Avengers Infinity War | Marvel Filmleri Mucizedir

279 32 207
                                    

BU BÖLÜM TAMAMEN SPOİLER İÇERMEKTEDİR. SPOİLERSIZ YORUMLAMA YAPMAYACAĞIM.

İşte geldik be dostlar. İşte geldik be yoldaşlar. On yıldır beklediğimiz filmi gittik izledik. Bu günün geleceğini pek düşünmüyordum. İnfinity War benim için daima beklenilen bir filmdi. Ama şimdi izledik, inceledik. 

Üstüne yazı yazma kısmı kaldı yalnızca. Onu da şimdi burada yapıyorum.

Hemen hızlıca başlayalım. Filmi genel olarak nasıl buldum? Tahmin ettiğim gibi internet ikiye bölündü; çok sevenler ve çok nefret edenler. Genel olarak Marvel filmlerinin çoğundan keyif alan ama hayaline kavuşamayan ben, yine keyif aldım ve hayalime kavuşamadım. 

Lakin bu durumun kainatta istisna sayılmasına yarayacak en büyük durum ise filmi "Meh" olarak bulmuş olmamam. Film bitince bende şu etkiyi yarattı...

"Vay be"

O sonun üstünden öyle bir yorum yapabildim. Üstünden birkaç saat geçtikten ve etkisi azalmaya başladıktan sonraki yorumum ise "İyiydi," oldu. Çok kötü bulmadım ya da çok iyi de bulmadım. Nötr'ün pozitif tarafına doğru bir karış kaymış durumdayım. Bu kayışın bir karış olmasının sebebi ise finali. 

Film MCU'nun en iyi filmi olmayabilir ama birçok konuda rasyonel olarak sinematik evrende, hatta çizgi roman uyarlamalarında ilk olmayı başardı. 

Yine de filmin başının ve sonunun belli olmaması bir sorun. Filmin adı İnfinity War Part I olsa hiçbir şekilde sorun etmezdim ama Marvel'ın pazarlamasına kanan herkes filmin evrene bir nokta koyacağını düşündü. Nokta koyacak ve ardından yeni bir cümle başlayacaktı hepimizin hayalindeki filmde. Lakin film biraz cömert davranıp üç nokta koydu ve konuyu yarım bıraktı.

İlk düşünülen ismin Part I olmasından hepimizin işkillenmesi lazımdı ama olmadı. Hepimiz birbirinden farklı yanlış beklentiler ile gittik ve aradığımız çoğu şeyi bulamadık. Ben de aradığım bir sürü şeyi filmin içinde bulamadım. Bu eli boş dönme hissi de filmi beğenme konusundaki pozitif açımı oldukça zedeledi. 

Filmde aradığım ama bulamadığım şeylerden bahsetmek istiyorum:

Ölmesini beklediğimiz karakterlerin hiçbiri ölmedi. Ben son iki ay kala umudu hepten kesmiştim ölecekleri konusunda ama yine de kalbimin derinliğinde zerre parçalar kalmıştı. Zerre parçalar doğru çıkmadı ve film esnasında yanıp kül oldu.

 Zerre parçalar doğru çıkmadı ve film esnasında yanıp kül oldu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Yine de bir an haklı çıkacağımı sanmadım değil. Thanos, Tony'e bıçağı geçirince aklıma Logan geldi ve Tony'nin hakkı rahmetine kavuşacağını düşünüp mutlu oldum. Düşündüğüm çıkmadığı için üzülmedim ama bir anlık o olasılığa yakınlaşmış olduğum için mutluyum.

Captain'da ölmedi ama Thanos'tan o yumruğu yediği an öldüğünü düşünmedim değil. O yumruktan hiç kimse sağ çıkamaz diye düşünmüştüm. Ama Steve sağ çıktı. Bu da Steve Rogers olabilmenin gerekçelerinden biri.

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin