Daredevil
Daredevil, bir nevi Batman aslında. Fakir Batman olarak adlandırabiliriz onu. Fakat onu Batman'den ayıran en büyük özelliklerinden biri, kör olması. Kör bir adamı kurtarmak isterken gözüne gelen radyasyonlu atık sayesinde kör kalmış bir çocukcağızdır Matthew Murdock.
Babası boks yaparak kendine ve oğluna ekmek parası çıkartırken, bir gün babasına sahip olan mafya, ona bir maçta kaybetmesini söyler. Ancak Jack Murdock, oğlunu gururlandırmak için maçı kaybetmez, sonuç olarak ise mafya onu vurur ve Matt babasız kalır.
Matt'in babasına verdiği söz ise, ona söz verdiği yoldan gidip avukat olmaktır. Gündüzleri mahkeme salonlarında avukatlık yaparken, geceleri de ara sokaklarda gerçek adaleti yerine getiren Daredevil'ın Origin hikayesi aşağı yukarı böyle.
Ghost Rider
Ruhunu şeytana satmak, o zamanlarda çizgi romanlarda böyle Orijinler işlenmiyordu. Zamanın farklı bir karakter orijinine sahip olan Ghost Rider'ı fazlasıyla severim. Öyle bir karakteri sevmemek mümkün mü zaten.
Kuru kafa üstüne alev üstüne motor üstüne deri kıyafetler. En havalı çizgi roman karakteri listesinde tepelere oynayabilir!
Moon Knight
Bazılarınız Moon Knight'ın orijin hikayesini bilmiyor olabilir. Hızlıca anlatacağım. Marc Spector bir paralı askerdir, bir ekiple beraber çalışmaktadır. Ekibin başını Bushman diye bir herif çekmektedir. Marc ve bölüğü ekipçe Mısır'a gider. Orada bir göreve doğru yol alırlar. Fakat görev sırasında Marc yaralanır ve Bushman'ın yüzünden orada bütün paralı askerler tarafından ölüme terk edilir.
Marc orada ölür ve Mısır halkı tarafından cesedi Khonsou isimli Mısır Tanrı'sının heykeli önüne taşınır. Marc ölü haliyle Khonsou'nun karşısına çıkar. Tanrı, ona, kendisinin hizmetçisi olarak hayata geri dönme teklifi sunar. Marc da intikam için kabul eder ve New York'a Moon Knight olarak döner.
Daha detaylı bilgi için Marvel Ahali'ndeki Moon Knight tanıtımına bakabilirsiniz.
Bu origin'i gayet ilginç ve farklı bulurum ben. Siz nasıl buluyorsunuz?
Spider-Man
Zaten hepiniz biliyorsunuzdur orijini. Benim için orijinin normal başlangıç hikayelerinden farkı olan durum ise Ben Amca'dır. Ben Amca'nın Peter'ın sorumsuzluğu yüzünden ölmesi beni o kadar etkilemişti ki, ne zaman bir yerde okusam veya izlesem her daim etkilenirim.
Onun dışında güreş maçlarına katılıp kolay yoldan para kazanamayacağını da görmüş olmuştu.
Keşke MCU'da da görebilseydik o sahneyi. İzlemekten bıktık belki ama etkileyici yine de be!
Doctor Strange
Elleri fazlasıyla becerikli bencil egoist bir doktorun kazadan sonra kendine gelmesi hikayesi. Niyeyse bana fazlasıyla orijnal geliyor. Filmde pek orjinal bulamadım. Lakin çizgi romanlar için bir çok orijine göre farklı ve güzel geliyor bana nedense Strange'in orijin hikayesi.
Bilime sırtını dayamış bir adamın büyü ile tanışması ve negatif yanlarından arınması güzel bir hikaye örgüsü. Eşi benzeri çok olabilir ama benim özellikle Strange'in hikayesi hoşuma gidiyor.
--------------------------------
Sizce bu bölüm uzunlukları nasıl? Bu bölüm biraz kısa gibi oldu ama daha uzun uzun nasıl yazarım bilmiyorum. Ama yazdığım bölümler nasıl uzun olabilir olduğundan, bilemiyorum.
Şimdilik görüşmek üzere, sonraki bölümlere kadar, hoşça kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
RandomMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...