Dün New Mutants fragmanı incelemiştim ve düşüncelerimi belirtmiştim. Yakın zaman içinde korkulu X-Men filmimiz dışında bir de Black Panther filmi fragmanı yayınlandı. Bu videoda da Black Panther filmi fragmanı hakkındaki düşüncelerimi belirteceğim.
Öncelikle fragmanı beğendim. İlk fragman ile aynı seviyedeki bir fragmandı diyebiliriz. Ancak dikkat çekmek istediğim bir nokta var.
MCU filmleri fazla aynı değil mi?
Buna başka bir bölümde daha detaylı değineceğim. Ancak şunu söylemem gerekli ki her filmde karakterin ayna yansıması gibi duran bir kötü karakter olmamalı. Captain America'da Bucky, Ant-Man'de Yellowjacket, Doctor Strange'de Kaecillus, Iron Man'de Iron Monger.
Hepsi karakter ile aynı seviyede olan ayna düşmanlar. Burada sadece bu konuya değinmek istedim. Başka bir bölümde ise daha detaylı deşeceğim.
Şimdilik fragmandan konuşalım. Ne yazık ki bu fragmanda da Rap müzik kullanmışlar. Ben isterdim ki Afrika ezgileri çalınsın arka planda. İlk fragmanda olmaması üzmüştü, bu fragmanda da yok. Siyahi olduğu için arka plana rap koymak şart mı? Adam Amerikalı bile değil, Afrikalı.
Müzik fragmana uymuştu. Gaz da verdi ancak fragmanda istediğim şarkı değildi. Black Panther için daha uygun, Wakanda için daha uygun bir müzik seçimi yapılabilirdi.
Yeni gördüğümüz detaylar hakkında konuşalım. Wakanda'nın bir tür ilüzyon sağlayan kalkan sayesinde gizlendiğini gördük. Klaw'ın oynadığı karakterin mekanik kolunu gördük, Wakanda teknolojisini daha detaylı gördük.
Hayat ağacına da göz attık, ancak en önemlisi ve beni hayal kırıklığına uğratan şey, Michael B Jordan'ın karakterinin de Black Panther kostümü giyiyor olması. Yapmaları şart mıydı? Ayna Villian yapacaklarsa bu kadar da zıttı olmasın bari!
Her Marvel filmi gibi bu fragmanın da sürpriz bozan yanları var. En başta da dediğim gibi Michael Jordan'ın giydiği Black Panther kostümü. İkincisi onları, ortalarından tren benzeri bir şeyin geçtiği mekanda savaşırken görmek. Bunlar filmin büyüsünü az da olsa bozan şeyler.
İşte bunları gördükçe, aklıma ikinci fragmanda görebileceklerimiz geliyor. Tıpkı Spider-Man Homecoming'de olduğu gibi bu filminde ikinci fragmanında bütün sürprizler bozulabilir. Şu anda bir kaçı açıldı. Geriye kaç tane kaldığını bilmiyoruz. Umarız fazlasıyla vardır.
Bir de T'Challa karakterinin hayvanının kedigillerden olmasından mı kaynaklanıyor, MCU içerisindeki Black Panther hikaye akışı Aslan Kral'a fazlasıyla benziyor. Şu beyazlar içinde ağaca doğru yaklaşma sahnesinin çok benzeri Aslan Kral'da da var da o yüzden böyle dedim.
Onun haricinde filmde mor renginin büyük bir önem kapladığını görüyoruz. Zira kadının kullandığı arabanın içi ve yeni kostümün üstü mor ışıklarla parıldıyor. Bazı mekanlarda da mor ışığın fazlasıyla kullanılmış olması göze çarpıyor.
Bakıldığı zaman, eğer zorlarsanız bu fragmanlardan da bir senaryo taslağı çıkaracak kadar şey gördük. Belki tutarlı olmaz ama izlediklerimizden yola çıkarak başı sonu belli olan bir senaryo çıkarabiliriz, filmde olması muhtemel olacak olan.
Aksiyon sahneleri iyi duruyor olsa da ne kadar iyi dövüşler göreceğiz orası meçhul. Mesela iki Black Panther karşılıklı geldiği için ben en az Winter Soldier vs Captain America dövüşü beklerim. Sonuçta iki tane Black Panther diyoruz, boru değil. Bir çok dövüş stilinde uzmanlaşmış ve onlara üstün yetenekler bahşeden kostümler giymiş iki Afrikalı dövüşecek. Bunlardan iyi dövüş sahnesi çıkmalı.
Ancak güvenemiyorum. Artık film çıkınca ne olacağına bakacağız. Andy Serkis'in karakteri olan Klaw'da yeni koluna kavuşmuş. Fragmanda resmen görmüş olduk. Gördüğümüze üzüldüğüm detaylardan biri de onun kolu oldu. Keşke fragmanda olmasaydı da filmde görünce heyecanlansaydık.
Umarım bize Wakanda'yı gösterir, Avengers'ın güncel durumu hakkında bilgi verir ve iyi aksiyon sahneleri sunar. Aslında gerekli olmayan fragmandı, ancak yayınlanmasıyla bazı şeyleri fark etmemi, bazı sürprizleri bozmayı, bütün bunlara rağmen heyecanlanmamı sağladı.
Seneye şubatta çıkacak olan filmimize daha on tane televizyon reklamı ve iki tane daha fragman gelecek. Ben sanırım geri kalanını izlemeyeceğim. Film hakkında görmem gerekenden çok daha fazla şey gördüm.
----------------------
Sizin düşünceleriniz neler? Şimdilik görüşmek üzere, sonraki bölümlere kadar kendinize iyi bakın, hoşça kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
SonstigesMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...