Marvel İşlerinde Görmemiz Gereken Yedi Aksiyon Sahnesi | Marvelist

129 13 0
                                    

Fate of Furious - Hapishane Dövüşü

Hızlı ve Öfkeli olarak ülkemizde tanınan film serisinin aslında bir çok aksiyon sahnesi Marvel Filmlerin'de görmek için yeterince güzel olsa da, son film sekizinci olduğu için ve sinemada beni bayağı etkilediği için bunu listeye koyayım dedim. 

Kingsman - Klise Dövüşü

Kingsman'da aslında her dövüş sahnesi mükemmel olan filmlerden. Ancak telefon başında beni ekrana gözlerimden yıldızlar çıkararak bakmama sebep olan sahne bu sahneydi. Film zaten çizgi roman uyarlaması, yani böyle bir, "Çok güçlü birinin güçsüz onca kişiye karşı," olması konseptini Marvel filminde görmemiz çok zor bir olasılık değil. 

John Wick - Ev Baskını

John Wick filmini izlemiyorsanız, şahsen çok şey kaybediyorsunuz. Keanu ağabeyimizin aksiyon janrasının en büyük isimlerinden biri olduğunu Matrix'ten sonra bir de bu filmde görmemizi istemişler gibi bu filmde de Keanu ağabeyimiz aksiyonun başını çekiyor, mükemmel performanslar sunuyor. 

Bu arada not, filmin çatışmalı sahnelerin hiçbirinde dublör yok. 

Wanted - Kale Basma 

Wanted filmi de silahla çatışma konusunda benim için en iyilerde. Eğer filmi izlemediyseniz bile bu sahneye bakmanız lazım. "Silahlı bir adamın düz yolda koşarak herkesi taraması," konseptini belki filmlerde göremeyiz belki ama Moon Knight dizisinde falan böyle bir sahneyi kim istemez ki?

3-Mad Max Fury Road - Herhangi Bir Sahnesi

Tek nefeste biten filmin tekabülü, sözlük anlamı ve manası olan Mad Max Fury Road, arabalı aksiyon yapımları arasında baş yapıt. Her bir saniyesi aksiyonla döşenmiş, gerek gerilimi ve gerek de şiddetiyle kesinlikle benzer sahnelerini Marvel filmlerinde görmeliyiz. Belki araçlı göremeyiz ama Guardians ekibi uzayda kaçarken böyle bir kovalamaca sahnesi olsa fena mı olur?

Kill Bill - The Bride vs Gogo & The Crazy 88

İşte bu da kılıçlı bir insanın bir çok, kendinden zayıf adamla dövüşme sahnesi ve bunu en iyi yapan film oluyor. Kill Bill, aksiyon filmi olarak baş yapıtlardan sayılıyor bunu biliyorsunuz. Gerek şiddeti ve gerek mükemmel sahne çekimleriyle ölmeden önce izlenmesi gereken bir film. Bu şiddeti Marvel filmlerinde göremeyiz ama kılıçlı onca robotun arasında kılıçlı bir kahramanımız böyle bir sahneyle dövüşse kötü mü olur?

The Raid 2 - Final Fight

Bu da işte Marvel'da görmek istediğim türden bir Boss dövüşü. Belki Captain America vs Bucky sahnesi veya Daredevil vs Punisher sahnesi bunlara yaklaşmış olabilir. Yine de bu sahne kadar iyi değillerdi. Raid bir Malezya yapımı ve Malezyadan çıkan aksiyon filmlerinin hepsi bu derecede kaliteli. Çünkü adamlar birbirlerini gerçekten dövüyor ve bir yerlerini kırıyor. 

Emeğe saygı. Umarız böyle bir işi Marvel filmlerinde görebiliriz bir gün. Pek sanmam ama yapılması lazım.

---------------------------

Siz Marvel filmlerindeki aksiyondan memnun musunuz? Sizin için en iyi aksiyon sahnesi hangisi? Yorumlara yazmayı unutmayın. Şimdilik kendinize iyi bakın. Sonraki bölümlerde görüşmek üzere hoşça kalın. 

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin