Hoş geldiniz. Uzun zamandır bir fragman yorumlaması yazmıyordum. Dönmek güzel oldu. İsterseniz lafı uzatmadan yorumlarıma geçelim.
Genel fikrimi başta söyleyeyim. Beğendim. En azından, fragman boyunca 'hadi lan oradan!' dediğim bir an olmadı. Diğer fragmanlarda böyle şeyler yaşanıyordu. Ancak bu fragmanda böyle bir sorun ile karşılaşmadım.
Standart bir fragmana bile iyi diyecek durumda kaldık sektörün geldiği hal yüzünden. İzlerken canımızı sıkmıyorsa beğenmiş oluyoruz artık. Bu durum biraz üzücü. Tıpkı doların yüksek olmasından dolayı dışarı çıkmanın insana en az otuz lira kaybettirmesi gibi üzücü hem de.
Fragmanın en sevdiğim kısmı ise bize belli bir parçadan sahneler göstermiş olmaları. Dikkat ederseniz gösterilen aksiyon sahnelerinin çoğu aynı kovalamaca sekansından alınmaydı. Muhtemelen fragmanda gördüğümüz aksiyon sahnelerinin hemen hepsi dip dibe. Bu hoş bir şey. Gidip de Homecoming'de öğrenmişler final dövüşünden sahne göstermemeyi.
Üstelik gösterilen sahneler ve sahnelerin birbiri ile uyumu eğlenceliydi. Müzik de hareketliliğin tuzu biberi olunca ortaya oldukça hareketli ve insana sandalyesi üstünde sağa sola atlama isteği uyandıran bir fragman çıkmış.
En beğendiğim sahne sanırım ufak kızı gördüğümüz kısımdı. İlk filmde sevmiştim küçük kızcağızı. Karınca beslemesi falan hoştu. Scott ile arasındaki baba-kız ilişkisinden dolayı olsa gerek.
İlk film nasıl bir soygun filmi olduysa bu da muhtemelen bir kaçış filmi olacak. Bütün film boyunca ip üstünde bir gerilim ile izleyebiliriz... Pardon, bir detayı unutmuşum.
Bu Ant-Man filmi. Tabi ki güleceğiz. Gerileceğimizi hiç sanmıyorum. Ancak, Hank ya da Scott atom altı küçülüp, Janet'ı aramaya çıktığında duygusal sahneler görebiliriz. Çünkü fragmandan gördüğümüz kadarıyla atom altı küçülüp gezinmek için rokete benzer bir cihaz üretiyorlar.
Ve şimdi söyleceğimi buraya yazıyorum. Eğer doğru çıkarsa buraya geri yorum atın. Bence Hank'e bu filmde veda edeceğiz. Kendini görev uğruna feda edecek gibi hissediyorum. Eğer gerçekten feda edecek olursa lütfen buraya yorum atın.
Unutursak demeyin, ben profilde hatırlatırım.
Bina küçültme en başta komik geldi. Sonra bunun mümkün olmayacağını düşündüm. Kafamda bunun olamayacağına dair bir çok soru döndü ve kendime bütün sorularıma karşı tek bir cevap verdim.
"Bu bir çizgi roman filmi?"
Çizgi romanda bunun çok daha absürdü olacak olaylar yaşandı. Bina küçültmek çizgi romandakilerin yanında bilimsel bir tezin yeni bir bilim yasası yürürlüğe sokmak için ortaya sunduğu dört yandan doğru bir hakikat gibi kalıyor.
Binanın küçülmesi irrasyonel gelse de çanta olarak çok hoş duruyordu. Eğer sürüklemeli bir çanta alırsam kesinlikle bina şeklinde olacak.
Şunu da fark etmemi sağladı fragman; İlk filmde Hope bana daha gerçek hayattan bir karakter gibi gelmişti. Yani MCU'daki ana karakter olan erkek ve kadınlar kendi fiziksel değerlerinin en uçlarında gezerken Hope daha normaldi. Doğal olarak şaşırmıştım ama o tek filme özel bir şeymiş. Hope bu filmde çizgi romandan uyarlandığını belli edercesine ekranımızın içinde gösteriyor kendini.
Ve üstelik, Filmin başlığında ismi yazacak olan ilk Marvel kadın karakteri. Muhtemelen Captain Marvel'ı bu konuda ilk sayacaklar ama düşünecek olursanız Wasp, başlığında ismi yer alan ilk Marvel kadın karakteri.
Jessica'yı ve Peggy'i saymayın onlar dizi camiyasında.
Umarım filmde, başlıkta ismi olmasının hakkını verecek kadar Wasp izleriz.
Filmden beklediğim bir kaç şey var. Onlar da şunlar ki; Küçülme ve büyüme muhabbetinin suyunu çıkarmadan, komik olacak usul ile, en iyi şekilde kullanabilmeleri. Kötü adamın Ant-Man'in bir yansıması olmaması. Bir de Hank Pym'in Ant-Man'i hakkında daha çok bilgi edinebilmek.
Bakalım Scott, bu filmde üstünde uçtuğu kanatlı karıncasına hangi ismi takacak.
Anthony huzur içinde yatsın. MCU'un en iyi karakterlerinden biriydi...
----------------------------
Sizin fragman hakkında düşünceleriniz nelerdi? Kendinize şimdilik iyi bakın, hoşça kalın. Fragman hakkındaki yorumlarınızı okumak için sabırsızlanıyorum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
De TodoMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...