Captain Marvel | Marvel Fragmanları Mucizedir

75 8 6
                                    

Evrende yüzbaşılığı yalnızca Steve'e bırakmayan koca yürekli Carol'ın kendi solo filminin ilk fragmanını görmüş olduk. Kısa süre önce bizimle buluşan fragman internette büyük bir yankı uyandırdı. Kimisi beğendi, kimisi beğenmedi kimisi ise beğenmeyenleri beğenmedi, beğenenleri beğenmeyenler de oldu.

Kısacası Carol, tahmin ettiğimiz bir etki yarattı tüm çizgi roman ilgilileri arasında. 

Peki fragmanı izleyen ben, tam olarak fragman hakkında ne düşünüyorum.

Aslında beğendim. Beğendim derken, dümdüz izledim ve hiçbir noktasında suratım asılmadı. Bence bunu beğenmekten sayabiliriz. Captain Marvel çok fazla sevmediğim bir karakter olduğu için bu filme de ilk Thor filmine nasıl yaklaştıysam öyle yaklaşıyorum. Carol, fazla güçlü ve de kozmik bir karakter olduğu için Ms. Marvel zamanlarından beri ilgimi çekmiyor.

Bir de Marvel'da adı Marvel olan bir karakter, okul öncesi zamanlarımdan beridir garip geliyor. 

Yine de film için heyecanlanmamı sağlayan birçok detay var. Mesela MCU içerisinde Skrull'ları görecek olmak! Daha önce de bunu yazmıştım. Skrull'ar bir çeşit kılık değiştirebilen bir ırk ve temel olarak Fantastic Four'un düşmanları.

Şimdi ise MCU'ya giriş yaptılar ve bu da olası en az beş yıl sonrası için Secret İnvasion demek. Gerçi bu kadar az kahramanla Secret İnvasion yapmak için Civil War'da yaptıklarını yapıp kaynak materyali tamamen yeniden biçimlendirmeleri gerekir ama olsun.

Belki Avengers'ın en çok ekran süresi yiyen malum karakterleri gittikten sonra çok daha yeni karakterleri tanımamız için yer açıldığında Marvel o boşluğu iyi kullanır ve birçok karakter tanırız. 

Peki neden fragmana heyecanlanamadım biliyor musunuz? Çünkü İnfinity War'da suyu çıkan "Fragmanda a olanın filmde b olması," durumu fazlasıyla içime oturdu. Fragmanda gördüklerime heyecanlanmaktansa, hangisi filmde olur hangisi filmde daha farklı olur veya hangisi yalnızca fragman için diye düşünüyorum.

Mesela fragman sonundaki Carol'ın üstünden ışıkların çıktığı sahnenin filmde olduğuna pek inanmıyorum. Varsa da o şekilde olduğuna inanmıyorum. Ragnarok'daki göz muhabbetini biliyorsunuzdur. 

Skrull sahnesi trende değil otobüste geçebilir, filmde Coulson değil May olabilir. Artık fragmanları spoiler vermemek için o kadar değiştiriyorlar ki fragmanı izlediğimden dolayı filme heyecan duyamıyorum. Çünkü fragmanın film ile alakası yok. Fragmanı izlerken yalnızca fragmana heyecanlanabiliyorum ama fragmanın da kendi içinde bir bütün olmadığı ve parçalardan oluştuğu için ona karşı heyecan duymakta da pek başarılı olamıyorum. 

Yine de, genç Nick Fury ve genç Coulson'ı ekranda görmek beni sevindirdi. Yaklaşık altı senedir beyaz perdede olmayan Coulson karakterinin gençlik maceralarını azıcık izleyecek olsak da güzel bir haber. 

Nick Fury'i ise Dünya'daki sahnelerin büyük bir bölümünde göreceğimizi düşünüyorum. Muhtemelen Carol'a dünyayı yeniden tanıtan ve ona dünyada yardımcı olacak en büyük karakter Fury olacaktır. Bu sebepten ötürü de ikili beraber uzun uzun sahneler boyunca göreceğiz. 

Farkındasınızdır ki, Fury'nin burada iki gözü birden var. Filmde bir gözünü kaybedeceğini biliyoruz. Bence, eski filmlerdeki gözünü kaybetme repliğini baz olacak alırsak, göz kaybı sahnesi için aklımda şöyle bir sahne var. 

Carol, Fury'e riskli bir plan anlatacak ve ellerinde başka bir çare olmayacak. Fury içinden pek gelmese de ona güvenmek zorunda kalacak. Carol da planını uygulamaya koyduğunda bir terslik çıkacak ve Fury gözünü kaybedecek. 

Benim aklıma gelen senaryo bu şekilde. Burayı rez alın, film çıktığında tekrardan dönüp bakarız. Muhtemelen benim dediğim gibi çıkmayacak ama Marvel benim aklıma gelen şeyleri (ç)alıp uygulamayı seviyor.

Bunların dışında, ne yazık ki Carol'a karşı olan sevgi besleyememe sorunum yüzünden gördüğüm sahnelere karşı mükemmel bir heyecana bürünemedim. Artık bütün heyecanım Avengers 4'e saklı. 

Gerçi onun da fragmanı çıkınca hiçbir şeyden emin olamadığım için muhtemelen eskisi gibi heyecan duyamayacağım. 

Fragman izlemekten komple vazgeçsek mi?

Gerçi ben zaten ikinci fragmandan sonrasına bakmıyorum da, ilk iki fragman da üstüne en büyük değişikliklerin yapıldığı fragmanlar oluyor.

Son iki fragmanı izleyeyim desem, film çıkmaya yaklaştığında Marvel fragman basmaktan hangisi son iki fragman onu kestiremiyorum.

Bence tümden dükkanı kapatıp gidelim ve bir mağarada Avengers 4 bekleyelim.

---------------------------------------------------

Şimdilik benden bu kadar. Peki siz fragman hakkında ne düşünüyorsunuz? Şimdilik görüşmek üzere, hoşça kalın.

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin