Uzun zamandır buraya bir tartışma yazısı girmiyordum. Ama İnfinity War'a neredeyse bir kaç gün kalmışken bir şeyler yazmam gerektiğini hissettim. Sonuç olarak bu filmi 2015'ten beridir bekliyordum ve artık bekleyiş sona ermek üzere. Bu nedenden ötürü de şimdi sizinle İnfinity War beklentilerim üzerine birazcık konuşacağım. Siz de düşüncelerinizi yorumlarda belirtirseniz ne ala olur benim için!
2015
Age of Ultron filmi vizyona girdikten sonra üçüncü filmin varlığını da net bir şekilde öğrenmiş olduk. Üçüncü film gelecekti ve Thanos hakkında olup, her şeyin finali olacaktı. MCU'nun zirve noktası olacaktı ve sinematik evrende neredeyse bir çağ bitirip, yeni bir çağ başlatacaktı.
2016
Sonradan öğrendik film iki kısımdan oluşacak ve ismi sonsuzluk savaşı olacak. Thanos ile bizimkilerin savaştığı bir çizgi romandan esinlenecekleri belliydi. Mükemmel bir film olacaktı. Her bir sahnesi şaheser, bir sahnesi filmin alameti farikası olacaktı resmen. İnanılmaz bir heyecan vardı kanımda. Yalnızca kalbim değil, bütün vücudum atıyordu kendini filmin adını duydukça.
2017
Biraz heyecan geçti gibi. Soğuk soğuk dumanların tüttüğü dondurma erimeye koyulmuştu. Sonuç olarak film ile ilgili daha çok detay geliyordu ve gelen detaylar nedense bende ters etki yapıyordu. Film tek bir filme indirgenmişti ve hayalimdeki iki part olayı suya düşmüştü. Tek bir film olacaktı. Sonsuzluk savaşı! Tek film! Ne harika... Üstelik filmde Guardians of Galaxy olacaktı ve ikinci filmlerinde onların ne gibi bir ekip olacaklarını gördük filmde. Spider-Man Homecoming de arkasından gelince tatlar kaçmaya başladı. Bunların üstüne dördüncü filmde aslında her şeyin biteceğinin haberini alınca, kalbimden vuruldum. İnfinity War, artık bana yıllar önceki heyecanımı vermiyordu ve gelen filmler, sonsuzluk savaşı hakkındaki endişelerimi çoğaltmak için fevkelbaşer bir gayret gösteriyordu sanki.
Ve 2018
Şimdi sonsuzluk savaşına bir hafta kaldı. Ne gibi duygular beslemem gerektiğini bilmiyorum. Marvel yine TV Spotlarını yayınladı ve neredeyse filmi bize sundu. Spoiler-Marvel her zamanki işini yapmaya devam ediyor. Ben de ne güzel yalnızca iki fragman ile kapatacaklar diyordum ki TV Spotlar düşmeye başladı yapraklarının ucunda duramayıp. İlla da kafamıza düşecekler. Neyseki yapraklarından düşeceklerini tahmin edip kendimi bir kaç haftalığına eve kapattım da kafama hiçbir armut düşmeyecek.
Yakın zaman öncesine kadar filme yine bir çıt heyecanlıydım. Şimdi ise biraz garip duygular besliyorum sayın ahali. Sanki heyecanlanmıyor gibiyim ama 2015'teki o Marvel sever Pozan oldukça heyecanlı. Şimdiki Pozan ile de 2015 Pozan'ı kavgaya girişince ortalıkta toza dumana katılıyor tabi. Bir hafta daha, film gelene kadar kavga edecekler sanırım. Umarım bu iki Pozan da filmi beğenir yoksa sıkıntı büyük.
İçimde böyle bir endişe de var sayın ahali. Eğer filmi beğenmezsem taşa tutulacağım gibi hissediyorum ve böyle hissettiğim için de kendim dahil herkesi suçluyorum. Bir insanın kendi beğenileri konusunda böyle taşa tutulmaması lazım. Üstelik bende filmi beğenmemek üzerine izlemeyeceğim. Elimden geldiğince sevmeye çalışacağım Tony'nın Thanos'a karşı savaşmasını, kendini feda edip bütün dikkatleri üstüne çekip ona biçilen acıların çocuğu rolünü seve seve yerine getirmesini.
Avengers mı? Film Iron Man: İnfinity War değilmiş pardon...
İnsanlar beni neden taşa tutacak, filmi beğenmediğim de? Çünkü onlar da, ben de filmi senelerdir bekliyor olacağız ama ben beğenmemiş ve onların fikrine katılmamış olacağım. Lakin filmi beğenmemem için buradan bakıldığında birden çok sebep var gibi gözüküyor. Umarım bu sebepler yalnızca uzaktan bakıldığı için oluşmuş olan seraplardır.
Yıllar önce, 2007'de sinemaya gitmiş ve yazıların çıktığı esnada salonu "Iron Man! Iron Man!" edalarıyla dolduran o küçük çocuğa güzel bir hediye vermek istiyorum. On senedir MCU'yu izleyerek neredeyse bir emek verdim ve bunun ödülünü ben de almak istiyorum. Ancak her bir film ile kendimde bir şeylerimi yitirmem, umudumdan bir parçamı daha bedenimi ırak tuttuğum kabrime gömmekten kendimi alı koyamıyorum.
TV Spotların hiçbirini izlemedim. Elimden geldiği kadar bir heyecan besliyorum ve sabırsızca beklemek için gayret gösteriyorum. Çıktığı gün kısmetse gideceğim. Belki pazar gününe de sarkabilir, belli olmaz. Ama bu film er geç izlenecek. Yorumu da girilecek ve sevenlerim, bu kitabı takip eden güzide okuyucularım yorumumu okuyup türlü türlü yorumlarını belirtecek. Bundan mutlu olacağım.
Belki on yıl boyunca izleyerek, sinemaya giderek çorbasına tuz olduğum MCU bana güzel bir seyir keyfi sunacak bir final hazırlamayacak ama ben bu on yıl içerisinde birçok güzel arkadaş edindim. Marvel sayesinde bir sürü insan ile tanıştım.
2015 ve 2016, hatta 2017'de de, "Acaba İnfinity War çıktığında nasıl olacak hayatım, şu vakit yanımda olanlar o zaman yanımda olacak mı?" diye sormuştum kendime birçok defa. Giden gitmeyen herkes bana çok güzel şeyler kattı. Belki de bana katılan bu değerlerin hiçbirini bu arkadaşlıkları oluşmasını sağlayan güzide film veremeyecek bana. Bilemiyorum.
Üç yıldan uzun süre bekledik, hayaller besledik ve bir sürü arkadaş edindik. Bunların kökündeki filme bir hafta kaldı. Tüylerim diken diken olmuyor değil aslında. Ama bu filmden değil. Hayatımda en uzun beklediğim film bu. Bir ilki gerçekleştireceğim hayatımda. Hayatımda ilk defa en uzun süre beklediğim filmi izleyeceğim ve bu yolculuğu tamamlayacağım.
Biraz saçma biraz toplama ve azıcık da kısa bir yazı oldu bu. Standartlarımın altında bir kelime sayısında tıkanıp kaldı. Özür dilerim bunun için. Yazmak konusu şu sıralar topallamaya başladığım bir hobim ve kendime her türlü tedaviyi uygulamak durumundayım.
-------
Siz bu filmi beklediğiniz süreçte neler yaşadınız? Şu son bir hafta içinde ne kadar heyecanlısınız? Yorumlarınızı yazarsanız çok mutlu olurum. Henüz bitiremediğim bu kitap da yaza doğru bitecek ve dördüncü kitaba geçeceğiz inşallah.
Şimdilik görüşmek üzere, İnfinity War çıkışınca karşılaşmak ümidiyle, kendinize iyi bakın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
RandomMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...