Gifted 1x1 | Marvel Dizileri Mucizedir

121 9 26
                                    

Belki hatırlıyorsunuzdur, Gifted dizisini ilk burada yazdığım vakit izlemeyeceğimi ve de dizinin pek güzel olmayacağını beyan etmiştim. Sonrasında gelen videolar, promolar süresince kararım değişti ve Polaris karakterini izlemek için diziye bir şans verilebileceğini düşündüm. 

Öncelikle söyleyeyim, ben sevdim diziyi. Fazla klişe ama görmeyi sevdiğim bir klişe. Mutantlığın en dibine inen ve bütün mutantların altında yatan o soruna parmak basan bir dizi yapmışlar bu sefer. 

O sorun da, azınlıktan olma dolayısıyla ezilmek. 

Mutantların dışlandığı, hücrelere atılıp insanlardan soyutlandığı dünyada direniş gösteren bir takım mutantların mücadelesini izliyoruz. Bu yüzden dizide sürekli bir Days Of Future Past'in günümüzde geçen ucuz bütçeli versiyonu havası var.

Örnek verecek olursak Days of Future Past'de Sentinel'ler gelirken burada küçük küçük örümcekler saldırıyor karakterlerimizin üstüne. 

İki işte de Blink karakteri yer alıyor üstelik. 

Zorlarsak bütün X-Men işlerine benzetebiliriz Gifted'ı. Çünkü X-Men'in hangi işi olursa olsun, en dipteki dibin dibinde azınlık olma sorunu her zaman boy gösterir. Bunu dizide, filmlerden daha çok alabilmiş olmak memnun etti beni.

Filmlerde Wolverinegazm yüzünden pek bir şey göremiyorduk, kötü değildi Wolverine tabi ki ancak X-Men'in çizgi romandaki olayına perde süresi bırakmıyordu. Burada Wolverine olmadan rahat rahat mutantların sorunlarını görmekteyiz. 

Karakterlere gelecek olursak, Marvel işinde daha önceliğim yan karakterler. Strucker ailesinden bana ne lan! Bana Polaris verin! 

 Strucker ailesinden bana ne lan! Bana Polaris verin! 

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Kısacası Inhumans'dan daha iyi. En azından adamlar ne yapabileceklerinin farkında ve o yüzden çitayı her noktada, olabilecek en ufak raddede tutmaya özen göstermişler. Bu özen bütün sezon boyunca sürerse izlenebilir bir dizi olur.

Bundan sonrası diziyi izlemiş X-Men severler için. 

Polaris de daha ilk sahneden mal gibi yakalandı. Üstelik adamı sürekli aynı yere vurdu. Ben orada karakterin daha vahşi bir şey yapmasını beklerdim. Üstündeki silahı yönelterek adama çevirip kafasına kurşun yağdırmak veya kaskını ezip kafatasını çatlatmak gibi.

Bu dizinin yönetmeni ben mi olsam acaba?

Onun dışında Blink karakteri de filmdeki Blink'i aratmıyor. Çok iyi değil ama utanç verici de değil. Bütçe belli olduğu için ve onun üstüne çıkmadıkları için her şeyi orta seviyede tutarak iyi bir denge yakalamışlar.

Karakterlere de yansıdığı için bu durum karakterlerin hiç biri muazzam olamıyor. Ancak utanç verici de olmuyor. 

Mutant direnişinin dışında Strucker ailesi hakkında bir yorumum olamayacak sanırım. Ne anne babaları umurumda, ne de çocuklar. Ama size bir şey sormam gerekli ki, kardeşlerden kız olan Chloe Grace Moretz'e benzemiyor mu?

Onun çakmasını koymuşlar gibi sanki diziye. İzlerken kızı sürekli Chloe'ye benzetmeden duramadım. 

Büyük çocukların Andy'e neden işkence ettiğini de anlamadım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Büyük çocukların Andy'e neden işkence ettiğini de anlamadım. Ne olmuş da beş tane çocuk onca inek ve ezik çocuğun arasından Andy'e sarmış. Keşke ailenin okul yönetimi ile konuştuğu sahnede onu da belirtselerdi.

Eğer belirttilerse, yorumlara yazmanız durumunda çok memnun kalırım. 

Kızın mutant olduğu da bariz belli bir şeydi. Çünkü evrensel yasalara göre biri Mutant'ları itici ve korkunç bulmuyorsa ya değer verdiği biri mutanttır veya kendisi. Yüzde seksen böyle çıkar X-Men hikayelerinde. 

Ya da X-Men hayranıdır. Bu da kalan yüzde yirmilik kısım.

Hazır X-Men demişken, X-Men'in ve Mutant Kardeşliği'nin ansızın ortadan kaybolması ilk bölümde söyleniyor ama nasıl ansızın o belirtilmiyor. Umarım gelecek bölümlerde iki tarafın yaptıklarından, o takımların üyelerinden ve de nasıl kayboldukları hakkında detaylı bilgilere ulaşırız. 

Polaris'in, Eclipse adlı elemandan hamile olmasını biraz gereksiz buldum. Neden öyle bir seçim yapmışlar ki? Keşke olmasaydı dedim izlerken. 

Diziden beklediğim şeyler daha fazla Polaris, Polaris'in babasının aslen Magneto olup olmadığı hakkında bilgi. Çizgi romanlarda Lorna, Magneto'nun üçüncü çocuğu. Bu dizide onun kızı olmayabilir. En azından bizi ortada bırakmasınlar da net bir şey söylesinler. 

Daha az Strucker ailesi demek isterdim ama ana konu onlar. O yüzden onları izlemeye devam edeceğiz. 

Dizi hızlı başladı ve hızlı bitti. Bittiğinde memnun olarak ayrıldım. Yeni bölümleri de takip edeceğim. Coşarak izleyeceğim bir yapım değil. Ancak izlerken telefondan intihar yöntemi bakmayacağım bir dizi. Inhumans'dan sonra iyi geldi diyebilirim. 

-------------------------

Sizin dizi hakkındaki düşünceleriniz neler? Yorumlara yazmayı unutmayın! Bu diziyi bölüm bölüm incelememi ister misiniz? İsterseniz yaparım.

Ya da Polaris hakkındaki daha detaylı bir karakter tanıtı mı ister misiniz? Seçimleriniz, istekleriniz ve ricalarınız benim için çok önemli.

Sonraki bölümlerde görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın, hoşça kalın

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin