BÖLÜMÜN İLK YARISI SPOİLER'SIZ ÖBÜR YARISI İSE SPOİLER'LI OLACAKTIR. BİLGİNİZE SUNULUR
Venom, venom ve Venom... Uzun bir bekleyişin ardından ve filmin nasıl olacağı hakkında onca düşüncenin ardından sonunda film bizimle buluştu. Film hakkında birçok görüş olsa da herkesin genel bir kanı içerisinde olduğu oldukça bariz. Filmin mükemmel olmadığı veya bir şaheser olmadığı herkes tarafından kabul edildi. Yani, herkes diyebileceğimiz kadar büyük bir kesim tarafından. Tabi daha filmi izlememiş olanlar bir de önüne çıkan her şeye şaheser gözüyle bakanlar da var.
Spoiler'sız olarak söylemem gerekirse, filme karşı çok nötr kaldım. Ne nefret edebildim ne de sevebildim. Sevdiğim kısım, filmin Venom karakterini barındırıyor olmasıydı. Sevmediğim kısım, aslında buna sevmediğim kısım demek istemiyorum. Çünkü sevmiyorum demek negatif bir duygu beslemek olmuş olmak demek oluyor. Ben negatif bir duygu beslemedim filmdeki sahnelere.
Sadece, bir duygu beslemedim.
Symbiote nasıl bağlandığı kişinin ömrünü yiyorsa aynı şekilde benim de duygularımı yemiş oldu. Bütün film süresinceki tepkilerim "Peki, tamam, ilginç, peki, öyle olsun, tamam, peki," oldu sırasıyla.
Film gerçekten de bir orijin öyküsünü anlatıyor, yani bir karakterin doğuşu söz konusu. Ancak karakterin doğuşunu anlatmaya hiç de hevesli değilmiş gibiler gibi bir durum söz konusu. Bir an önce Venom çekmek istemişler de daha ilk filmden ortaya karakteri fırlatamayacaklarının farkına varıp, utana sıkıla bir orijin çekmişler sanki. Olayların hızlı ilerlediği, ancak poşetleriyle koşarken poşetlerindeki eşyaları sürekli dökmekten ötürü bir durup bir hızlanan amca profilinde bir hızlı ilerleme söz konusu.
Oyunculuklara gelecek olursak, Venom ve Eddie'nin ilişkisi üzerine Spoiler'lı kısımda konuşacağım. Ancak diğer karakterler vardı, sadece vardı. Kötü karakterimiz ise yüzde yüz, saf kötüydü. İçinde iyilik namına hiçbir kırıntı yoktu. Uzun zamandır bu kadar kötü kötü karakter izlememiştik. Genelde şu dönemde başarılı olan bütün kötü karakterler, aslında iyi olan ama yöntemleri yanlış anlaşıldığı için kötü olan karakterler.
Örnek; Loki, Magneto, Vulture, Thanos
Loki kötü bir karakter değil diyeceksiniz. Tom Hiddleston cast edilene kadar kötü bir karakterdi aslında. Ama neyse, konumuz bu değil.
Hadi spoiler vermeden Venom'u anlatayım. Çizgi romandakine oranla biraz farklı bir Venom işlemek istemişler ve olmamış. Symbiote, symbiote olmak için fazla akıllı. Brock'tan daha akıllı bir symbiote kendisi ve bu durum hiç hoş değil. Karakterizasyonları değiştirmelerine her zaman tamamız ama öncekinin yerini doldurabilecek değişiklikler uygulayabildiğiniz zaman. Buradaki Venom üstünde uygulanan değişiklik hiçbir şekilde aslın yerini doldurabilecek seviyede değil.
Aksiyon sahneleri, gece çekildiği için ve Venom karanlık olduğu için fazla göremiyorsunuz. O yüzden üstüne düşünmeniz de güç oluyor. Siyah ekran önünde siyah renkli bir yaratık koşturuyor. Yine de, Youtube'da izlediğiniz bir fan videosu sizi ne kadar tatmin ediyorsa o kadar tatmin edecektir. Başka diyeceğim bir şey yok.
Senaryo ise 'meh' çok farklı ve enteresan tespitlerde bulunup zihninizi film konusunda aydınlatamadığım için özür dilerim. Ancak bu filmden illa bir takım duygular kapmak için izlemiş olsaydım da size burada, görmeyi istemeyeceğiniz bir heyecanla filmi anlatıyor olurdum. Yani çarpış ve sivri dişlerimi açıp, üstünden asit damlayan uzun dilimi sallaya sallaya filme karşı cümleler kurmam gerekirdi.
Lakin ben içindeki symbiote'u kontrol edebildiğim için böyle hareketlerde bulunmayacağım.
Şimdi; film benim için ortalamaydı. Genelde her film için meh desem de bu film gerçekten, gerçekten ama gerçekten sadece 'meh' idi. İzlerken ne kızdım, ne sevindim. Sinema öğretmeniymişim de pek başarılı olmayan bir öğrencimin dönem sonu ödevini izlemiş gibi hissediyorum. Şimdi, spoiler'a geçelim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
RandomMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...