacaklar. Ağ atıp tırmanmaktan daha çok Hulk gibi seyehat etmesi ve insanlardan beslenmesi vesaire...
Tasarım olarak bence güzel. Gözlerinin büyüyebildiğini de gördük. Bence bir tık daha büyük olabilirdi. Gönül isterdi çizgi romanlardaki gibi bütün kafasını kaplayacak kadar kocaman olsun ama tercih etmemişler. Zaten genel olarak gülümserken gözlerini kıstığı için film sırasında sevgili parazitimizi gözleri kısık kısık izleyeceğiz.
Venom'ın insanları direkt yemek istemesi de güzel. Mesela Spider-Man 3'te atladıkları bir detay da buydu. Şimdi herhalde atalarından ders almışlar, alabildikleri kadar almışlar. Fazlaca ders alsalar Marvel'a satarlardı Venom'ı da...
Demek isterdim ama gerçekten Sony'nin Marvel'a Venom'ı satması doğru mu olurdu? Bence Disney Venom yapsa yine hayalimizdekine kavuşamazdık bence. Yine çizgi romandaki symbiote olmazdı, "Neden simsiyahım biliyor musun? Karanlıkta beni görememen için," gibi şeyler söyleyip düdük üfleyen ve dans eden bir şey olabilirdi.
Neyse, alternatif evrenlerde vizyona giren Venom filmi başka evrenlerdeki Pozan'ların sorunu. Biz bu fragmana dönelim.
Venom'ı filmin son perdesine doğru ufak ufak göreceğimizi söylemişlerdi ama sanki kararlarını değiştirmişler gibi hissediyorum. Venom'ı iki saatlik filmin yirmi dakikasında göreceğimizi düşünüyorum. Yani bir Hulk filminde Hulk'ı ne kadar görüyorsak aynısı bu film içinde söz konusu olacaktır.
Bir de acaba gerçekten birini yiyip yemediğini görecek miyiz. Bence Deadpool 2'de Juggernaut'un yaptığı gibi bir adamı ortadan ikiye ayırması ve koca bir ısırık almalı. Filmin yaş sınırı hala belli değil ve bu sebepten ötürü sevgili Sony'i Deadpool'u örnek almaları için davet ediyorum. R-Rated yaparak karakterin hakkını verdiler ve gayet iyi para kazandılar. Fox yaptıysa sen de yaparsın be Sony. Hadi be Sony...
Bir de hazır hala Venom'dan söz ederken bir şey daha söylemem gerekli. Şu anda yalnızca fragmanda iki defa "We Are Venom," dediğini duyduk. Tamam karakterin özlü bir sözü ve kendisinin alnına damgalanmış, Venom denince akla gelen ilk replik olabilir belki ama sırf böyle diye de her on dakikaya bir serpiştirilmemiştir umarım. Venom önüne gelen herkese kendilerinin Venom olduğunu söyleyecekse çok suyu çıkar bu işin. Bence üç, dört defadan daha söylememeli ve bunlar da filmin en kilit anları olabilir. Hatta hiç söylemese de filmin son sahnesinde söylese ve yazılar öyle girse belki çok daha vurucu olabilir.
Tabi Sony'deki elemanlar beni pek takmıyor. Disney'dekiler de takmıyor gerçi. Sanırım, beni kimse takmıyor.
Şuraya bir kemanlı müzik alalım.
Neyse, filme geri dönecek olursak filmdeki diğer simbiyotları da aşağı yukarı gördük. Şu anda göreceğimizin kesin olduğu Agony ve Riot var. Agony, şu kolundan bir şeyler çıkartan kadının ta kendisiydi. Riot da zaten fragmanın sonunda Venom'ın kafasını kopartan sevgili parazit.
Toxin'i, Scream'i ve Carnage'i gördüğümüzü söyleyenler var. Filmde onları aktif olarak görür müyüz bilmiyorum. Bence Carnage after credits sahnesine kalacak demedi demeyin. Ya kırmızı simbiyot göreceğiz yalnızca ya da bir şekilde o ince, tiz ama manyakça sesi duyacağız.
Riot ile Venom ne kadar kapışır bilmiyorum. Bence tek bir kere savaşacaklar ve bütün her şey sonlanacak. İki defa da olabilir. Venom bir kere yenilir ve sonra çok daha güçlü bir şekilde karşısına çıkıp günü kurtarır.
Lethal Protector isimli çizgi romandan uyarlanan filmimiz, sanırsam birkaç ayın akabinde beyaz perdelerimize simsiyah olarak ağır ağır sızıp bizi kendine davet edecek. Ben kendimce keyif alacağımdan eminim, elbette şahaser olarak bulma olasılığım oldukça düşük ama verdiğim paraya pişman olmayacağımı düşünüyorum.
On lira verirsem elbette, yoksa malum mor logolu sinema soyguncularından bir bileti yirmi liraya alırsam her filme gittiğime pişman olurum.
Örnek: Şu ana kadarki bütün DCEU filmleri...
Bol simbiyotlu, korkusu pek meçhul, efektleri inşallah son gün sınava çalışan öğrenciler tarafından yapılıyordur da son hafta kala projeyi tam olarak sonlandırıp efektlerin üstünden bir defa daha geçerler dedirten dünyanın pek güzel bulmayabileceği ama benim gülümsemeyle izleyeceğim bir film Venom şimdilik.
Neden gülümsüyorum çünkü Venom. Tabi ki her önüme sunulan Venom'a karşı gülümsemem yanlış anlamayın. Ama ben Venom'ın uyarlanması en zor karakterlerden biri olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden ne çıksa yiyeceğiz artık.
Bu arada, şöyle bir dipnot geçeyim. Bu filmde Eddie Brock, bir gazeteci ve yalnızca işinde olan sakin bir gazeteci gibi. Bütün psikopatlığı Venom'a yüklemişler dikkat ettiyseniz. Brock'un kendisi oldukça masum ve saf.
Bundan ne kadar hoşlandığımı bilmiyorum. Normalde Brock'un da içinde bir psikopat yattığı için bu kadar ölümcül ve tehlikelidir Venom. İki hasta ruh birleşir ve birlikte Venom olurlar. Neyse, zaten bir karakteri birebir her şeyiyle aynı uyarlamayı başarabilseler dünyanın sonuna bir adım daha yaklaşmış olacağız.
--------------------------------------
Siz fragmanı nasıl buldunuz? Sizce Venom nasıl görünüyor? Siyah sümük gibi mi? Tencere dibinde kalan bitter çikolatalı puding gibi mi? Yoksa Venom'a benziyor mu? Venom harici efektlerin keteliğine siz de katılıyor musunuz? Yorumlarınızı bekliyorum. Şimdilik görüşmek üzere, hoşça kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
RandomMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...